Gå til innhold

Migrene?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei noen ganger har jeg kjempe vondt i hodet smerten sitter på en plass i hodet og det gjør vondt å gå det gjør så vondt at jeg bare må legge meg ned kan dette være migrene?? vet at man også ofte blir kvalm og kaster opp når man har migrene men må det være så ille at man kaster opp og er kvalm for at det kan være migrene eller finnes det forskjellige grader av migrene?



Anonymous poster hash: 5afb8...2e0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor i hodet sitter smerten? Ved migrene sitter den som regel i en av tinningene og er dunkende.

Anonymous poster hash: a3a40...43b

Skrevet

hodepinen er på midten av hodet



Anonymous poster hash: d5abe...396
Skrevet

vet ikke helt ossen jeg skal forklare smerten men det er litt dunkende av og til ja også føles det ut som at det stikker ihodet på en måte



Anonymous poster hash: d5abe...396
Skrevet

vet ikke helt ossen jeg skal forklare smerten men det er litt dunkende av og til ja også føles det ut som at det stikker ihodet på en måte

Anonymous poster hash: d5abe...396

Du bør dra til legen for utredning.

Anonymous poster hash: a3a40...43b

Skrevet

Men Ossen blir man utreder for migrene da egentlig? Blir man henvist til spesialist eller noe?

Anonymous poster hash: d5abe...396

AnonymBruker
Skrevet

Men Ossen blir man utreder for migrene da egentlig? Blir man henvist til spesialist eller noe?

Anonymous poster hash: d5abe...396

Ja, nevrolog:)

Er visse ting man bør utelukke før man sier det er migrene. Jeg var eks. Til MR av hodet for å utelukke eks kreft. Etter dette fikk jeg en typisk migrenmedisin og skulle prøve den ved neste anfall.

Anonymous poster hash: a3a40...43b

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har tatt mr allerede mn dt var pga søvnproblemer men har også tatt mr for flere år siden pga hodepine å ingenting ble funnet der :)

Anonymous poster hash: d5abe...396

AnonymBruker
Skrevet

Når tok du mr? Om det er nyoppstått trengs det ny mr:)

Og man kan ikke se om man har migrene, det er altså bare for å utelukke andre ting.

Anonymous poster hash: a3a40...43b

AnonymBruker
Skrevet

Hodepinen er ikke nyoppstått har vært der lenge

Anonymous poster hash: d5abe...396

AnonymBruker
Skrevet

Siden før du tok siste mr? I såfall går det nok greit, men du må uansett til legen:)

Anonymous poster hash: a3a40...43b

AnonymBruker
Skrevet

Det var der før jeg tok mr ja

Anonymous poster hash: d5abe...396

Gjest Carressa
Skrevet

Min "utredning" av migrene var bare at jeg fikk resept på piller og skulle ta en neste gang jeg trodde jeg fikk et migreneanfall. Dersom pillene funket så var det migrene.

Har aldri kastet opp, men blir ekstremt lyd- og lyssensitiv. Pulserende smerte på enten høyre eller venstre siden av hodet, aura. Ta deg en tur til fastlegen din du :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...