AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #1 Skrevet 1. mars 2015 Vi er samboere, jeg har et barn fra før og sammen har vi et barn på to mnd. Vi skal nå flytte fra hverandre, må vi i mekling da?Anonymous poster hash: d329d...28b
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #2 Skrevet 1. mars 2015 Vi er samboere, jeg har et barn fra før og sammen har vi et barn på to mnd. Vi skal nå flytte fra hverandre, må vi i mekling da?Anonymous poster hash: d329d...28b Og isåfall, hvem kontakter vi da? Familievernkontoret?Anonymous poster hash: d329d...28b
79kreps Skrevet 2. mars 2015 #4 Skrevet 2. mars 2015 Hvem må til mekling? Mekling er pålagt både med hjemmel i ekteskapsloven og i barneloven. Disse må til obligatorisk mekling: ektefeller som skiller lag og som har barn under 16 år. samboere som skiller lag og som har felles barn under 16 år må møte til mekling jamførbarnelovens §51. Mekling er nødvendig blant annet for å få utvidet barnetrygd. foreldre som skal bringe sak inn for domstolen om foreldreansvar, hvor barnet skal bo og samvær, etter barneloven. Ekteskapsloven sier at alle som er gift og har barn under 16 år sammen, må ha gyldig meklingsattest før Fylkesmannen innvilger separasjon. Barneloven sier at før en sak om foreldreansvar, fast bosted eller samværsrett kan bringes inn for domstolen må foreldrene møte til mekling.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #5 Skrevet 2. mars 2015 leste melking i tittel, jeg viser meg selv utigjen.-- Anonymous poster hash: ddb5e...9c2
Britt Banditt Skrevet 2. mars 2015 #6 Skrevet 2. mars 2015 Ja, det må dere. Og ja, dere kontakter familevernkontoret.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #7 Skrevet 2. mars 2015 Hei TS, Kan jeg spørre hva som er grunnen til at dere flytter fra hverandre med et så lite barn?Anonymous poster hash: 855ab...a45
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå