Gå til innhold

Synes du strømpebelte er harry?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel, for min del er strømpebukser og strømpebelter like "dillete". De gjør jo samme nytten, men har forskjellig utseende:

  • Begge gjør at en slipper bare ben
  • Begge skal sitte i livet for å gi en penest silhuett
  • Begge er undertøy
  • Begge kommer i utallige farger
  • Begge deler er laget av samme materiale

Med andre ord er de like "dillete". Forskjellen er hva den enkelte velger av de to. Å snakke nedsettende om den ene typen synes jeg derimot virker noe søkt og patetisk. Selv velger jeg strømpebelte, men innehar også en rekke strømpebukser. Det å kalle undertøy for vulgært synes jeg derimot ingenting om. Som regel så skal faktisk ikke undertøy vises, annet enn for spesielt utvalgte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tsejG

Du har rett, det var ikke du som angrep meg :)

Nei, jeg synes ikke det er "så enkelt", og foretrekker absolutt strømpebukse.

Ja, jeg er klar over at strømpebukse er nyere, så jeg mener ikke at strømpbelte er et tåpelig påfunn i seg selv (de hadde jo sin nytte) Men for meg er det et dårlig alternativ å velge den løsningen når det finnes strømpebukser.

Anonymous poster hash: a9434...199

Men har tanken slått deg at strømpebeltet og strømpene damene her snakker om også har en annen (stor) fordel, nemlig at denne kombinasjonen er 10 000 ganger mer sexy enn ei slækk strømpebukse?

Og vet du dessuten hvordan et skikkelig strømpebelte av god retro kvalitet, pluss et par FF eller RHT-stømper føles å gå med? Eller består dine erfaringer med slikt undertøy av HM eller Cubus-varianten, altså da et kvalitet/funksjonsgrad/eleganse-nivå under all verdens målbare skalaer?

Interessant å se at jentutten diskuterer dette temaet til det nesten tar fyr i skjermen her, hehe... Og en ting er i allefall sikkert, de som har skikkelig peiling på hva de snakker om i denne tråden, har vunnet så langt... Og for all del, bare forsett og diskutere... :laugh:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har tanken slått deg at strømpebeltet og strømpene damene her snakker om også har en annen (stor) fordel, nemlig at denne kombinasjonen er 10 000 ganger mer sexy enn ei slækk strømpebukse?

Og vet du dessuten hvordan et skikkelig strømpebelte av god retro kvalitet, pluss et par FF eller RHT-stømper føles å gå med? Eller består dine erfaringer med slikt undertøy av HM eller Cubus-varianten, altså da et kvalitet/funksjonsgrad/eleganse-nivå under all verdens målbare skalaer?

Interessant å se at jentutten diskuterer dette temaet til det nesten tar fyr i skjermen her, hehe... Og en ting er i allefall sikkert, de som har skikkelig peiling på hva de snakker om i denne tråden, har vunnet så langt... Og for all del, bare forsett og diskutere... :laugh:

Er det virkelig vanskelig å forstå at noen foretrekker andre alternativ? Kjenner jeg blir helt matt av holdningene i denne tråden.

Anonymous poster hash: 59cf8...f5c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tsejG

Er det virkelig vanskelig å forstå at noen foretrekker andre alternativ? Kjenner jeg blir helt matt av holdningene i denne tråden.

Anonymous poster hash: 59cf8...f5c

Med "vunnet" mente jeg i hvor stor grad de klarer å underbygge sitt syn på saken, og få fram hvorfor de velger nettopp slik de gjør. Dillete, harry og vulgært blir liksom litt "tynt" om du skjønner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker strømpebukser som imiterer strømpebelte og strømpeholder.

Ikke at jeg har sett det selv. Nei, da så heldig får man ikke være.

Sett det på film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, for min del er strømpebukser og strømpebelter like "dillete". De gjør jo samme nytten, men har forskjellig utseende:

  • Begge gjør at en slipper bare ben
  • Begge skal sitte i livet for å gi en penest silhuett
  • Begge er undertøy
  • Begge kommer i utallige farger
  • Begge deler er laget av samme materiale
Med andre ord er de like "dillete". Forskjellen er hva den enkelte velger av de to. Å snakke nedsettende om den ene typen synes jeg derimot virker noe søkt og patetisk. Selv velger jeg strømpebelte, men innehar også en rekke strømpebukser. Det å kalle undertøy for vulgært synes jeg derimot ingenting om. Som regel så skal faktisk ikke undertøy vises, annet enn for spesielt utvalgte ;)
Selvfølgelig kan man synes at strømpebelte med strømper er mer dillete enn strømp bukse.

