Gå til innhold

Å forlate sitt eget barn, for en ny mann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jo hun flytter fra barnet sitt. Hun tar han ikke med seg siden hun og bf ikke blir enige.

Ts

Anonymous poster hash: 9a886...2e2

Man trenger ikke bli enig om en flytting innenfor samme område (noe 30 minutter faktisk er)

Anonymous poster hash: 94ce8...a08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle blir opprørt over mor??

Det er da pokker meg barnefaren som er vanskelig her! 30 minutter er ingenting. Går jo fort med 30 minutter bare i oslo.....

Tipper det er en grinete ex som legger kjepper i hjulene for mor.

Enig. Å bo nærmere hverandre enn 30 minutter er et umulig krav for mange. Og denne avstanden er virkelig ikke noe hinder for vanlig 50/50 samvær.

Anonymous poster hash: 94ce8...a08

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

Så på sett og vis ser mange litt rart på meg iom at barnet bor fast hos far i ukedagene og kun er hos meg hver helg og alle ferier/fridager? Eller har dette blitt mer sosialt akseptert etterhvert? Jeg ser ingen grunn til at mor skal ha barnet mest og jeg tror heller ikke at 50/50 er ok for et barn.

Forøvrig så ville jeg aldri flyttet langt ifra barnet mitt så forstår at ts reagerer. Men hadde far i denne situasjonen samarbeidet bedre med mor så er muligheten større for at de hadde funnet en bedre løsning. En halvtime unna er bare tull å lage til et hinder!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anta hun ikke ser på det som et realistisk scenario, derav ikke et problem.

Anonymous poster hash: 94ce8...a08

Ja, det kan godt hende. Tenker også at hun gjerne er roligere når hun snakker med andre om det, mens hun gjerne er mer sint og fortvilet når hun snakker med eksen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig så ville jeg aldri flyttet langt ifra barnet mitt så forstår at ts reagerer.

Men her er det da ikke snakk om noen som flytter langt unna. Hvor har du fått det fra??

Anonymous poster hash: 94ce8...a08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

Men her er det da ikke snakk om noen som flytter langt unna. Hvor har du fått det fra??Anonymous poster hash: 94ce8...a08

Blei feil, mente ikke langt, men det at hun velger å flytte skaper jo tydeligvis komplikasjoner. Jeg hadde ikke valgt å sette meg selv først ved å flytte viss det ødela samvær/samarbeid med far selvom jeg mener at han virker til å være vrang i akkurat denne situasjonen. Tror en må svelge en god del kameler for å golde fred og ro rundt barn når en blir skilt og at en bør sette barna i første rekke uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som mener at 30 minutter er såå langt unna. Hvor langt mener dere er ok? Nabohuset? DET er trivelig du, nye partnere møte exen over postkassa....

Og er dere selv skilt, eller foreldre i det hele tatt..?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er verre at en dame forlater ungene for ny fyr, enn at en kar forlater ungene på samme måte, dvs for ei dame. Uansett kjønn så er utrolig sykt at de gir fanden, sånt er ille.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener at 30 minutter er såå langt unna. Hvor langt mener dere er ok? Nabohuset? DET er trivelig du, nye partnere møte exen over postkassa....

Og er dere selv skilt, eller foreldre i det hele tatt..?

Jeg mener mor og far bør bo på samme sted, ikke nødvendigvis i samme nabolag men såpass nære at barne kan gå til og fra som hun/han selv ønsker, ha kun et miljø å forholde seg til, samme venner osv..

Anonymous poster hash: 9a886...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener mor og far bør bo på samme sted, ikke nødvendigvis i samme nabolag men såpass nære at barne kan gå til og fra som hun/han selv ønsker, ha kun et miljø å forholde seg til, samme venner osv..

Anonymous poster hash: 9a886...2e2

Gangavstand faktisk... Noen bor faktisk ikke i gangavstand til noen. Mine barn kan ikke gå til noen venner, men vi kjører dem jo. Så jeg ser virkelig ikke hvorfor du mener barn ikke kan ha "samme venner" bare fordi foreldrene bor en halvtime i bil fra hverandre.

