AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #1 Del Skrevet 27. februar 2015 long story short: byttet leverandør nylig og mottok nytt sim. Skiten fungerer ikke og frustrasjonen er komplett. har prøvd: sjekket at simkortnr er riktig slått av og på ørti ganger sjekket at det ikke er operatørlås på den har opprettet konto i itunes og koblet mobilen til pcn, prøvd å gjenopprette og konfigurere og what not ...og selvsagt slått av og på igjen... helsikes møkkasimkortet fungerer fortsatt ikke. står ingen tjeneste oppe i hjørnet. noen m gode råd¿¿¿¿¿ jeg klikker snart totalt, har kjempet med dette i lang tid nå?!!!!!! Anonymous poster hash: ac6e8...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 28. februar 2015 #2 Del Skrevet 28. februar 2015 Og du har lest rett dato for overflytting av operatør dersom nummeret ditt er det samme? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 28. februar 2015 #3 Del Skrevet 28. februar 2015 Bestill nytt simkort, det du fikk kan være en "mandagsjobb", altså defekt fra fabrikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #4 Del Skrevet 28. februar 2015 Jepp, abonnementet skulle være overført og aktivert 17. februar..... dvs vi har slitt med dette jævla sim-kortet nå i 11 dager Vi har selvsagt trodd at det er vi som har gjort noe feil, så vi har flere ganger koblet til itunes, gjenopprettet telefonen osv osv og pga travelt program har vi ikke fått tatt den alvorspraten med chess. Men i dag har jeg fått snakket med chess i lang tid. Vi har testet sim-kortet i en annen iphone- og det funket ikke der heller, mens sim-kortet til hun andre funket i vår, dvs at det er noe galt med sim. Det rare er at vi først fikk ett sim-kort som heller ikke virket og dette er det andre, som vi fikk en uke etter det første. Hva er oddsen for å få TO defekte sim-kort?? I alle fall, de sa hos chess at dette måte være en sak for teknikerne deres på mandag, de kunne ikke se hva som var feil. Var til og med innom en netcom-butikk i dag og de sa at alle innstillingene er i orden. . Anonymous poster hash: ac6e8...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 28. februar 2015 #5 Del Skrevet 28. februar 2015 (endret) Og du tok med telefonen også til netcom-butikken ja... slik at de i butikken kunne putte kortet inn i telefonen og sjekke litt? Idiotspørsmål: Når du får nytt SIMkort så er det ikke den samme simkoden på det nye kortet som det var på det gamle kortet. - så du må 'åpne' med den koden som tilhører det nye kortet før du, dersom du ønsker det, endrer simkoden på det nye kortet til den koden du ønsker å ha. Du har selvsagt brukt simkoden til det nye kortet ja? Endret 28. februar 2015 av Lille-pus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #6 Del Skrevet 28. februar 2015 Og du tok med telefonen også til netcom-butikken ja... slik at de i butikken kunne putte kortet inn i telefonen og sjekke litt? Idiotspørsmål: Når du får nytt SIMkort så er det ikke den samme simkoden på det nye kortet som det var på det gamle kortet. - så du må 'åpne' med den koden som tilhører det nye kortet før du, dersom du ønsker det, endrer simkoden på det nye kortet til den koden du ønsker å ha. Du har selvsagt brukt simkoden til det nye kortet ja? Jepp, brukte den nye koden. Mannen hos chess spurte om det og sa også koden så jeg vet den var riktig... arghhhh, sånt er så hinsides irriterende!! Får sette min lit til at de fikser det på mandag.. Anonymous poster hash: ac6e8...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #7 Del Skrevet 28. februar 2015 Er det ikke bare å gå inn på "min side" å aktivere det da? Det måtte jeg gjøre når jeg bytta til telenor ihvertall. Anonymous poster hash: 5d853...647 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #8 Del Skrevet 1. mars 2015 Er det ikke bare å gå inn på "min side" å aktivere det da? Det måtte jeg gjøre når jeg bytta til telenor ihvertall. Anonymous poster hash: 5d853...647 Det er aktivert 17. februar i følge Chess... de sendte oss et aktivert sim siden det første ikke funket.. Anonymous poster hash: ac6e8...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #9 Del Skrevet 1. mars 2015 Hvis du har gjenopprettet og synkronisert telefonen i iTunes og det fortsatt ikke funker så er det mest sannynlig SIM-kortet som er gåent. Det du sier angående kryssbyttingen av simkort som dere prøvde støtter også dette. Dessverre er det ingenting annet å gjøre enn å bestille nytt SIM-kort (det kan du gjøre på min side, men da koster det 99kr, bestiller du gjennom kundeservice er det gratis), eventuelt hvis du bor i Bergen så kan du hente nytt på kontoret dems. Anonymous poster hash: 40202...992 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #10 Del Skrevet 2. mars 2015 Update: etter at chess sin teknikere ble satt på saken var sim-kortet plutselig fungerende utpå dagen i dag!!! Veldig fint, men irriterende at det måtte gå så lang tid. De sa hos chess at sannsynligheten for at 2 sim på rad ikke funket var minimal derfor tok vi det for gitt at det var noe vi gjorde galt og holdt på i dagevis... Anonymous poster hash: ac6e8...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå