silence23 Skrevet 27. februar 2015 #1 Skrevet 27. februar 2015 Hei! På torsdag fjernet jeg en kul i nakken med lokalbedøvelse. Etter operasjonen har jeg hatt en sviende smerte i magen og vært kvalm, noen som har opplevd det samme og har noen tips om hva som hjelper? Feks ting på apoteket som funker? Tar allerede smertestillende pga nakken, men hjelper lite for magen. På forhånd takk og god helg
Gjest Lille-pus Skrevet 27. februar 2015 #2 Skrevet 27. februar 2015 Ganske mange smertestillende tabletter er harde mot magen. Jeg er absolutt ikke utdannet innen noe som har med helse å gjøre, men få de gangen jeg har vært operert og fått smertestillende på resept, så har sagt på apoteket at preparatet kan være hardt for maven så det lønner seg å spise litt før man tar tablettene. Men sjekk pakningsvedlegget og snakk med farmasøyten eller apotekteknikeren på apoteket i morgen.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #3 Skrevet 27. februar 2015 Hvis det er NSAIDS du tar (eks. Ibux) bør du være forsiktig med tanke på sviie i magen og kvalme. Kan være begynnende magesår.Anonymous poster hash: 9b041...183
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #4 Skrevet 27. februar 2015 Hva slags smertestillende tar du? Veldig mange smertestillende har kvalme som bivirkning. Anonymous poster hash: b3889...ef9
silence23 Skrevet 27. februar 2015 Forfatter #5 Skrevet 27. februar 2015 (endret) Holdt meg til ibux og paracet, og ikke spesielt mye. Tok ett par av hver i går kveld (bedøvelsen varte helt til kvelden ) og i dag har jeg kun tatt 1 av hver. 500 g paracet og 400 g ibux. Aldri reagert slik tidligere. Men det skal visst være vanlig med kvalme og magesmerter etter operasjon i halsområdet, spesielt for kvinner og ikke-røykere står det - og da er jeg vel spesielt utsatt ;-) Bare på jakt etter erfaringer med å dempe smerten får høre på apoteket i morgen. Endret 27. februar 2015 av silence23
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #6 Skrevet 27. februar 2015 Holdt meg til ibux og paracet, og ikke spesielt mye. Tok ett par av hver i går kveld (bedøvelsen varte helt til kvelden ) og i dag har jeg kun tatt 1 av hver. 500 g paracet og 400 g ibux. Aldri reagert slik tidligere. Men det skal visst være vanlig med kvalme og magesmerter etter operasjon i halsområdet, spesielt for kvinner og ikke-røykere står det - og da er jeg vel spesielt utsatt ;-) Bare på jakt etter erfaringer med å dempe smerten får høre på apoteket i morgen. Håper du mener mg Anonymous poster hash: 76ce8...b0f
silence23 Skrevet 27. februar 2015 Forfatter #7 Skrevet 27. februar 2015 Gikk litt fort her mener selvfølgelig mg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå