AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #1 Skrevet 26. februar 2015 Bare lurer hva som får noen til å gjøre det? Er det ikke fint å ha kontroll? Jeg har selv aldri røyket, snust eller misbrukt narkotika. Drikker max 1 liten boks øl ca annenhver mnd for smakens skyld. Jeg får nå smertestillende fordi jeg akkurat har vært i en stor og krevende operasjon, men jeg kan aldri bli avhengig av det. Selv om de ikke er særlig sterke blir jeg svimmel og sovner av dem Så derfor forstår jeg det ikke og vil gjerne at noen kan forklare?Anonymous poster hash: f24a9...483
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #2 Skrevet 26. februar 2015 Det er mange grunner til at folk ruser seg. Pga stor indre smerte kanskje. Fordi de ikke orker egne tanker og følelser. Kanskje har de traumer bak seg. Noen vil bare ha en eufori (men finner snart ut at det kommer hånd i hånd med ubehagelige abstinenser). En del narkomane har en psykisk lidelse som de selmedisinerer med rus.Anonymous poster hash: 50b59...c31 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #3 Skrevet 26. februar 2015 Det er mange grunner til at folk ruser seg. Pga stor indre smerte kanskje. Fordi de ikke orker egne tanker og følelser. Kanskje har de traumer bak seg. Noen vil bare ha en eufori (men finner snart ut at det kommer hånd i hånd med ubehagelige abstinenser). En del narkomane har en psykisk lidelse som de selmedisinerer med rus.Anonymous poster hash: 50b59...c31 Uffda Anonymous poster hash: f24a9...483
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #4 Skrevet 26. februar 2015 Broren min begynte med rus fordi han var ung og dum. Havnet i feil miljø og med feil folk. Ville teste ut ting. Egentlig bare for gøy. Han var rundt 16. Nå 20 år senere er han enda misbruker og sterkt avhengig. I begynnelsen var det gøy. Mange gøye fester og levde livet. Nå er det ikke så gøy lenger. Dessverre, så har narkotikaen et stort jerngrep rundt han og det er en ond sirkel. Veldig vanskelig å slutte mår man først har begynt.Anonymous poster hash: 5b72d...a10
drue Skrevet 27. februar 2015 #5 Skrevet 27. februar 2015 Jeg hadde mange venner på ungdomskolen som begynte med narkotika. Noen av dem hadde det ikke så greit hjemme, andre hadde et tilsynelatende helt normalt liv. De ville rebellere, være kule og ha det gøy. Så det startet med hasj, men de bevegte seg fort over på andre ting. De fleste har heldigvis klart å bli rusfrie nå de siste årene, men det har vært en kamp å komme seg utav det. Vet om ei som fortsatt er misbruker. Veldig trist! Selv ble jeg med på litt hasjrøyking i en periode, men syntes at andre rusmidler var skumle, og prøvde derfor ikke. Veldig glad for det i dag!
veraa94 Skrevet 27. februar 2015 #6 Skrevet 27. februar 2015 De fleste som misbruker har et alkoholproblem eller misbruker narkotika gjør det ikke fordi de ikke har kunnskap om at det er feil, men fordi de har et problem. Ofte blir misbruket et uttrykk eller symbol for det de virkelig sliter med. De bruker rusmidler til å rømme fra de virkelige problemene. Det er helt forferdelig at noen sliter sånn at eneste løsningen blir å rømme fra virkeligheten. I slike tilfeller skulle jeg ønske at Norge hadde lavere terskel på å behandle mennesker under tvang. Det er trist å se så mange fantastiske mennesker få ødelagt livet sitt på grunn av rus. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #7 Skrevet 27. februar 2015 De fleste som misbruker har et alkoholproblem eller misbruker narkotika gjør det ikke fordi de ikke har kunnskap om at det er feil, men fordi de har et problem. Ofte blir misbruket et uttrykk eller symbol for det de virkelig sliter med. De bruker rusmidler til å rømme fra de virkelige problemene. Det er helt forferdelig at noen sliter sånn at eneste løsningen blir å rømme fra virkeligheten. I slike tilfeller skulle jeg ønske at Norge hadde lavere terskel på å behandle mennesker under tvang. Det er trist å se så mange fantastiske mennesker få ødelagt livet sitt på grunn av rus. Tusen takk for at du forstår. Ble nesten rørt. For her sitter jeg, 23 år gammel, og er avhengig. I går sjekket jeg inn på et hotell for å ta livet mitt, men feiget ut. Sjekket ut samme dag. Hver dag har alltid vært en kamp mot egen hjerne. Anonymous poster hash: 76fd4...9a8
veraa94 Skrevet 27. februar 2015 #8 Skrevet 27. februar 2015 Tusen takk for at du forstår. Ble nesten rørt. For her sitter jeg, 23 år gammel, og er avhengig. I går sjekket jeg inn på et hotell for å ta livet mitt, men feiget ut. Sjekket ut samme dag. Hver dag har alltid vært en kamp mot egen hjerne.Anonymous poster hash: 76fd4...9a8 Dette gjør så vondt å høre, men jeg er glad du ikke valgte å ta livet ditt! Jeg har selv aldri slitt med rus og kan bare forestille meg hvor jævlig det må være. Håper du tørr å søke hjelp for dine problemer! Det er et liv der ute som venter på deg, en frisk og rusfri deg! Alle fortjener et liv uten disse vanskene. Jeg er sikker på at med tiden og riktig hjelp er det håp for deg også. Ønsker deg alt det best - ikke gi opp, vær så snill!
Gjest Citronella Skrevet 27. februar 2015 #9 Skrevet 27. februar 2015 Tusen takk for at du forstår. Ble nesten rørt. For her sitter jeg, 23 år gammel, og er avhengig. I går sjekket jeg inn på et hotell for å ta livet mitt, men feiget ut. Sjekket ut samme dag. Hver dag har alltid vært en kamp mot egen hjerne.Anonymous poster hash: 76fd4...9a8 Takk for at du feiget ut. Jeg er selv i daglig kamp med min egen hjerne, og har vært der du er. Tro meg, livet er verd å leve!
Gjest Vevila Skrevet 27. februar 2015 #10 Skrevet 27. februar 2015 Jeg tror det ligger en sårbarhet bak de som blir avhengige av rusmidler. Man ser jo ofte at det går i arv, så det finnes nok en arvelig komponent i det hele. Noen kan få utskrevet veldig avhengighetsskapende tabletter uten å i det hele tatt tenke på å misbruke dem, men for andre vil det være meget fort gjort.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå