AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #1 Skrevet 28. februar 2015 Jeg driver med ME utredning nå. Og legen sier at det er vanlig med søvnforstyrrelser. Men nå har søvnproblemene blitt så ille at jeg ikke sover så dårlig, i tillegg med innsovningsproblemer og oppvåkninger om natta. Akkurat nå verker kroppen som et helvette og hodet er ikke med i det hele tatt, er drit sliten og trøtt og jeg prøver å sove! Men jeg klarer ikke å sovne.. Når jeg først sovner, så våkner jeg flere ganger i løpet av natta og sliter med å sovne etter det og, så det blir 2-6 timer søvn hver natt og jeg er så sliten.. Har prøvd å ikke sove på dagen, men det hjelper ikke, idag har jeg ikke sovet siden jeg stod opp. og jeg tenkte å legge meg tidlig, fordi jeg orket ikke engang å holde øya oppe, men uansett hvor trøtt jeg er så får jeg det ikke til. Noen som har noe tips? (har aldri vært så ille før.. vært syk i 2 år og hatt konstant søvnproblemer i noen mnd nå..) Anonymous poster hash: 9dffa...019
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #2 Skrevet 28. februar 2015 Skrev feil. Mente at jeg sov dårlig. Anonymous poster hash: 9dffa...019
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #3 Skrevet 28. februar 2015 Dette er jo veldig typisk for ME. Snakk med legen din så får du kanskje prøve Vallergan, Melatonin e.a. Anonymous poster hash: 21f9b...9e2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #4 Skrevet 28. februar 2015 Dette er jo veldig typisk for ME. Snakk med legen din så får du kanskje prøve Vallergan, Melatonin e.a.Anonymous poster hash: 21f9b...9e2 Ja, det var det legen min også sa, at det er vanlig. Men kanskje jeg skal spørre om det neste legetime. Er jo 2 uker til. Anonymous poster hash: 9dffa...019
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #5 Skrevet 28. februar 2015 Du kan ringe og spørre om å få en legetime før det. Det er jo unektelig veldig slitsomt å sove dårlig/lite. De fleste leger med kjennskap til ME anbefaler pasientene å sove når de klarer. Uansett når på døgnet. Så ikke ha dårlig samvittighet hvis du sovner på dagtid. Anonymous poster hash: 21f9b...9e2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #6 Skrevet 1. mars 2015 Kan ikke gjøre annet enn å sende deg en klem Det spørs jo om du er i form til det, men jeg merker at jeg sover litt bedre hvis jeg har vært i litt aktivitet en dag. Men ikke for mye, da er smerter i veien for søvn. Anonymous poster hash: 9f9c8...43d
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #7 Skrevet 1. mars 2015 Takk for tips alle sammen. Jeg var ute å spiste i går og hadde besøk av svigerfamilie, så kroppen var helt ødelagt etterpå, å da pleier jeg å sovne før jeg treffer puta, men de siste mnd nå så har jeg sliti mye. Men jeg sovna i natt etter en stund, men oppvåkningene var ille, så nå er jeg så sliten og problemer med magan så skal prøve å sove litt igjen snart. Må bare sove da jeg klarer å sove, for orker ikke å ha smerter i dag også.. fortsatt vondt, men de er helt greie. Anonymous poster hash: 9dffa...019
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #8 Skrevet 1. mars 2015 Det er vanlig at man opplever en endring når man har vært syk i omtrent 3 år (noen tidligere, andre senere). De fleste sover helst hele døgnet de første årene, for så å oppleve å ikke få sove i det hele tatt. Å sove når kroppen er full av adrenalin er selvfølgelig vanskelig, så jeg råder deg til å være ekstra flink til ikke å overstige 70%. Anonymous poster hash: 21f9b...9e2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå