enavdem Skrevet 28. februar 2015 #1 Skrevet 28. februar 2015 Heihei. Jeg ble oppringt til intervju og dro selvom jeg egentlig ikke ville . Da jeg søkte var jeg veldig gira, men etter et par dårlige opplevelser innen salgsbransjen (eksterne useriøse firmaer) så mista jeg gleden rundt salg m/ tlf+ pc som vekttøy.. Vel jeg dro, og fikk helt bakoversveis, jeg følte jeg gikk i et slags hollywood hus. Alt var veldig ordentlig og seriøst, og endelig fikk jeg samtale med en godt voksen mann (50år ca). Første inntrykk av tilbud: - provisjon (600.- pr SIGNERT møte) - skaffe møter, ikke selge. msn skal ha korte samtaler. - Firma gjør strømavtaler og ligger 10-15% under norsk pris - Omsetning ifjor 90 mill - følger arbeidsmiljøloven - No strings attach første mnd - Starter morgen med kurs hver dag - Opplæring på kontor under arbeid, men også privat gjennom dagen(en og en blir tatt til samtale) - Ordentlig pc og headsett. - GODE stoler å jobbe i ( Fikk hakesleng da jeg så stolene) - Mulighet for hjemmekontor - Gratis mat - Rabatt trening Han lot meg tenke ut til neste dag, men jeg sa nei, selvom alt virket knall og utrolig seriøst. Jeg trenger stabil lønn. Han beklaget og var redd han hadde vært uklar; første mnd = provisjon. Andre mnd = du kan velge selv mellom provisjon eller timelønn + Provisjon alt etter hvilken framgang man har. Jeg spurte hva timelønna lå på og ble ringt opp 2 min senere da man måtte sjekke med øvrige ledere, den var på 140 kr/t og provisjon blir da liggende på 100.-. Han lot meg tenke ut dagen og jeg sa ja. han sa også at jeg kunne fortsatt søke jobb om jeg ville, og at han ikke så surt på det. Samtidig at med no strings attach kan jeg slutte når jeg vil første mnd. God deal? Helt grei tenker jeg. Men.. med min tynne erfarig ang møtebooking; er dette noe av det mer seriøse, og ikke en dekk-tittel for salg? Jeg skjønner at jeg må selge et møte, men jeg selger jo ikke produkt... Og samtalene skulle være rett på sak; at "vi" søker gode samarbeidspartnere, at vi ønsker en samtale hvor et tilbud kan diskuteres. Vil bare høre litt erfaringer✌
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #2 Skrevet 28. februar 2015 Det høres bra ut. Men hva mener du med hakesleng? Det heter nakkesleng eller hakeslepp. Kanskje du burde forbedre språket hvis du skal jobbe med møtebooking sånn at folk tar deg seriøst. Anonymous poster hash: 2c8ad...690
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #3 Skrevet 28. februar 2015 Er det rettet mot privatkunder eller bedrift? Jeg har jobbet med møtebooking mot bedrifter, men da gjorde jeg møtene selv og closet salgene. Skal ikke skryte så mye av kontorene, men vi hadde fastlønn på 400 000 i året. Også fikk vi noe sånt som 16% av inntjeningen på salg i provisjon. Jeg hadde prøvetid med 14-dagers gjensidig oppsigelse i 4 måneder. Er det lov å gi KUN provisjon i lønn? Trodde man var pliktig til å ihvertfall betale minstelønn, jeg. Syntes også det virket litt rart at de gir deg en måned med no strings attached, det betyr jo også at de kan be deg gå på dagen. Anonymous poster hash: d5b08...384
enavdem Skrevet 28. februar 2015 Forfatter #4 Skrevet 28. februar 2015 Det høres bra ut. Men hva mener du med hakesleng? Det heter nakkesleng eller hakeslepp. Kanskje du burde forbedre språket hvis du skal jobbe med møtebooking sånn at folk tar deg seriøst.Anonymous poster hash: 2c8ad...690 Haha, der, ja! Hakeslepp var ordet. Jeg bare skrev hakesleng da jeg ikke kom på ordet.
