AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #1 Skrevet 28. februar 2015 Går det an? Jeg er redd for infeksjon fordi det snart er en uke siden jeg fikk det plasteret jeg har nå (ganske store sår etter operasjon) og det er ikke sårkontroll før torsdag! Så jeg har lyst å gjøre det i morgen eller noe, men tror dere jeg får kjeft av dem om jeg tukler borti selv? Evt noen sykepleiere her som vet om jeg kan ha lov til å bytte selv? Og selger de sånn plastikk med hull i som man har mellom plaster og sår for at det ikke skal gro fast? Anonymous poster hash: fe852...6c6
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #2 Skrevet 28. februar 2015 med "selger de" mener jeg apotek.. -ts Anonymous poster hash: fe852...6c6
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #3 Skrevet 28. februar 2015 De selger det meste på apoteket, mulig du må spørre om det hvis det ikke ligger fremme. Hvor har du operert og hvor stort er såret? Siden du skal til sårskift så regner jeg med at det er større sår. Anonymous poster hash: bdf2d...6ca
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #4 Skrevet 28. februar 2015 Du skal KUN bytte om plasteret/bandasjen/ol er blitt skitten eller er våt. Ellers skal du la det sitte i fred. Om du absolutt vil bytte så oppsøk legen din så skifter helsesekretæren for deg Anonymous poster hash: bdf1e...814
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #5 Skrevet 28. februar 2015 Jeg skiftet min etter fem-seks dager, var ikke noe problem. Såret var lukket og i følge sykepleier kunne jeg bare skifte selv ved behov. Kjøpte plaster på apoteket (foretrakk Opsite, men det finnes mange typer).Anonymous poster hash: d12f5...463
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #6 Skrevet 28. februar 2015 Du skal KUN bytte om plasteret/bandasjen/ol er blitt skitten eller er våt. Ellers skal du la det sitte i fred. Om du absolutt vil bytte så oppsøk legen din så skifter helsesekretæren for deg Anonymous poster hash: bdf1e...814 Legen er langt unna. Jeg kan ikke reise dit nå og har heller ikke tid. De selger det meste på apoteket, mulig du må spørre om det hvis det ikke ligger fremme. Hvor har du operert og hvor stort er såret? Siden du skal til sårskift så regner jeg med at det er større sår. Anonymous poster hash: bdf2d...6ca To fingre er operert (sårene er i hele fingerlengdene) Jeg var hos ergoterapeut som skiftet på ene fingeren, men det er kommet litt blod gjennom på den andre så plasteret er stivt og ekkelt.. Anonymous poster hash: fe852...6c6
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #7 Skrevet 28. februar 2015 dytt Anonymous poster hash: fe852...6c6
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #8 Skrevet 28. februar 2015 Legen er langt unna. Jeg kan ikke reise dit nå og har heller ikke tid. To fingre er operert (sårene er i hele fingerlengdene) Jeg var hos ergoterapeut som skiftet på ene fingeren, men det er kommet litt blod gjennom på den andre så plasteret er stivt og ekkelt.. Anonymous poster hash: fe852...6c6 Da skifter du plasteret på den fingeren som det er blod på. Spør på apoteket på mandag om hvordan du skal gjøre det, eller om de kan være så snille å gjøre det for deg Anonymous poster hash: bdf1e...814
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå