AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #1 Skrevet 27. februar 2015 jeg vet man egentlig skal kontakte lege når man skal ta ut p-stav, det er jo et lite inngrep. Men lege-køen er så lang, og p-staven ødelegger meg helt psykisk pga alle hormonene, jeg har også hatt mensen i 3 uker i strekk nå.. Det jeg lurer mest på er om det er noe farlig nerver og treffer der. Tviler på at jeg gjør det selv, og velger å vente på legetime men dette orker jeg snart ikke lengre Anonymous poster hash: e9149...240
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #2 Skrevet 27. februar 2015 IKKE gjør det selv. Anonymous poster hash: eee07...cce
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #3 Skrevet 27. februar 2015 "Et lite inngrep" som du ikke er kvalifisert til! Vent på legen. Er du heldig går bivirkningene over. Anonymous poster hash: 33bdc...fc6
Kissin Skrevet 28. februar 2015 #5 Skrevet 28. februar 2015 Ærlig talt, ta ut p-stav selv? Det må du ikke finne på! De snitter jo opp med skalpell og noen må jo til og med sy et sting eller to. Hjelpes...
HvittHus Skrevet 28. februar 2015 #6 Skrevet 28. februar 2015 Dette overlater du til lege. Både fordi du ikke vil klare å gjøre dette selv med en hånd, og fordi det krever bedøvelse. Staven vil sitte fast i arrvev, og må "skjæres" løs fra vevet, i tillegg til snittet du må ha for å komme inn til staven.
Ginny Skrevet 28. februar 2015 #7 Skrevet 28. februar 2015 Få legen til å gjøre det, du risikerer at staven sitter fast. I tillegg må du jo bedøves, og snittes opp for å i det hele tatt finne staven, så det kan bli litt brutalt å gjøre selv. Men, gå til legekontoret og be om hastetime, fordi det er så plagsomt.
Gjest Tekola Skrevet 1. mars 2015 #8 Skrevet 1. mars 2015 Hei TS, jeg må stenge tråden din, da du, som du selv sier, bør ta dette med kvalifisert helsepersonell. Vi i moderatorteamet kan ikke ta ansvar for å luke bort eventuelle skadelige råd du måtte få, så jeg ber deg ta kontakt med legekontoret ditt. Tekola, mod.
Fremhevede innlegg