petrine91 Skrevet 6. mars 2015 #21 Del Skrevet 6. mars 2015 Problem: Synes det tar for lang tid å gå ned i vekt ved å gjøre små endringer i kostholdet. Løsning: Velger obskur ekstremdiett og har så langt brukt en uke på å finne ut av alle de finurlige detaljene. Hvem har sagt at jeg ikke har gjort endringer i kostholdet? Jeg har prøvd mye og lenge, i flere år men jeg får aldri de resultatene jeg ønsker. Derfor vil jeg prøve ut dette, som er noe annet enn det jeg har prøvd før, for å se om det kan gi noen effekt. Og jeg ser ikke vitsen med å prøve ut dette før jeg vet at jeg gjør det helt riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizliz Skrevet 6. mars 2015 #22 Del Skrevet 6. mars 2015 Ok Jeg tenkte og ha en dag i uka som jeg spiser ett måltid av eget valg. Vil det være greit, eller burde jeg kun ha det hver 10 eller 14 dag? Har det noe å si hva dette ene måltidet består av eller kan jeg velge hva jeg vil sålenge det kun er dette måltidet? F.eks Taco, sushi, lasagne, indisk, pizza osv? Hvor mye har du å ta av? Er du kraftig overvektig så trenger du ikke denne dagen. Personlig synes jeg dette er tullete som noe annet enn en boost på 1 uke for å komme i gang. Dette er en sultediett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petrine91 Skrevet 8. mars 2015 #23 Del Skrevet 8. mars 2015 Hvor mye har du å ta av? Er du kraftig overvektig så trenger du ikke denne dagen. Personlig synes jeg dette er tullete som noe annet enn en boost på 1 uke for å komme i gang. Dette er en sultediett Ja, det er det jeg skal bruke den til. Gå på den et par-tre uker kanskje, for å komme igang og bli mer motivert til å trene og holde kostholdet sunt. Jeg har en del å ta av.. 169 og 85kg, så vil gjerne ned til 65 ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizliz Skrevet 8. mars 2015 #24 Del Skrevet 8. mars 2015 Ja, det er det jeg skal bruke den til. Gå på den et par-tre uker kanskje, for å komme igang og bli mer motivert til å trene og holde kostholdet sunt. Jeg har en del å ta av.. 169 og 85kg, så vil gjerne ned til 65 ihvertfall Jeg ville nok ikke kjørt en sånn dag i det heletatt om planen var å bruke dietten i noen uker. Kjør to uker også går du over til det kostholdet som måtte passe deg bra etter dette. for all del, ikke la deg lure av " men jeg er jo konstant mett heletiden, dette er jo ikke noe stress" mentaliteten psyken din kan finne på å lure deg inn i . Dette er ikke noe som er sunt for kroppen din i det heletatt, og du skal på ingen som helst måte trene tungt når du holder på med dette. maks tre ganger i uken, LETT og null kondistrening. Gjør det ordentlig og gjør det over en kort periode, så ser jeg ikke noe problem med dette. Det er når man begynner å tøye grensene at det blir farlig for kroppen. Og ja, jeg sa farlig, for det kan det faktisk bli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petrine91 Skrevet 9. mars 2015 #25 Del Skrevet 9. mars 2015 Jeg ville nok ikke kjørt en sånn dag i det heletatt om planen var å bruke dietten i noen uker. Kjør to uker også går du over til det kostholdet som måtte passe deg bra etter dette. for all del, ikke la deg lure av " men jeg er jo konstant mett heletiden, dette er jo ikke noe stress" mentaliteten psyken din kan finne på å lure deg inn i . Dette er ikke noe som er sunt for kroppen din i det heletatt, og du skal på ingen som helst måte trene tungt når du holder på med dette. maks tre ganger i uken, LETT og null kondistrening. Gjør det ordentlig og gjør det over en kort periode, så ser jeg ikke noe problem med dette. Det er når man begynner å tøye grensene at det blir farlig for kroppen. Og ja, jeg sa farlig, for det kan det faktisk bli. Ok Driver og setter opp ukesmenyer nå, og de fleste dagene havner jeg på litt i overkant av 20g fett eller karbo (sånn maks 23g av en av tingene). Har det noe å si for resultatet? Burde jeg bytte ut noen matvarer så jeg holder meg under 20g alle dager? