Gå til innhold

Hjelp meg med oppdragelsen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville nok brukt timeout. Sagt bestemt, men ikke sint, at dette ikke er lov. Eventuelt forklart på en måte som barnet forstår, da dette selvfølgelig kommer litt an på barnet. Og så latt barnet få en timeout. Etterpå gitt en klem og gjort noe hyggelig e.l. type super nanny. Det virket fint på min eldste. Kun brukt når det absolutt var nødvendig og ble alltid gitt et vist antall advarsler først. Og superviktig med positiv forsterkning og anerkjennelse av følelsene i tillegg. Ville nok brukt dette på problemet med slåing og plaging av hunden. På trassig rundt mat ville jeg nok prøvd å ikke gi noe ekstra oppmerksomhet rundt dette. Ikke ignorere, men passe på at det ikke lønner seg å oppføre seg på denne måten.

Ser mange er uenig med meg, men synes det er viktig å lære barna at ja det ok å være sint, lei seg osv. Og ja barnet blir sett og følelsene blir anerkjent, men nei man kan ikke slå, bite og plage andre, dyr eller mennesker. Da får man en konsekvens. Og timeout er en bedre konsekvens enn når dyr tar igjen og andre barn vil også lett gjøre det. Da baller det på seg og kan bli et betydelig større problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...