Gå til innhold

Lyging om å kutte seg selv

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei hadde en vennine før som løy om at hun hadde kuttet seg selv hvordan hadde dere reagert på det? Ble skikkelig sur og sa jeg ikke ville være venn med henne mere man lyger ikke om sånne ting

Anonymous poster hash: cabb5...03d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du at hun løy om det?

Anonymous poster hash: 5bb1c...f6b
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du at hun løy om det? Anonymous poster hash: 5bb1c...f6b

hun innrømmet det <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/tunge.gif' alt=':P'>

AnonymBruker
Skrevet

Også hver gang vi hadde kranglet brukte hun kuttingen som unnskyldning hun var så lei seg for det som skjedde så brukte hun det som unnskyldning bare for å få meg til å bli venn med henne igjen :P

Skrevet

Det høres ut som en veldig umoden venninne. Men det er ikke sikkert hun forstår helt hvor alvorlige sånne ting kan være. Eller at hun bare var litt dum og brukte det som unnskyldning fordi det var enkelt. Alle gjør feil en gang i blant:)

• Liker 1
Skrevet

Selvskading eller ikke,så er det tegn på at din venninne trenger hjelp. Jeg synes ikke du bør avvise henne, men støtte henne i å snakke med helsesøster.

AnonymBruker
Skrevet

Mn hun lyger om alt ellers til vanlig hun er bare ute etter oppmerksomhet trur jeg :P

AnonymBruker
Skrevet

Også kranglet vi hele tiden uansett :P

Skrevet

Noen er kroniske løgnere. Oppmerksomhet, kanskje få omsorg. Kanskje en tanke hun har hatt om å faktisk gjøre det og "teste ut" hva folk mener om det. Manipulere folk.. Kan være mange grunner.

"Normale" folk trenger ikke å holde på slik, så det kan være hun trenger skikkelig hjelp.

AnonymBruker
Skrevet

Prøvde å sifra til lærer og men han ga bare blanke faen i det :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg "kuttet" meg selv tidligere, men bare på lårene, og aldri på armene der man forventer det. Man kan fortsatt "kutte" seg selv, selv om det ikke umiddelbart synes. Dersom noen forteller at de kutter seg bør man ta det alvorlig, selv om man ikke ser umiddelbare tegn på det. Og ja, det er lett å bruke kutting som unnskyldining foran alt annet, fordi man som regel er redd for at andre ting ved ens egen person skal komme frem.

Anonymous poster hash: 3c0aa...0dd
AnonymBruker
Skrevet

Jeg "kuttet" meg selv tidligere, men bare på lårene, og aldri på armene der man forventer det. Man kan fortsatt "kutte" seg selv, selv om det ikke umiddelbart synes. Dersom noen forteller at de kutter seg bør man ta det alvorlig, selv om man ikke ser umiddelbare tegn på det. Og ja, det er lett å bruke kutting som unnskyldining foran alt annet, fordi man som regel er redd for at andre ting ved ens egen person skal komme frem. Anonymous poster hash: 3c0aa...0dd

jeg trur på at folk gjør det men ikke når hun faktisk innrømmet at alt bare var løgn

Skrevet

Ok, slutt med " :P "

Jeg hadde ei venninne som løy hele tiden, hun sa også at hun kuttet seg selv, men satt for det meste å bare rispet seg meg en nål eller passer, for så å klage og synes synd på seg selv fordi det gjorde såååå vondt. Hun stjal fra venner, selvom vi alle visste at det var henne, hun kunne få vite en hemmelighet og fortalte det til alle andre på skolen, la ut stygge rykter osv...

I virkeligheten så hadde venninnen min det veldig vondt innvendig.. Moren hadde rusproblemer, faren brydde seg ikke om henne, hun ble faktisk mobbet mye også.
Idag nesten 10år etterpå er hun blitt ett helt annet menneske.

Selvom man er gode venninner, så bør man ta ting med klype salt, men likevel være der for hverandre.
Man bør kunne prate om ting, uten at man går i selvforsvar. Venner kan være uenige om mange ting :)
Men viktigste er vel at du finner roten til hvorfor hun oppfører seg som hun gjør, slik at du som venninne kan hjelpe henne i å komme seg videre.

Såklart med hjelp av Helsesøster om hun ønsker det, psykolog osv...men det er jo bare om hun ønsker det selv ^^

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mn hun lyger om alt ellers til vanlig hun er bare ute etter oppmerksomhet trur jeg :P

Høres ut som hun bør være glad hun ble kvitt deg som "venn". Om noen så sier slikt for "oppmerksomhet" så er det i realiteten et rop om hjelp. Som du valgte å overse. Forøvrig er det ikke slik at alle kutter seg dypt på armer etc. De fleste kutter seg på steder hvor man kan gjemme det. Kanskje slik at til og med en bikini vil skjule det. Jo mer deprimert du blir, jo bedre blir du til å lyve - om hvordan du har det. Man vil for alt i verden ikke at noen skal se hvor vondt man har det. Så det er mulig hun løy om at hun løy.

Anonymous poster hash: 7f673...5f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ja kan godt hende at hun løy om at hun løy mn hun skryter også over hvor tynn hun er og at hun er perfekt og kan alt hele tiden mn har faktisk spurt noen av guttene som hun påstår liker henne mn de sa at de har aldri likt henne og hun har hatt flere kjæreste forhold å alle forholdene gikk rett i dass fordi hun maser og maser og skryter

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være at dette: :P er din favorittsmiley, TS?

Anonymous poster hash: 38fdd...f25
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være at dette: :P er din favorittsmiley, TS? Anonymous poster hash: 38fdd...f25

hehe kanskje <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'>

AnonymBruker
Skrevet

18 snart 19

Skrevet

18 snart 19 Anonymous poster hash: cabb5...03d

voks opp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...