Gå til innhold

Å be nye partnere teste seg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Først, jeg er livredd for å få meg kjønnssykdommer og å ligge med nye partnere er jeg skeptisk til, orker ikke tanken på å ligge med noen før de har testet seg. Jeg har flere venninner som studerer noe innenfor helse, og de er alle enige i at en skal be en ny partner teste seg (det er en selvfølge for dem), og da lurer jeg på om flere her inne krever det av en ny partner? Jeg vet at jeg skal begynne å gjøre det.

Anonymous poster hash: 55c6b...158
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har alltid gjort det, og kommer alltid til å gjøre det (ber dog ikke om det før spørsmålet om kondomslutt kommer opp).

Anonymous poster hash: 76828...f91
  • Liker 2
Skrevet

Har aldri hatt sex uten kondom med ny partner før testing er unnagjort. Etter ei stund når forholdet er godt etablert så bruker det å komme til spørsmål om å droppe kondom og heller bruke p-piller, så da er det jo bare å si : "det kan vi godt gjøre, men da synes jeg at vi skal teste oss for sykdommer først". Så går dere begge og tester dere sammen.

Synes at du bør teste deg også, ikke bare kreve det av ny partner. Tror det er lettere for den nye partneren å gjøre det hvis begge gjør det sammen.

• Liker 2
Skrevet

Mange synes nok det er et hårreisende spørsmål fordi det signaliserer mistillit. Det burde tvertimot være en selvfølge at man gjorde det.

Jeg ble en gang sjekket opp av en litt eldre jente med replikken: "Nei, for en kjekk gutt, vil du være med meg på helserådet å ta en HIV-test?" Lot meg forføre, jeg. :smoke:

• Liker 1
Skrevet

Ser det som en selvfølge at man tester seg før man slutter med kondombruk. Har alltid bare stilt det spørsmålet jeg, aldri fått noen negative tilbakemeldinger på det. Dessuten gjør man lurt i å teste seg i blant, for det er ikke alle ting som gir utslag med en gang :)

• Liker 2
Skrevet

Tror jeg er den eneste i dette landet som muligens leker rulett med livet, men jeg har aldri testet meg før jeg har hatt sex med en ny. Og ikke har jeg hatt sex med kondom heller.

Jeg ser selv at det er helt horribelt, men hver gang jeg kommer opp i en sånn situasjon så har jeg sex hvis jeg har lyst på sex og tenker først på både kondomer og testing når det er for seint.

Jeg har aldri blitt smittet med noe.

Anonymous poster hash: c3130...159
  • Liker 1
Skrevet

Tror jeg er den eneste i dette landet som muligens leker rulett med livet, men jeg har aldri testet meg før jeg har hatt sex med en ny. Og ikke har jeg hatt sex med kondom heller.

Jeg ser selv at det er helt horribelt, men hver gang jeg kommer opp i en sånn situasjon så har jeg sex hvis jeg har lyst på sex og tenker først på både kondomer og testing når det er for seint.

Jeg har aldri blitt smittet med noe.

Har du testet deg i etterkant siden du vet du ikke har blitt smittet med noe? Veldig mange kjønnssykdommer har ingen symptomer. Klamydia, for eksempel....

Om du har hatt ubeskyttet sex med mange og aldri engang blitt smittet med hpv har du vært veldig, veldig heldig. Hpv er både veldig vanlig OG veldig smittsomt...

Anonymous poster hash: af92e...c7a

• Liker 2
Skrevet

Det er veldig enkelt å teste seg.

Og så er det veldig voksent og ansvarsfullt.

Jeg føler ikke at jeg krever det akkurat, men sier det som den naturligste ting i verden. Jeg har aldri fått noe annet svar enn: -Klart det! Det er selvsagt.

Og kanskje en klem eller et kyss etterpå. Det er en fin ting å gjøre, vise seg voksen :)

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 82f0d...f13
  • Liker 1
Skrevet

Med tenke på hvor mange det er som ligger rundt, så er det ikke noe rart at stadig flere krever test før man ligger sammen.

• Liker 1
Skrevet

Har du testet deg i etterkant siden du vet du ikke har blitt smittet med noe? Veldig mange kjønnssykdommer har ingen symptomer. Klamydia, for eksempel....

Om du har hatt ubeskyttet sex med mange og aldri engang blitt smittet med hpv har du vært veldig, veldig heldig. Hpv er både veldig vanlig OG veldig smittsomt...

Ja, jeg har testet i etterkant så jeg vet at jeg er trygg.

Det er ikke mange, har vært tre stykker de siste 6-7 årene.

Og er veldig klar over at jeg har vært veldig, veldig heldig.

Skrevet

Er det mulig å bli smittet med kjønnsvorter selv ved bruk av kondom? Samt herpes?

Anonymous poster hash: 66bd6...798
Skrevet

Er det mulig å bli smittet med kjønnsvorter selv ved bruk av kondom? Samt herpes?

ja.

Anonymous poster hash: 16a8f...ad4

Skrevet

ja.

Anonymous poster hash: 16a8f...ad4

Men da er det jo egentlig ingen garantier da? kan jo være en har kjønnsvorter uten å vite det (ikke utbrudd), eller ikke sier det - og så blir man smittet selv med kondom? bittert! Da er det jo ikke noe man kunne gjort?

Skrevet

Det er en selvfølge at man tar en HIV- test. Dette gjelder begge parter.

Skrevet

Men da er det jo egentlig ingen garantier da? kan jo være en har kjønnsvorter uten å vite det (ikke utbrudd), eller ikke sier det - og så blir man smittet selv med kondom? bittert! Da er det jo ikke noe man kunne gjort?

Det man kan gjøre er å teste seg før man har sex med noen, og kreve at partneren også tester seg før man har nærkontakt med kjønnorganet deres.

Skrevet

Dette har jeg alltid gjort før kondomet blir kastet med ny partner. Aldri fått noen reaksjoner på det heller.

Anonymous poster hash: 21539...f12
Skrevet

Så bra å høre at folk tar forhåndsregler :tommelopp:

Skrevet

Det man kan gjøre er å teste seg før man har sex med noen, og kreve at partneren også tester seg før man har nærkontakt med kjønnorganet deres.

Jamen det er jo det som er poenget mitt; man kan ikke teste seg for kjønnsvorter eller herpes med mindre det er et synlig utbrudd.

• Liker 1
Skrevet

Jamen det er jo det som er poenget mitt; man kan ikke teste seg for kjønnsvorter eller herpes med mindre det er et synlig utbrudd.

Herpes kan man testes for ved en blodprøve, man trenger ikke ha synlig utbrudd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...