enavdem Skrevet 28. februar 2015 Forfatter #5 Skrevet 28. februar 2015 Er det rettet mot privatkunder eller bedrift? Jeg har jobbet med møtebooking mot bedrifter, men da gjorde jeg møtene selv og closet salgene. Skal ikke skryte så mye av kontorene, men vi hadde fastlønn på 400 000 i året. Også fikk vi noe sånt som 16% av inntjeningen på salg i provisjon. Jeg hadde prøvetid med 14-dagers gjensidig oppsigelse i 4 måneder. Er det lov å gi KUN provisjon i lønn? Trodde man var pliktig til å ihvertfall betale minstelønn, jeg. Syntes også det virket litt rart at de gir deg en måned med no strings attached, det betyr jo også at de kan be deg gå på dagen. Anonymous poster hash: d5b08...384 det er salg mot bedrifter, en god kunde hos dem er Statoil da de bruker ganske mye strøm. etter den første mnd er det 5 mnd med 14 dagers oppsigelsestid da dette er opplæringsperiode. Vet ikke helt om det er lov med kun provisjon, men det er i hvertfall ingen satt grense på mistelønn i lovverket... tenkt litt på det om jeg blir å ta møtene, men det sa han ingenting om faktisk. Satt i hvertfall med inntrykk om at de tok møtene siden han ikke sa noe om at jeg selv skulle. Kanskje det er noe jeg får etterhvert.. Han kan si meg opp første mnd., ja. Det går nok begge veier det der.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #6 Skrevet 28. februar 2015 Hva er det denne jobben går ut på egentlig? Leie ut møtelokaler? Anonymous poster hash: 888c6...7cd
enavdem Skrevet 28. februar 2015 Forfatter #7 Skrevet 28. februar 2015 (endret) Hva er det denne jobben går ut på egentlig? Leie ut møtelokaler?Anonymous poster hash: 888c6...7cd Som skrevet ; de gjør strømavtaler og ligger 10-15% under norsk pris. Endret 28. februar 2015 av enavdem
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #8 Skrevet 28. februar 2015 Som skrevet ; de gjør strømavtaler og ligger 10-15% under norsk pris. Så jobben er ikke som møtebooker, men som strømselger?? Anonymous poster hash: a7f03...20d 1
enavdem Skrevet 28. februar 2015 Forfatter #9 Skrevet 28. februar 2015 Så jobben er ikke som møtebooker, men som strømselger??Anonymous poster hash: a7f03...20d nei, møtebooker. Jeg selger ikke strøm (kanskje indirekte), men det er ikke jeg som skal signere en avtale med de (foreløbig). Jeg skal bare få de til å si ja til et møte og diskutere et tilbud ang. strøm med leder. Jeg er ikke selgeren. Ikke det jeg har fått vite i hvertfall.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #10 Skrevet 1. mars 2015 har fått samme type jobb, var skreptisk siden jeg fikk bare 100% provisjon... den var allikevel svært høy. jeg tenkte bare "go for it". hvis det er noe som virker interessant så prøv av og til må man ta en sjangs Anonymous poster hash: 1d3c5...f11
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #11 Skrevet 1. mars 2015 Skjønte ikke helt hva denne jobben går ut på... Anonymous poster hash: 130c5...f2f
Gjest Margit Spat Skrevet 1. mars 2015 #12 Skrevet 1. mars 2015 Skjønte ikke helt hva denne jobben går ut på... Anonymous poster hash: 130c5...f2f Sånn som jeg forstår det skal TS gjøre møteavtaler med ulike bedrifter, og avtale når selgerne skal besøke de ulike bedriftene. Dette for å tilrettelegge for de som selger avtaler for strømselskapet. Jeg er skeptisk til provisjon første måned, da det samtidig er lagt inn tid til opplæring i arbeidstiden i begynnelsen. På denne måten "jobber" arbeidstakeren gratis under opplæringen, noe jeg er svært usikker på lovligheten av.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #13 Skrevet 1. mars 2015 Sånn som jeg forstår det skal TS gjøre møteavtaler med ulike bedrifter, og avtale når selgerne skal besøke de ulike bedriftene. Dette for å tilrettelegge for de som selger avtaler for strømselskapet. Jeg er skeptisk til provisjon første måned, da det samtidig er lagt inn tid til opplæring i arbeidstiden i begynnelsen. På denne måten "jobber" arbeidstakeren gratis under opplæringen, noe jeg er svært usikker på lovligheten av. Var dette jeg stusset på og. Hvis du skal ha opplæring så vil du i praksis ikke tjene noe da. Anonymous poster hash: d5b08...384 1
enavdem Skrevet 1. mars 2015 Forfatter #14 Skrevet 1. mars 2015 Sånn som jeg forstår det skal TS gjøre møteavtaler med ulike bedrifter, og avtale når selgerne skal besøke de ulike bedriftene. Dette for å tilrettelegge for de som selger avtaler for strømselskapet. Jeg er skeptisk til provisjon første måned, da det samtidig er lagt inn tid til opplæring i arbeidstiden i begynnelsen. På denne måten "jobber" arbeidstakeren gratis under opplæringen, noe jeg er svært usikker på lovligheten av. Du har forstått det helt riktig. Hmm, står dette i arbeidsmiljøloven? Siden de følger den (og dersom det er ulovlig med opplæring m/null løn) kan jeg vel slå det opp. Evt diskutere dette med sjefen.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #15 Skrevet 1. mars 2015 Sånn som jeg forstår det skal TS gjøre møteavtaler med ulike bedrifter, og avtale når selgerne skal besøke de ulike bedriftene. Dette for å tilrettelegge for de som selger avtaler for strømselskapet. Jeg er skeptisk til provisjon første måned, da det samtidig er lagt inn tid til opplæring i arbeidstiden i begynnelsen. På denne måten "jobber" arbeidstakeren gratis under opplæringen, noe jeg er svært usikker på lovligheten av. hun får nok lønn selv om hun er i opplæring. jeg som skal jobbe i samme type jobb er opplæring 3 dager+ 2 mnd der jeg booker møter ,men jeg er med noen andre på selve møtene. jeg får provisjon av det vi "selger" på møtene sammen. Anonymous poster hash: 1d3c5...f11
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå