Gjest snoopy_93 Skrevet 27. februar 2015 #1 Skrevet 27. februar 2015 Hei! Jeg har fått klarsignal etter første timen på sykehuset at jeg kan gi blod. Altså hvis jeg ikke hørte noe fra dem så var alt good to go. Jeg skal gi blod den 11. Mars, men jeg var uheldig og på dro meg en urinveisinfeksjon Lørdag for en uke siden (21. Feb) og fikk antibiotika mot uvi på legevakta. Merket heter Penomax 200mg. Det jeg nå lurer på er om jeg fortsatt kan gi blod den 11? Eller er må jeg i karantene? Jeg skulle ringe sykehuset i dag, men hadde ikke tid før nå og nå er det ingen der. Setter pris på alt av svar! :D
Gjest snoopy_93 Skrevet 27. februar 2015 #2 Skrevet 27. februar 2015 Glemte å skrive at jeg tar den siste pilla med antibiotika i morgen.
Gjest Ravna Skrevet 27. februar 2015 #3 Skrevet 27. februar 2015 (endret) . Endret 18. januar 2018 av Ravna
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #4 Skrevet 27. februar 2015 Ring dem på mandag og spør. Normalt får man 2-4 ukers karantene etter slike kurer/infeksjoner. Men for å være sikker så må du høre med dem. Anonymous poster hash: ef96f...d72
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #5 Skrevet 27. februar 2015 Du skal være 100% frisk minst to uker, og ikke gå på noen medisiner som kan påvirke blod ol. Antibiotika er regnet som medisin du ikke skal gå på. Ring blodbanken og varsle, så får du time senere Anonymous poster hash: 08ae1...0ed
Gjest snoopy_93 Skrevet 28. februar 2015 #6 Skrevet 28. februar 2015 Jeg er ferdig med kuren nå, siste pille ble tatt for noen timer siden. Dvs at jeg skal gi blod om en uke og fire dager. Får ringe de på mandag og forhøre meg litt og evt høre om de har ledig på Torsdag eller Fredag.
skruf Skrevet 28. februar 2015 #7 Skrevet 28. februar 2015 Du fyller uansett ut et skjema før du gir blod, og der er det et spørsmål om du har tatt medisiner de siste ukene og et om du har vært syk de siste ukene. Hadde jeg vært deg så ville jeg ringt blodbanken og forhørt meg sånn at det ikke blir bomtur.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå