Gå til innhold

Sykepenger..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvor jeg skal legge denne.

Men har vært sykemeldt siden oktober 2014. Og jeg jobbet 2 ganger uka sånn ca. Så jeg tjener mellom 4-5000 kr i mnd. Men jeg fikk avslag på sykepenger, hva gjør jeg da?

De vil ikke hjelpe meg med sosialhjelp da samboer tjener nok.. I går var jeg hos legen for legeerklæring for søknad om AAP. Og jeg vet ikke hvordan det funker. Jeg er på utredning for ME, og det er uvisst hvor lang tid det vil ta før de finner noe eller om jeg blir diagnosert med ME..

Hvis jeg ikke får sykepenger, kan man få AAP og hvordan funker det når du har så lite penger fra før.. Trenger råd!



Anonymous poster hash: dd2d6...a2c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du ikke fått en kr siden oktober? Jeg har skjønt det sånn at så lenge man har jobbet minst i 4 uker så får man sykepenger, men som en annne her sier så må man sikkert ha tjent et minstebeløp. Hvor lenge har du jobbet og tjent 4-5000kr? Det skal jo bli mer enn 40.000kr i året. Vet ikke noe om APP, kan hende at jeg havner der selv snart så skal følge med her.

Anonymous poster hash: a4187...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor jeg skal legge denne. Men har vært sykemeldt siden oktober 2014. Og jeg jobbet 2 ganger uka sånn ca. Så jeg tjener mellom 4-5000 kr i mnd. Men jeg fikk avslag på sykepenger, hva gjør jeg da? De vil ikke hjelpe meg med sosialhjelp da samboer tjener nok.. I går var jeg hos legen for legeerklæring for søknad om AAP. Og jeg vet ikke hvordan det funker. Jeg er på utredning for ME, og det er uvisst hvor lang tid det vil ta før de finner noe eller om jeg blir diagnosert med ME.. Hvis jeg ikke får sykepenger, kan man få AAP og hvordan funker det når du har så lite penger fra før.. Trenger råd! Anonymous poster hash: dd2d6...a2c

Samboere uten felles barn har ikke forsørgerplikt ovenfor hverandre, så det hadde jeg nok klaget på.

Anonymous poster hash: f147b...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forklare det at vi er samboere og vi har ikke barn sammen. i Oktober så ble jeg sykemeldt etter å ha vært syk i nesten 2 år. Å da ble jeg så sliten at jeg ikke orket mer. Men jeg fikk betalt de 2 første mnd, etter det har jeg ikke fått de pengene mine, og sjefen min sendte ikke inn den greia, så det ble en veldig lang ventetid på at han skulle sende den inn.. Så jeg får ikke penger av nav eller sjefen, ingenting... Det jeg reagerte på, var at sjefen skrev det at jeg tjente 4300 kr i mnd. Men det brevet jeg fikk fra nav står det at ut i fra sjefen skal jeg ha tjent 3100 kr. Og jeg skjønner ikke den der heller.. Det som er at jeg har fått alt for lite lønn det siste året da sjefen har gitt meg 2000 kr for lite i lønn, det fant jeg ut for noen uker siden. Så jeg sitter litt fast der å, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Men det står at jeg har ikke mer årsinntekt enn 37 000..

Men grunnen til at dette er viktig at jeg får betalt, er fordi at samboer gikk fra å ikke få jobb etter lærlingetiden sin pga lite jobb. Og det tok 3-4 mnd før han fikk jobb og lønning. Og da gikk vi på nav, og da måtte vi utsette alle regninger og vi henger fortsatt etter, siden det er bare 2 mnd siden han fikk sin første lønn. Og nav betaler ikke mer enn strøm og lege, som de sa.. Og nå fikk han 18 000 kr, og vi har regninger + husleie på 17 000. Og jeg vet det at hvis vi sender inn søknad om livsopphold nå så vil vi få avslag fordi de ikke støtter de regningene vi har nå.. Forrige mnd så fikk han 15 000, og da fikk vi ikke annet hjelp enn til noen legeregninger og en strøm, men da hadde vi også like mye utgifter.

Så alt er egentlig surr..Nå svarer ikke saksbehandleren min på mld (ho har sin egen tlf igjennom nav.). Så vet ikke om ho er på jobb.. Hva gjør jeg?



Anonymous poster hash: dd2d6...a2c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må finne fram lønnsslipper og timelister for å sjekke at du har fått rett lønn.

Deretter dokumenterer du selv overfor NAV hva du har tjent.

Ikke stol på at andre gjør ting riktig for deg, gjør det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...