Gå til innhold

Sjefen snylta meg for tillegg - lovbrudd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg tilsendt lønnslippen, og jeg gledet meg til å se hvor mye jeg fikk da jeg hadde jobbet over 100 timer i februar selv om jeg er student. Pga. så mange timer, skulle jeg fått veldig mye i kveldstillegg da jeg jobbet mye kveld (til ca. 23:30 hver gang).

Men nei, jeg fikk ikke betalt et eneste øre! Og ja, vi følger tariff. Jeg ringte sjefen min med en gang og spurte hva som var greia, og han svarte at "siden jeg tok over vaktene for en kollega av meg (som ble sykemeldt og jeg fikk alle vaktene hennes), så hadde jeg ikke krav på tillegg". Jeg har aldri hørt om denne regelen før, og jeg har mine STORE tvil.

Er dette et lovbrudd? Jeg fikk heller ikke betalt for mine egne vakter som jeg ble satt opp på, så det er ikke bare de vaktene jeg tok over det gjelder.

Hvor skal jeg gå videre med dette? Det er liksom snakk om ca. 5000 kr i tillegg, og det er MYE å miste for en student.



Anonymous poster hash: baecc...16a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er forresten organisert i Handel og Kontor.



Anonymous poster hash: baecc...16a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha betalt for hver eneste time du jobbet, uansett hvem som opprinnelig var satt opp. Over 12 timers arbeidstid på en uke skal du også ha ub+kveldstillegg. Over 37,5 timer på uken skal du ha overtidsbetalt.

Kontakt H&K umiddelbart!

Kan å være idè å gå igjennom tidligere lønnslipper for å se at du fått korrekt lønn tidligere.



Anonymous poster hash: 2f6d6...2ab
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym2233

Om du stiller som ekstra hjelp, eller dine valkter, så skal du ha betalt tillegg uansett hva.

Ta kontakt med fagforeningen din, Handel og kontor.

For det kan han absolutt ikke holde tilbake.

Kontakt gjerne deres distriktssjef om dette ikke går igjennom fagforeningen, eller enda en samtale med arbeidsgiver.

Sjefen holder tilbake lønn.