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #26 Del Skrevet 9. mars 2015 Ok Driver og setter opp ukesmenyer nå, og de fleste dagene havner jeg på litt i overkant av 20g fett eller karbo (sånn maks 23g av en av tingene). Har det noe å si for resultatet? Burde jeg bytte ut noen matvarer så jeg holder meg under 20g alle dager? Du skal holder deg under 10, spesielt på karbohydrater Anonymous poster hash: d6826...0c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizliz Skrevet 9. mars 2015 #27 Del Skrevet 9. mars 2015 Ok Driver og setter opp ukesmenyer nå, og de fleste dagene havner jeg på litt i overkant av 20g fett eller karbo (sånn maks 23g av en av tingene). Har det noe å si for resultatet? Burde jeg bytte ut noen matvarer så jeg holder meg under 20g alle dager? Hvor kommer karbohydratene dine fra? Kan godt hende 20 g er helt ok for din kropp. Om du kun henter karbo fra grønnsaker slik det er nå så ville jeg sagt , prøv det ut det funker garantert. Om du har lurt inn litt i overkant med kesam og meieriprodukter så ville jeg justert ned til 15. Men jeg tror det skal gå helt fint altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petrine91 Skrevet 10. mars 2015 #28 Del Skrevet 10. mars 2015 Hvor kommer karbohydratene dine fra? Kan godt hende 20 g er helt ok for din kropp. Om du kun henter karbo fra grønnsaker slik det er nå så ville jeg sagt , prøv det ut det funker garantert. Om du har lurt inn litt i overkant med kesam og meieriprodukter så ville jeg justert ned til 15. Men jeg tror det skal gå helt fint altså hm, okei.. For hvis jeg skal ha laks en dag, så er jo en lakefilet over 20g fett bare den. Jeg ser de fleste karbohydratene kommer fra sellerirot, sopp brokkoli, paprika blomkål osv. Og hvis jeg velger og ha shake en dag så kommer det noen gram derifra, men de fleste er jo fra grønnsaker. De dagene jeg er over 20g fett er det meste fettet fra skinke, kyllingfilet og kyllingkjøttdeig(har satt opp et par dager med dette for å ikke bli lei karbonadedeig, syntes kyllingkjøttdeig smaker bedre). Får bare prøve, men er kjipt og drive og holde på en hel uke også gir det ikke så bra resultater som det kan gjøre, fordi jeg ligger så tett opptil 20g og noen dager over 20g. Så tenkte bare og høre om noen har erfaring med om det har noe utslag for resultatet eller om det ikke har så mye å si sålenge jeg holder meg stort sett under 20g. Har faktisk ingen dager der jeg klarer å ligge under 15g av begge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petrine91 Skrevet 10. mars 2015 #29 Del Skrevet 10. mars 2015 Jeg regnet nå grovt ut næringsinnholdet i en av forslagsmenyene som ligger på sidene om PSMF til Fittnessbloggen og Myrevolution. Da regnet jeg BARE ut matvarene som var proteinkildene(kylling, cottage cheese, svin osv) og kom frem til følgende: Menyforslag til kvinne 60kg (http://myrevolution.no/s/hurtig-vektnedgang-med-psmf/): Kcal: 1061,5 g Fett: 28,09 g Karbo: 4,73 g Protein: 200,04 g Menyforslag til jente 70-80kg (http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/): Kcal: 737,5 g Fett: 17,2 g Karbo: 6,35 g Protein 139,3 g Var ikke det litt rart? Ville tro menyene de la ut som forslag på de "offesielle" sidene om PSMF dietten skulle være greie, men det henger jo ikke helt på greip? Da vil jeg si at mine egenkomponerte menyer ser bedre ut i forhold til næringsinnholdet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizliz Skrevet 10. mars 2015 #30 Del Skrevet 10. mars 2015 Fett er ikke farlig, fokuser heller på karbokutt.. Maks 200 g karbonadedeig om dagen( bruk rene proteinkilder, ikke shaker og kjøttdeiger av div ) . Begrens og bruken av løk og paprika. Ellers høres det du foreslår greit ut. Hvordan ligger kalorinivået ditt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizliz Skrevet 10. mars 2015 #31 Del Skrevet 10. mars 2015 Sett opp en dagemeny her, å komme under 15 g er ikke vanskelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petrine91 Skrevet 11. mars 2015 #32 Del Skrevet 11. mars 2015 Fett er ikke farlig, fokuser heller på karbokutt.. Maks 200 g karbonadedeig om dagen( bruk rene proteinkilder, ikke shaker og kjøttdeiger av div ) . Begrens og bruken av løk og paprika. Ellers høres det du foreslår greit ut. Hvordan ligger kalorinivået ditt? Ok Jeg klarer det jo, men da må jeg kutte ned på enkelte grønnsaker osv. Får søke litt og prøve å finne bedre alternativer Kalorinivået tror jeg er greit. Ligger på mellom 700 og 1000kcal hver dag. Mest på +/- 900 kcal og det er vel greit på denne dietten? Ser at det er paprika, sopp, løk osv som trekker opp av grønnsaker, så er det noen dager jeg har lagt inn en liten shake og lager vafler og lefse (PSMF oppskrifter jeg har funnet). Må jo bare evt. kutte det ut, bare ville høre hvor nøye det faktisk var Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizliz Skrevet 11. mars 2015 #33 Del Skrevet 11. mars 