Og jeg synes absolutt også det må være lov å anse noe undertøy som mer vulgært enn annet (selv synes jeg f.eks alt i lakk og lær er vulgært)

Anonymous poster hash: a9434...199

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Olivia Benson

Men har tanken slått deg at strømpebeltet og strømpene damene her snakker om også har en annen (stor) fordel, nemlig at denne kombinasjonen er 10 000 ganger mer sexy enn ei slækk strømpebukse?

Og vet du dessuten hvordan et skikkelig strømpebelte av god retro kvalitet, pluss et par FF eller RHT-stømper føles å gå med? Eller består dine erfaringer med slikt undertøy av HM eller Cubus-varianten, altså da et kvalitet/funksjonsgrad/eleganse-nivå under all verdens målbare skalaer?

Interessant å se at jentutten diskuterer dette temaet til det nesten tar fyr i skjermen her, hehe... Og en ting er i allefall sikkert, de som har skikkelig peiling på hva de snakker om i denne tråden, har vunnet så langt... Og for all del, bare forsett og diskutere... :laugh:

Hjelper ikke at du syns det er sexy når jeg ikke syns det. Det syns ikke mannen min heller. Han er mer av typen "det enkleste er ofte det beste".

Tror forøvrig ikke det er så mange som er ute etter å "vinne" noe her, bare komme med sitt synspunkt på et klesplagg.

Endret av Olivia Benson
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt ordet strømpebelte før.

Er det det samme som hofteholder, altså den man fester strømpene i?

Synes det er sexy jeg men..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan man synes at strømpebelte med strømper er mer dillete enn strømp bukse.

Og jeg synes absolutt også det må være lov å anse noe undertøy som mer vulgært enn annet (selv synes jeg f.eks alt i lakk og lær er vulgært)

Anonymous poster hash: a9434...199

I grunn blir begge likt. De har samme funksjon, men forskjellig utseende. Å kalle undertøy for vulgært blir relativt sett merkelig. Det skal jo UNDER klærne, altså det synes ikke for andre enn spesielt utvalgte. Hvorfor man skal rakke ned på et klesplagg noen velger å bruke under klærne blir litt søkt. Blir som om jeg skulle sagt at dersom du ikke liker lakk og lær er du en puritansk person. Sier jeg det? Nei, for det tilfører ikke diskusjonen noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, for min del er strømpebukser og strømpebelter like "dillete". De gjør jo samme nytten, men har forskjellig utseende:

  • Begge gjør at en slipper bare ben
  • Begge skal sitte i livet for å gi en penest silhuett
  • Begge er undertøy
  • Begge kommer i utallige farger
  • Begge deler er laget av samme materiale

Med andre ord er de like "dillete". Forskjellen er hva den enkelte velger av de to. Å snakke nedsettende om den ene typen synes jeg derimot virker noe søkt og patetisk. Selv velger jeg strømpebelte, men innehar også en rekke strømpebukser. Det å kalle undertøy for vulgært synes jeg derimot ingenting om. Som regel så skal faktisk ikke undertøy vises, annet enn for spesielt utvalgte ;)

For meg er strømpeholdere helt klart mer dillete. Og jeg håper ikke du mener det er "å snakke nedsettende om" - det er jo bare fakta, for meg. At noe er dillete er jo ikke nødvendigvis negativt, det spørs jo hva man foretrekker. Å sminke seg kan også være dillete, men det er jo helt OK det også.

For min del foretrekker jeg strømpebukser i hverdagen fordi:

- Jeg liker å være varm på magen, og en strømpebukse i ull varmer mer

- Ingen av mine strømpeholdere (bl.a. fra KissMeDeadly, WhatKatieDid ++) greier å dra strømpene så høyt at de er rett under rumpa - ergo får jeg en kald glipp.

- Jeg flyr mye (flere ganger i uka), og vil bruke minst mulig tid i sikkerhetskontrollen, og unngår alt som kan pipe

- Jeg foretrekker helt tette strømper som man ikke kan skimte hud gjennom, helst i ull, og da er utvalget uendelig mye større i strømpebukser eller lårhøye sokker, enn i strømper (lårhøye sokker dekker dessuten mer av mine lår enn strømper + strømpeholder gjør).

- Jeg bruker mye stramme bukser - spennende på holderne gnager ofte under buksene

- Når det er kaldt bruker jeg to lag med ull under buksa - strømpebukse + stilongs. Da blir strømper styrete.

Kjempeflott at du ikke synes det er dillete - men jeg håper du forstår at folk er forskjellige, med ulik livsstil og ulik kropp, og ulike behov. Så for noen vil det bli dillete. Det betyr ikke at vi ikke vet hva vi snakker om, eller at vi er nedlatende fordi vi forteller om vår erfaring.

Og vet du dessuten hvordan et skikkelig strømpebelte av god retro kvalitet, pluss et par FF eller RHT-stømper føles å gå med? Eller består dine erfaringer med slikt undertøy av HM eller Cubus-varianten, altså da et kvalitet/funksjonsgrad/eleganse-nivå under all verdens målbare skalaer?

Interessant å se at jentutten diskuterer dette temaet til det nesten tar fyr i skjermen her, hehe... Og en ting er i allefall sikkert, de som har skikkelig peiling på hva de snakker om i denne tråden, har vunnet så langt... Og for all del, bare forsett og diskutere... :laugh:

Hva da "vunnet" diskusjonen? Er vi i barnehagen, eller? Det er jo ingenting å vinne når et menneske selv erfarer at et klesplagg (være seg pannebånd eller strømpeholdere) ikke passer ens egne preferanser. Hele problemet er jo at noen ytterst få her inne (så langt er det vel bare en bruker + deg) tror at dette handler om å overbevise de med en annen smak om at de må like det samme. Man må ikke det! Man har forskjellige kropper!

Jeg har prøvd, eier og elsker strømpeholdere av god kvalitet, og det samme gjelder strømper. Men jeg har også erfart at for meg passer ikke sånt til hverdags. For meg er det styrete. Det er ikke noe jeg prøver å vinne, men jeg lar meg provosere over folk som tror at bruken av et klesplagg liksom er en konkurranse, og at alle må ha samme smak og erfaring (og ikke minst livsstil!).

Det er ikke vi som baserer valgene våre på egne preferanser som tar fyr i skjermen her, for å si det sånn... Den som dro frem begreper som ondskap og mobbing fordi andre har andre preferanser var faktisk en strømpeholdertilhenger... ;) Så hvorfor legge skylda på oss som har litt større aksept for at folk er forskjellige?

Jeg forstår bare ikke dette enorme behovet enkelte har for å putte oss alle i samme klesboks!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er strømpeholdere helt klart mer dillete. Og jeg håper ikke du mener det er "å snakke nedsettende om" - det er jo bare fakta, for meg. At noe er dillete er jo ikke nødvendigvis negativt, det spørs jo hva man foretrekker. Å sminke seg kan også være dillete, men det er jo helt OK det også.

For min del foretrekker jeg strømpebukser i hverdagen fordi:

- Jeg liker å være varm på magen, og en strømpebukse i ull varmer mer

- Ingen av mine strømpeholdere (bl.a. fra KissMeDeadly, WhatKatieDid ++) greier å dra strømpene så høyt at de er rett under rumpa - ergo får jeg en kald glipp.

- Jeg flyr mye (flere ganger i uka), og vil bruke minst mulig tid i sikkerhetskontrollen, og unngår alt som kan pipe

- Jeg foretrekker helt tette strømper som man ikke kan skimte hud gjennom, helst i ull, og da er utvalget uendelig mye større i strømpebukser eller lårhøye sokker, enn i strømper (lårhøye sokker dekker dessuten mer av mine lår enn strømper + strømpeholder gjør).

- Jeg bruker mye stramme bukser - spennende på holderne gnager ofte under buksene

- Når det er kaldt bruker jeg to lag med ull under buksa - strømpebukse + stilongs. Da blir strømper styrete.

Kjempeflott at du ikke synes det er dillete - men jeg håper du forstår at folk er forskjellige, med ulik livsstil og ulik kropp, og ulike behov. Så for noen vil det bli dillete. Det betyr ikke at vi ikke vet hva vi snakker om, eller at vi er nedlatende fordi vi forteller om vår erfaring.