Anonymous poster hash: 94ce8...a08

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det barnefar som er vrang, da. 30 min unna er ikke akkurat mye. Og det å droppe henne som venninne pga av dette er en enorm overdrivelse.

Ikke bra at hun "velger bort" barnet, men far må ta sin del av den avgjørelsen!

Anonymous poster hash: 44516...487

Barnefar er urimelig, ja, og har helt klart ansvar her.

Men essensen er fortsatt at denne kvinnen velger vekk sitt eget barn fordi hun vil bo med ny kjæreste. Og det står hun selvsagt fritt til å gjøre, men jeg klarer ikke å respektere det. Hun burde sette sitt eget barn først. Og for all del, i noen tilfeller er det å sette sitt barn først å ha mindre samvær selv, for eksempel hvis barnet har det bedre ved å bo 100% et sted. Men slike overveielser er ikke nevnt ved et ord her, og jeg forstår det som at mor tar beslutninger på egoistisk grunnlag.

Du kan gjerne synes at det er en overdrivelse, men mennesker som tenker mer på seg selv enn på barna sine klarer jeg ikke å respektere nok til at jeg kan være venn med dem. Brutalt, men nå er jeg bare ærlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnefar er urimelig, ja, og har helt klart ansvar her.

Men essensen er fortsatt at denne kvinnen velger vekk sitt eget barn fordi hun vil bo med ny kjæreste. Og det står hun selvsagt fritt til å gjøre, men jeg klarer ikke å respektere det. Hun burde sette sitt eget barn først. Og for all del, i noen tilfeller er det å sette sitt barn først å ha mindre samvær selv, for eksempel hvis barnet har det bedre ved å bo 100% et sted. Men slike overveielser er ikke nevnt ved et ord her, og jeg forstår det som at mor tar beslutninger på egoistisk grunnlag.

Du kan gjerne synes at det er en overdrivelse, men mennesker som tenker mer på seg selv enn på barna sine klarer jeg ikke å respektere nok til at jeg kan være venn med dem. Brutalt, men nå er jeg bare ærlig.

Nå har vi bare en side av saken, da. Jeg tror ikke bevisst at hun velger bort barnet sitt for å være sammen med en annen. Ikke tror jeg hun har valgt bort barnet sitt heller. Men med tanke på at hun flytter bare 30 min unna, så syns jeg det er fryktelig egoistisk av barnefar å nekte henne samvær som før. Vet ikke hvor de bor, men jeg bor i ei bygd der de som bor 30 min unna sentrum går på samme skole som alle andre. Man trenger ikke gjøre det vanskelig.

Anonymous poster hash: 44516...487

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri forstått med på foreldre som ikke setter barna sine høyst i livet, men går rett fra familie forhold til et annet. Utrolig egoistisk og her burde etter min mening barnevernet komt inn, med mindre far fikk ha barnet 100%, så kan mor leve det egoistiske selvsentrerte tomme livet sitt alene. Kanskje en dag at det går opp for mor at hun er en tragisk egoist, som ikke engang får lov å være med barnet. Synd slikt må gå utover et uskyldig barn..



Anonymous poster hash: 29c84...b5f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri forstått med på foreldre som ikke setter barna sine høyst i livet, men går rett fra familie forhold til et annet. Utrolig egoistisk og her burde etter min mening barnevernet komt inn, med mindre far fikk ha barnet 100%, så kan mor leve det egoistiske selvsentrerte tomme livet sitt alene. Kanskje en dag at det går opp for mor at hun er en tragisk egoist, som ikke engang får lov å være med barnet. Synd slikt må gå utover et uskyldig barn..

Anonymous poster hash: 29c84...b5f

Haha, seriøst! Barnevern fordi mor flytter 30 minutter!! Ikke 30 mil, men minutter..... jesses: troll.

Har du barn? Bor du sammen med forelderen i så fall?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...