Gå til innhold

Dra-på-laken til overmadrass?


Elle Melle

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere kloke hoder der ute som vet hvor jeg kan kjøpe laken til overmadrassen min?

På Ikea der madrassen er kjøpt, har de bare laken i vanlig størrelse, ikke slike som passer til en 7cm tykk overmadrass (utrolig nok...:-?).

Siden dette ser ut som potetsekker, vil jeg helst ha noen slike laken som er laget spesielt til overmadrass.

Jeg vet de har noen på Jysk, men det er bare det dyreste og beste merket og det synes jeg er litt upraktisk siden jeg kunne tenke meg å kjøpe en 4-5 stykker.

Så er det noen som vet hvor jeg får tak i relativt rimelige "tynne"/ikke høye laken i 180x200 som er jersy eller fast bomull (ikke sånn tennissokk-stoff, har glemt hva det heter)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg kjøper bare helt vanlige stretchlaken i flanell eller frotté som jeg legger bare rundt overmadrassen. Det blir jo litt posete når man har ligget der noen dager, men ikke verre enn at man strekker det på plass.

Jeg har forsåvidt et laken som er i bomullsstoff med strikk bare på to sider (kortendene) som jeg tror kan være slikt du mener. Husker jo ikke hvor det er kjøpt, men jeg handler stort sett på standradbutikkene som Kid, Princess og Hansen & Dysvik.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Millavanilla

Vet ikke helt om det er samme type laken vi tenker på, men jeg kjøpte iallfall ett på Kid som funka veldig bra. Mye bedre enn vanlige strechlaken iallfall. Er bomull, sånn "fast". Tror jeg betalte rundt 160,- kr for 150 cm bredt. Må vel invistere i noen flere etterhvert så jeg slipper det elendige strechlakenet.

Hva koster de på Jysk da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper laken på IKEA jeg, til IKEA overmadrass. Det er de "vanlige lakenene som skal brukes til det.

Jeg har også kjøpt jerseylaken på Kid eller Jysk eller noe - anyway - de går helt fint til overmadrass.

Frottelaknene er gjerne med snorer på, det skal over den vanlie madrassen.

Det skifter vi noen få ganger i året, mens overlakenet skiftes en gang i uken.

Det var faktisk IKEA som lærte meg å re opp sånn, før det slet vi laknene over både overmadrass og vanlig madrass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De på Jysk kostet nesten 400 kr tror jeg, og det synes jeg er dyrt for laken som er 15 cm høye.

Jeg synes ikke det er så pent med laken med vanlig høyde, det blir så posete.

Jeg vil ha stramt oppredd seng! (Elle Melle er litt nazi på slikt...)

For tiden har vi slike store som går helt rundt, men det er mildt sagt et hel**te å få byttet (vi har rammemadrass i sengestamme og alt raser ned på gulvet hvis vi forskyver madrassene med mer enn 2 mm...), så det er ikke noen blivende løsning.

Jeg får ta meg en runde på noen andre butikker enn Ikea og Jysk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Prøv på KID, ElleMelle. De har stretch-flanellslaken som er ganske faste i fisken og stramme i strikken.

Fungerer greit hos meg. Ikkeno poser her i gården.

(Med de lakena)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...