2015 Ok Jeg klarer det jo, men da må jeg kutte ned på enkelte grønnsaker osv. Får søke litt og prøve å finne bedre alternativer Kalorinivået tror jeg er greit. Ligger på mellom 700 og 1000kcal hver dag. Mest på +/- 900 kcal og det er vel greit på denne dietten? Ser at det er paprika, sopp, løk osv som trekker opp av grønnsaker, så er det noen dager jeg har lagt inn en liten shake og lager vafler og lefse (PSMF oppskrifter jeg har funnet). Må jo bare evt. kutte det ut, bare ville høre hvor nøye det faktisk var Kalorinivået høres fint ut Er jo det som er greia med dette da, det er ikke en "hyggelig" diett. Det er ikke meningen at man skal bruke psmf over en lengre periode med mindre man er sykelig overvektig. Jeg har selv brukt den to ganger kun for å droppe vann og noen gram fett, men da kun for en uke. Det er en kjedelig matuke men går greit for en kort periode. Vær forsiktig med paprika og løk ( eventuelt tomat og denne er også litt "fyfy" ) så ordner det seg nok. Poenget er at du skal ligge i ketose, det er litt individuelt når folk kommer i ketose men ca rundt 15 g pleier å gjøre susen for de fleste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petrine91 Skrevet 11. mars 2015 #34 Del Skrevet 11. mars 2015 Kalorinivået høres fint ut Er jo det som er greia med dette da, det er ikke en "hyggelig" diett. Det er ikke meningen at man skal bruke psmf over en lengre periode med mindre man er sykelig overvektig. Jeg har selv brukt den to ganger kun for å droppe vann og noen gram fett, men da kun for en uke. Det er en kjedelig matuke men går greit for en kort periode. Vær forsiktig med paprika og løk ( eventuelt tomat og denne er også litt "fyfy" ) så ordner det seg nok. Poenget er at du skal ligge i ketose, det er litt individuelt når folk kommer i ketose men ca rundt 15 g pleier å gjøre susen for de fleste. Skjønner tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #35 Del Skrevet 11. mars 2015 Er det mulig å se ukesmenyen din? 😄 Anonymous poster hash: 6dae8...07b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petrine91 Skrevet 11. mars 2015 #36 Del Skrevet 11. mars 2015 Er det mulig å se ukesmenyen din? 😄Anonymous poster hash: 6dae8...07b Den er under konstruksjon enda, hehe Har satt den opp i excel, pinlig detaljert/nøye osv da, men kan godt legge den ut eller sende deg den når den er ferdig hvis du vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saxofon Skrevet 11. mars 2015 #37 Del Skrevet 11. mars 2015 Jeg tenkte også jeg skulle prøve meg på denne dietten of har nå laget en middagsporsjon. Men det er jo så vanvittig mye mat! Er jo matlei nesten før jeg har begynt jo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #38 Del Skrevet 11. mars 2015 Ketogen Lchf-diett er mye smartere for en med din BMI. Du orker ikke å spise mye når du er i ketose uansett, så fett trenger du ikke å være redd for. Det er fett som gjør at du føler deg mett, i større grad enn proteiner. Jeg har tatt av 10 kilo på 3 uker med Lchf, BMI var 30 da jeg startet. Uansett, bruk matvaretabellen.no for å finne karbo-innholdet i de forskjellige grønnsakene. Som de andre sier kan du bare spise grønnsaker som vokser over jorden og ikke spis frukt eller bær. Anonymous poster hash: efea6...bbd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petrine91 Skrevet 12. mars 2015 #39 Del Skrevet 12. mars 2015 Ketogen Lchf-diett er mye smartere for en med din BMI. Du orker ikke å spise mye når du er i ketose uansett, så fett trenger du ikke å være redd for. Det er fett som gjør at du føler deg mett, i større grad enn proteiner. Jeg har tatt av 10 kilo på 3 uker med Lchf, BMI var 30 da jeg startet. Uansett, bruk matvaretabellen.no for å finne karbo-innholdet i de forskjellige grønnsakene. Som de andre sier kan du bare spise grønnsaker som vokser over jorden og ikke spis frukt eller bær.Anonymous poster hash: efea6...bbd Ketogen Lchf-diett? Er det det same som lavkarbo, altså spise proteiner og fett, men minst mulig karbo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizliz Skrevet 12. mars 2015 #40 Del Skrevet 12. mars 2015 Ketogen Lchf-diett? Er det det same som lavkarbo, altså spise proteiner og fett, men minst mulig karbo? Les litt om ketolyse Ketosebasert diett, hvor du skal ligge under 15 g karbo om dagen. Og kun telle karbo. Mistet selv 15 kg på noen mnd med denne type diett. Ca 6 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå