Gå til innhold

Muhammedtegning i Adresseavisen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Selv i konservativ tolkning av islam er naturligvis ikke noe forbud mot å tegne hverken terrorister som heter Muhammed eller andre mørkemenn. Mulla Krekar har blitt tegnet en drøss med ganger, og ingen løfter et øyenbryn.

I 2008 var det en tegning i Adresseavisen av en mann med bombebelte og t-skjorte med påskriften: «Jeg er Muhammed og ingen tør trykke meg

Er det noen som kjenner historien rundt dette. Var det egentlig en Muhammed-tegning som de senere prøvde å ro seg vekk fra, fordi de mottok trusler? De hevdet selv (i etterkant?) at det var en terrorist som heter Muhammed som man ikke tør trykke, men jeg får ikke det helt til å gi stemme: vi tør jo å trykke bilder av terrorister.

I lys av NRK sitt intervju er det jo fullt forståelig om nordmenn som tuller med profeten får kalde føtter, iskalde føtter. Det er lett å si at man er villig til å dø for ytringsfriheten, men når andre er villige til å drepe, er det enda lettere å bli ikke fullt så prinsippfast, å gi etter og føye seg etter truslene.

Her er karakaturen som var på trykk: http://i.imgur.com/d0RQoqx.jpg?1

Anonymous poster hash: 234a9...f68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...