I det minste et bra formulert svar uten å være nedsettende slik som enkelte i tråden er :)

For å svare deg litt mer utfyllende så velger jeg å nummerere punktene dine:

  1. Til dette bruker jeg en boxershorts i ull utenpå strømpebeltet
  2. Da hadde jeg prøvd en størrelse større på strømper. For min del velger jeg mellom to forskjellige størrelser, alt etter hvor høyt jeg ønsker strømpene. Skal de gå midt på låret kunne jeg brukt XS/S, skal de gå høyt (rett under baken) velger jeg S/M.
  3. Den kan jeg forstå, men hadde ikke selv brydd meg.
  4. Det er bare å kjøpe litt tettere denier så er problemet løst. Finnes 70 den feks i strømper. Det finnes forøvrig ullstrømper også, men de må da handles på nettet.
  5. Den er forståelig, men da velger jeg heller en stillongs enn strømpebukse.
  6. Når det er kaldt gjør jeg følgende:

    - Strømpebelte + ullstrømper

    - Ullboxer utenpå strømpebelte

    - Ullskjørt

    - Ullkåpe

Det er ikke nødvendigvis dine svar i denne tråden jeg anser for å være nedlatende ;)

Red. Er enig i at man må finne det som passer seg og sitt bruk. Det jeg reagerer mest på er som sagt at enkelte skal merke strømpebelter som vulgært, harry og tacky. Da blir jeg irritert.

Endret av Jolene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I grunn blir begge likt. De har samme funksjon, men forskjellig utseende. Å kalle undertøy for vulgært blir relativt sett merkelig. Det skal jo UNDER klærne, altså det synes ikke for andre enn spesielt utvalgte. Hvorfor man skal rakke ned på et klesplagg noen velger å bruke under klærne blir litt søkt. Blir som om jeg skulle sagt at dersom du ikke liker lakk og lær er du en puritansk person. Sier jeg det? Nei, for det tilfører ikke diskusjonen noe.

Er det virkelig å rakke ned? Finnes det ikke noe du synes noe som helst negativt om?

Jeg synes strømperbelte er dillete og lærundertøy er vulgært. Jeg vil likevel ikke påstå at rakker ned på noen av delene. Jeg bare velger det bort selv, og vet hvorfor.

Og, jo. Heh synes absolutt det å forklarer hvorfor jeg ikke liker strømpebelte tilfører diskusjonen noe. Jeg oppfatter det nærmest som noe av det mest sentrale for temaet.

Anonymous poster hash: a9434...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er strømpebelte? Er bare nysgjerrig og mener ikke å være frekk



Anonymous poster hash: 6c8c4...825
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest The damned

Nei, det er ikke harry.

Horete kan det være, men det kan undertøy generelt være.

Har hatt det selv, men jeg synes det var litt styr. Strømpene løsnet fra de hempene, og det er jo irriterende når man er ute og går. Noen ganger seg strømpene ned, men mulig de var for store eller for stretchy.

Så det er litt ekstra å passe på enn det er med en strømpebukse.

Men jeg har allikevel lyst å kjøpe meg noen nye. Ikke noe jeg kommer til å bruke hver gang jeg har skjørt eller kjole på, men kunne godt ha gått ned det noen ganger.

I tillegg er det jo mange menn som liker det, og man føler seg litt mer sexy enn med en strømpebukse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det minste et bra formulert svar uten å være nedsettende slik som enkelte i tråden er :)

For å svare deg litt mer utfyllende så velger jeg å nummerere punktene dine:

  1. Til dette bruker jeg en boxershorts i ull utenpå strømpebeltet
  2. Da hadde jeg prøvd en størrelse større på strømper. For min del velger jeg mellom to forskjellige størrelser, alt etter hvor høyt jeg ønsker strømpene. Skal de gå midt på låret kunne jeg brukt XS/S, skal de gå høyt (rett under baken) velger jeg S/M.
  3. Den kan jeg forstå, men hadde ikke selv brydd meg.
  4. Det er bare å kjøpe litt tettere denier så er problemet løst. Finnes 70 den feks i strømper. Det finnes forøvrig ullstrømper også, men de må da handles på nettet.
  5. Den er forståelig, men da velger jeg heller en stillongs enn strømpebukse.
  6. Når det er kaldt gjør jeg følgende:

    - Strømpebelte + ullstrømper

    - Ullboxer utenpå strømpebelte

    - Ullskjørt

    - Ullkåpe

Det er ikke nødvendigvis dine svar i denne tråden jeg anser for å være nedlatende ;)

Nytter ikke med større strømper, da problemet er at hempene på strømpeholderne henger så lavt at de ikke kan løfte strømpen høyere. Avhenger nok blant annet av hvor høy/lav midje man har, dvs hvor høyt strømpeholderen sitter rundt livet.

70 den er langt fra tykt nok for min smak - må ha minst 150, gjerne 200. Eller tjukke ullstrømpebukser. Finnes tjukke ullstrømper som jeg bruker av og til, med de trenger man ikke strømpeholdere til, de holder seg oppe av seg selv. Vanlige strømpeholdere duger ikke til sånne.

Flott at det funker for deg men for meg blir altså de ulike løsningene for dillete i hverdagen. :) Jeg er en bedagelig anlagt person, med en mann som eeelsker at jeg tar av meg buksa og vandrer rundt i strømpebuksa når jeg går hjemme så da blir det sånn. Har full respekt for de som er mindre bedagelig anlagte enn meg, eller har en annen smak - og ber bare om den samme respekten tilbake. :)

Og for å ha det klart - jeg syns ikke du har vært frekk eller provoserende i denne tråden. Men visse andre strømpefans har vært det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahahaha! Er det rart det blir krig i verden?! :D

Anonymous poster hash: 6dc57...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest tsejG

Hva da "vunnet" diskusjonen? Er vi i barnehagen, eller?

Sorry, måtte bare helle litt bensin på bålet :fnise:

Når det er sagt, når 99% av den norske kvinnelige befolkningen sverger til strømpebuksa, og mange av disse kaller ekte strømper med tilbehør dillete, horete, vulgært, upraktisk, styrete og sikkert hundrevis av andre negative superlativer, da er det jo grunn til å lure litt på hvorfor?

For i andre land vi godt kan sammenlikne oss med, der går damene rundt i sine strømpeholdere, hofteholdere, strømpebelter, korsetter, girdles og sikkert flere... Hvorfor bare ikke her i Norge tro?

Mens å gå i begravelser og i 17. mai-tog i skjørt så korte og trange at hele ræva blottes, det kan man, og det er ikke vulgært, horete eller upassende....

Merkelig folkeslag :sjokkert:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at det funker for deg men for meg blir altså de ulike løsningene for dillete i hverdagen. :) Jeg er en bedagelig anlagt person, med en mann som eeelsker at jeg tar av meg buksa og vandrer rundt i strømpebuksa når jeg går hjemme så da blir det sånn. Har full respekt for de som er mindre bedagelig anlagte enn meg, eller har en annen smak - og ber bare om den samme respekten tilbake. :)

Og for å ha det klart - jeg syns ikke du har vært frekk eller provoserende i denne tråden. Men visse andre strømpefans har vært det.

Skjønner hva du mener, for all del :) Det viktigste er jo å finne noe man liker og føler seg komfortabel med.

Til det uthevede: kjenner meg igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tsejG

Hjelper ikke at du syns det er sexy når jeg ikke syns det. Det syns ikke mannen min heller. Han er mer av typen "det enkleste er ofte det beste".

Tror forøvrig ikke det er så mange som er ute etter å "vinne" noe her, bare komme med sitt synspunkt på et klesplagg.

For all del, kos dere... :)

Det er ikke så seriøst fra min side dette, er mest for å fyre oppunder litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke harry.

Horete kan det være, men det kan undertøy generelt være.

Har hatt det selv, men jeg synes det var litt styr. Strømpene løsnet fra de hempene, og det er jo irriterende når man er ute og går. Noen ganger seg strømpene ned, men mulig de var for store eller for stretchy.

Så det er litt ekstra å passe på enn det er med en strømpebukse.

Men jeg har allikevel lyst å kjøpe meg noen nye. Ikke noe jeg kommer til å bruke hver gang jeg har skjørt eller kjole på, men kunne godt ha gått ned det noen ganger.

I tillegg er det jo mange menn som liker det, og man føler seg litt mer sexy enn med en strømpebukse :)

Jeg kan bare underskrive på det siste du skriver.

Ellers tror jeg ikke det er et generelt problem at strømpene løsner. Da har du kanskje vært litt uheldig med den strømpeholderen du bruker. Ellers tror jeg det er viktig at strømpene ikke er for korte slik at det blir for mye strekk i stroppene. Det bør heller ikke være for mye elastikk i strømpene. Det kan også føre til at de løsner.

Synes du skal kjøpe deg noen nye ja og da fortrinnsvis på nettet. Mye bedre utvalg enn i butikkene her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...