Gå til innhold

hvilkenfarger er det på denne kjolen?

bobler

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

mellomgrått har aldri vært mørkeblått

Kjolen til høyre er mørkeblå og svart. Ikke mellomgrå.

Anonymous poster hash: 702cb...f68

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet i midten er feileksponert og er beige/gull og grå/hvitt. Hvis du ser sort og blått her, hva ser du da til høyre? (som er grått og brunt)

bilde er tatt med mobilkamera og har dårlig kvalitet, men for meg er kjolen på bildet i midten blå og svart. kjolen til høyre er jo den samme og er også blå og svart, men her er kontrasten og fargene mye sterkere. jeg klarer ikke å se kjolen som hvit og gull. jeg og foreldrene mine har sett på akkurat samme bildet på min mobil - de ser hvit og gull og jeg ser blå og svart.. kjolen er blå med svarte blonder

Endret av fresia
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har med lyset og kvaliteten på skjermen du ser på. Kjolen på bildet er hvitaktig og gull.

Men kjolen finnes også i mørkeblå og sort. Men ikke på dette bildet, der er det hvitt/gull.

Anonymous poster hash: 4dab9...80a

Kjolen finnes ikke "også i blå og svart", den finnes IKKE i hvitt og gull. Så hvis du ser den i hvitt og gull er det øynene dine som lurer deg :)

Anonymous poster hash: 958d9...de7

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at det er så mye å diskutere jeg. Kjolen finnes kun i blå/svart, ikke i hvit/gull - det er fakta. Så kommer det an på lys, skjerm osv osv hvordan man ser et tilfeldig bilde, og det er et morsomt fenomen. Men det forandrer ikke faktum at kjolen ER blå/svart. :)

Anonymous poster hash: 22b5f...9a9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjolen finnes ikke "også i blå og svart", den finnes IKKE i hvitt og gull. Så hvis du ser den i hvitt og gull er det øynene dine som lurer deg :)

Kjolen er orginalt i blått og svart, det vet vel alle her. Bildet som florerer er tatt med en mobil og fargene er feileksponert. Den ble derfor beige/gull og hvit/lys grå. Det ser ut som to forskjellige kjoler men de er i virkeligheten like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen er orginalt i blått og svart, det vet vel alle her. Bildet som florerer er tatt med en mobil og fargene er feileksponert. Den ble derfor beige/gull og hvit/lys grå. Det ser ut som to forskjellige kjoler men de er i virkeligheten like.

Nei, det virker faktisk ikke som alle har fått med seg det, poenget er jo nettopp at det ikke er mulig å si at kjolen SER sånn eller slik ut når alle ser den forskjellig. Det er en subjektiv sak, og ikke noe man kan krangle på. Du sier den er feileksponert og dermed ER (ser ut) beige/gull og lys, men jeg ser svart og blå og har ikke sett noe annet på noen av de bildene jeg har sett. Jeg vet ikke hva du diskuterer, men det eneste det finnes et fasitsvar på er hvilke farger kjolen faktisk har.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluttershy

Jeg ser hvitt og gull. Jeg kan ikke skjønne hvordan noen kan se svart og blå, den er jo hvit!

Jeg må bite i meg ordene mine. I går og i dag har jeg kun sett den som svart og blå. Kjempe rart hvordan der kan endre seg slik.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser hvit og gull. Aldri sett blå og svart

Endret av Savannah87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På alle bildene ser jeg kjolen som blå og svart. Ser man hvit og gull ser man rett og slett feil. Noen nevnte lyssensitivitet og det er riktig, tappene (som gir oss fargesyn) er mindre lyssensitive enn stavene (som ikke kan se farge). Ser man blått og svart har man mer sensitive tapper og dermed bedre fargesyn. Det har ingenting med skarpsyn å gjøre.

Anonymous poster hash: e9c81...3f8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På alle bildene ser jeg kjolen som blå og svart. Ser man hvit og gull ser man rett og slett feil. Noen nevnte lyssensitivitet og det er riktig, tappene (som gir oss fargesyn) er mindre lyssensitive enn stavene (som ikke kan se farge). Ser man blått og svart har man mer sensitive tapper og dermed bedre fargesyn. Det har ingenting med skarpsyn å gjøre.

Anonymous poster hash: e9c81...3f8

Kjolen er jo tatt bilde av i feil lys, dvs at den er oversksponert og blir gull og hvit så da ser vel ikke vi feil. Det er som noen ganger en rød kjole kan bli rosa på bilde pga blitz osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen er jo tatt bilde av i feil lys, dvs at den er oversksponert og blir gull og hvit så da ser vel ikke vi feil. Det er som noen ganger en rød kjole kan bli rosa på bilde pga blitz osv.

men vi ser jo på akkurat det samme bildet. bildet er overeksponert og har dårlig kvalitet, men jeg ser fortsatt at kjolen er blå med svarte blonder. to personer som sitter ved siden av hverandre og ser på akkurat det samme bildet på den samme skjermen kan se helt forskjellige farger. den ene ser blå og svart og den andre ser hvit og gull. man kan ikke si at den som ser hvit og gull ser feil, for det er jo det den ser! men det er noe som skjer som gjør at personen ser hvit og gull og ikke blå og svart (som kjolen er). har ikke orket å lese de mange forklaringene på det, men fakta er at kjolen er blå og svart selv om mange ser hvit og gull. kjempefascinerende!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Nei, den blir ikke hvit på bildet, den blir litt lysere blå enn den er i virkeligheten. Og det svarte blir brunt/gull. Photoshop lyver ikke.

Anonymous poster hash: a534b...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, den blir ikke hvit på bildet, den blir litt lysere blå enn den er i virkeligheten. Og det svarte blir brunt/gull. Photoshop lyver ikke.

Anonymous poster hash: a534b...503

Det er vel nettopp det den er ment å gjøre ;)

Anonymous poster hash: 3903a...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...