AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #21 Del Skrevet 27. februar 2015 Er det ikke lettere å hive kroppen i et nett og dumpe på dypt vann i sjøen? Anonymous poster hash: 1f040...edf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alja Skrevet 27. februar 2015 Forfatter #22 Del Skrevet 27. februar 2015 Jeg vet ikke, men da risikerer man jo at liket vil bli funnet. De har jo brukt dykkere og små ubåter for å lete i vannet/sjøen. Det med syre og hunder er jo garantert at man aldri vil finne liket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #23 Del Skrevet 27. februar 2015 Alja skrev (På 27.2.2015 den 12.48): Jeg vet ikke, men da risikerer man jo at liket vil bli funnet. De har jo brukt dykkere og små ubåter for å lete i vannet/sjøen. Det med syre og hunder er jo garantert at man aldri vil finne liket. Syre og hunder er kanskje bedre for å kvitte seg med kroppen. Det som kan være et problem er at syre ikke bryter ned fett særlig godt (der gjør derimot hunder eller andre kjemikalier, f.eks zalo), men så skal man kvitte seg med kjemikaliene. Man trenger ganske mange liter syre for å løse opp flere titalls kilo protein, dette må man også kvitte seg med. Skyller man det ned i do så tror jeg nesten det vil være mulig å finne spor etter det i rørene (rør er fulle av matfett, hår, kalkavleiring o.l). Man kan dumpe det i naturen, men da vil det også kunne finnes spor etter det i lang tid hvis man ikke finner et avsideliggende sted. Det beste er kanskje å skylle det ned i en elv eller i sjøen. Uansett så må man jo ha tak i alle disse kjemikaliene og da er det sporbarhet igjen. Fordelen med å dumpe i sjøen er at alt foruten bein forsvinner raskt, men også at det er vanskelig å gjenkjenne bein etter en stund da det sannsynligvis vil bli overgrodd etter en kort stund og gå i ett med havbunnen. Hvis det er over 60m dypt så er det svært krevende å foreta søk over større områder også. Anonymous poster hash: 1f040...edf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #24 Del Skrevet 4. mars 2015 Død mann funnet i en hytte i Bodø. Politiet er usikker på identitet. Aner ikke hvor lenge han har ligget der. Sikkert ikke Vålnes, men heller ikke helt utenkelig. Nå er det selvsagt et stykke fra der han forsvant til Bodø, men likevel en tanke som slo meg. Ellers er det interessant det som stille spørsmål med her i tråden. Kan han ha blitt matet til hundene. Anonymous poster hash: 8057a...b1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #25 Del Skrevet 4. mars 2015 Det har vært kjent helt fra starten av etterforskningen at han kan ha blitt matet til hundene. Jeg vet ikke om det er avfeid, men jeg vet at bekjente av Per inkl meg selv tror på denne teorien. Anonymous poster hash: 5d8c9...fd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 4. mars 2015 #26 Del Skrevet 4. mars 2015 (endret) AnonymBruker skrev (På 4.3.2015 den 9.11): Død mann funnet i en hytte i Bodø. Politiet er usikker på identitet. Aner ikke hvor lenge han har ligget der.Sikkert ikke Vålnes, men heller ikke helt utenkelig. Nå er det selvsagt et stykke fra der han forsvant til Bodø, men likevel en tanke som slo meg. Ellers er det interessant det som stille spørsmål med her i tråden. Kan han ha blitt matet til hundene. Anonymous poster hash: 8057a...b1c Tror neppe de har fraktet ham over 50 mil og funnet en tilfeldig hytte i Bodøområdet og legge ham i. Om han hadde ligget der såpass lenge som Vålnes har vært forsvunnet, så ville det vært merkelig om de såpass fort fant ut at det var en eldre mann, etter at han hadde ligget der siden høsten 2011. Endret 4. mars 2015 av absinthia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #27 Del Skrevet 4. mars 2015 Hunder spiser som regel ikke opp beinene så det fungerer dårlig. Tror nok griser er bedre da.Anonymous poster hash: fb259...b56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #28 Del Skrevet 4. mars 2015 Jeg mener ikke at de skal ha fraktet ham selv, men at han selv har valgt å avslutte livet f.eks. Det er noen som forsvinner selv, og som plutselig dukker opp på de merkeligste steder. Men sjansen er forsvinnende liten for at det er han. Men likevel en tanke som dukket opp. Håper på at politiet finner ut hva som har skjedd med Vålnes, spesielt siden det virker som om de har en sterk tro på at samboeren har gjort ham noe. Anonymous poster hash: 8057a...b1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #29 Del Skrevet 8. april 2015 Hva som har skjedd er umulig å si, men søket etter han under gjestegården er avsluttet, uten resultat. Nye millioner ut av vinduet. Skjønner mindre og mindre av denne saken, og jeg synes det er rart at politiet kan være så skråsikre i sin sak, når de går inn i den ene blindgaten etter den andre. Kan ikke tenke meg annet enn at denne saken nærmer seg henleggelse. Det vil jo være umulig å dømme noen uten noen form for fysiske bevis, og slett ikke når man hverken har et lik, åsted eller drapsvåpen. Rene kriminalromanen dette..... Anonymous poster hash: 11e87...8b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 9. april 2015 #30 Del Skrevet 9. april 2015 Mann 42 skrev (På 27.2.2015 den 0.47): Men hvis man derimot har en flokk hyener, så kan man få hele liket til å forsvinne. Hyener eter ALT. Avføringen deres er hvit pga det høye kalkinnholdet fra fortærte knokler. Kult. Jeg må starte opp med hyeneoppdrett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #31 Del Skrevet 9. april 2015 Alja skrev (På 26.2.2015 den 22.46): Har jo lest flere ganger på nett at den beste måten å kvitte seg med lik er enten syre så alt forsvinner, eller å fore griser/hunder med liket. For de eter alt... Creepy. Lurer på om politiet har tenkt tanken, eller om det bare er jeg som ser for mye csi og bones. Jeg foretrekker å brenne likene. 1000 grader fjerner alle spor. Har forresten aldri forstått meg på folk som dreper mennesker uten å kvitte seg med liket. Intet lik ingen sak som de sier Anonymous poster hash: f304b...1e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #32 Del Skrevet 9. april 2015 Jeg bor ikke alt i langt fra stedet. Folk i Troms har stort sett denne formeninga ja, at han er gitt til hundene. Så det kan være noe i det. Under Vollan Gjestestue er han neppe. Det vil være passe idiotisk, men for all del, vi har med idioter å gjøre. Anonymous poster hash: 50b72...196 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #33 Del Skrevet 9. april 2015 Alja skrev (På 26.2.2015 den 23.05): Vet at det er mulig at dyr kan ete deg etter du dør. Men om politiet har tenkt tanken i denne saken, er det som får min kverne til å gå. Jeg blir litt sånn "Hallo, noen må jo si noe!!" Husker jeg elste at politiet hadde sendt inn avføring fra hundegården til analyse - uten resultater.Anonymous poster hash: 3059f...fb6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alja Skrevet 9. april 2015 Forfatter #34 Del Skrevet 9. april 2015 Håper de finner han og at saken blir oppklart. Det er nok usannsynlig.. Det blir vel et mysterium. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alja Skrevet 6. september 2015 Forfatter #35 Del Skrevet 6. september 2015 Men de tok jo avføringsprøvene av hundene alt for sent? Noen som vet noe om fordøyelsessystemet til en hund, da Dogo Canario?? Om det går fort eller sakte å fordøye store mengder kjøtt, og evt hvor lang tid det tar fra de har spist til det kommer ut igjen? Ikke vits å sitte å ta prøver av hundebæsj en uke etterpå.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #36 Del Skrevet 6. september 2015 AnonymBruker skrev (På 26.2.2015 den 23.16): Nei, griser eter ikke alt. Griser er også nøye med maten, slik som vi er. Påstanden fra filmen, "Snatch", er feil. En myte. Jeg kjenner folk som har griser. Griser har akkurat like ømfintlige mager som mennesker. Bein skaper problemer og kan perforere og rive i stykker innvoller, hvis det er skarpe biter. https://www.youtube.com/watch?v=CyEBXTL1Y3U Anonymous poster hash: a9e1c...aef griser spiser det meste jo. De kan ikke engang ha matter å ligge på i bingen fordi de spiser det opp. Alle produksjonsdyr ligger rett på betongen med et tynt tynt lag flis.Anonymous poster hash: 878f7...73b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alja Skrevet 6. september 2015 Forfatter #37 Del Skrevet 6. september 2015 Med et kjevetrykk på over 500 pounds (aner ikke kg), så regner jeg med de kan klare å spise opp både brusk og ben fra både mennesker og dyr. I gamle dager ble disse brukt for å hjelpe slaktere med å både holde fast og fange dyr. Hunden torturerte dyret, fordi på den tiden trodde de at dyr som hadde blitt utsatt for stress hadde bedre kjøttkvalitet. (dette har vi funnet ut at ikke er tilfellet i dag, da). Uansett, disse ble brukt til butching og kamp før. Ved gården fant de fire døde hunder, og fortsatt to er sporløst borte. Vålnes hadde et titalls hunder tilsammen. Det lukter så svidd av alt dette. Det er så mye fokus på de hundene. Hvorfor skulle plutselig fire være døde, og to forsvunnet? Denne saken irriterer meg grønn.... Er det noen som vet hvorfor disse hundene døde? Har samboeren forklart seg ang det? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #38 Del Skrevet 7. september 2015 jeg såg en film en gang (tror den var med Kevin Costner) og den handlet om en seriemorder som var avhengig av å begå mord. Akkurat slik som noen blir avhengige av alkohol eller rusmidler, så var denne karakteren avhengig av å kverke noen med jevne mellomrom. Helt mot slutten av filmen, så oppstår det en slags situasjon ved en kirkegård. En av metodene som denne seriemorderen brukte for å bli kvitt likene, var å dumpe dem i en åpen grav ved en gravlund. Deretter kaster man litt jord over liket. Kort tid seinere ville det jo bli gravlagt en person oppi denne graven. Så kisten etter denne personen, blir da lagt over liket til den personen som seriemorderen gravlegger der..... Anonymous poster hash: 9d0fd...e6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 14. september 2015 #39 Del Skrevet 14. september 2015 Kvalmende Hvordan kan noen drepe noen på den måten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #40 Del Skrevet 14. september 2015 Tror heller vi skal konkludere med at politiet sløste vekk flere titalls millioner på en prestisjesak. De kjørte på med den ene operasjonen etter den andre, finansiert av skattebetalerne. Det hele toppet seg da de rev opp hele gulvet i en gjestestue, og dissekerte sanda under, selv om de skjønte at det gikk mot fiasko. Det hele visstnok pga to meget tvilsomme "vitneutsagn" fra personer som mildt sagt ikke var spesielt troverdlige. Anonymous poster hash: 11e87...8b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå