Gå til innhold

kvalme etter operasjon


Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

På torsdag fjernet jeg en kul i nakken med lokalbedøvelse.

Etter operasjonen har jeg hatt en sviende smerte i magen og vært kvalm, noen som har opplevd det samme og har noen tips om hva som hjelper? Feks ting på apoteket som funker?

Tar allerede smertestillende pga nakken, men hjelper lite for magen.

På forhånd takk og god helg :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

Ganske mange smertestillende tabletter er harde mot magen.

Jeg er absolutt ikke utdannet innen noe som har med helse å gjøre, men få de gangen jeg har vært operert og fått smertestillende på resept, så har sagt på apoteket at preparatet kan være hardt for maven så det lønner seg å spise litt før man tar tablettene.

Men sjekk pakningsvedlegget og snakk med farmasøyten eller apotekteknikeren på apoteket i morgen.

Skrevet

Hvis det er NSAIDS du tar (eks. Ibux) bør du være forsiktig med tanke på sviie i magen og kvalme. Kan være begynnende magesår.

Anonymous poster hash: 9b041...183

Skrevet

Hva slags smertestillende tar du? Veldig mange smertestillende har kvalme som bivirkning.



Anonymous poster hash: b3889...ef9
Skrevet (endret)

Holdt meg til ibux og paracet, og ikke spesielt mye. Tok ett par av hver i går kveld (bedøvelsen varte helt til kvelden :) ) og i dag har jeg kun tatt 1 av hver. 500 g paracet og 400 g ibux. Aldri reagert slik tidligere.

Men det skal visst være vanlig med kvalme og magesmerter etter operasjon i halsområdet, spesielt for kvinner og ikke-røykere står det - og da er jeg vel spesielt utsatt ;-)

Bare på jakt etter erfaringer med å dempe smerten :) får høre på apoteket i morgen.

Endret av silence23
Skrevet

Holdt meg til ibux og paracet, og ikke spesielt mye. Tok ett par av hver i går kveld (bedøvelsen varte helt til kvelden :) ) og i dag har jeg kun tatt 1 av hver. 500 g paracet og 400 g ibux. Aldri reagert slik tidligere.

Men det skal visst være vanlig med kvalme og magesmerter etter operasjon i halsområdet, spesielt for kvinner og ikke-røykere står det - og da er jeg vel spesielt utsatt ;-)

Bare på jakt etter erfaringer med å dempe smerten :) får høre på apoteket i morgen.

Håper du mener mg

Anonymous poster hash: 76ce8...b0f

Skrevet

Gikk litt fort her ;) mener selvfølgelig mg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...