Gå til innhold

Hjerterytme


Fremhevede innlegg

Skrevet

Det siste året har det vært fire tilfeller der hjertet plutselig begynner å "galoppere". Første gang det skjedde lå jeg i senga og holdt på å sovne, andre gangen skjedde mens jeg badet i sjøen, tredje gangen lå jeg i senga og bekymret meg. Og nå har det akkurat skjedd for fjerde gang. Lå i senga - prøver å sove. Så trakk jeg pusten dypt inn, og da begynte plutselig hjertet å galoppere.. Tok fram en sånn pulsmåler på telefonen og den viste at pulsen var rundt 160. Mens dette skjer for jeg også et slags trykk i panna og føler meg svimmel ..

Første gang dette skjedde dro jeg til legen. Tok ekg , fant ingenting galt. Legen sa det var sånt som kunne skje .. Men når dette skjer blir jeg livredd , og jeg skjelver enda.. Er dette virkelig noe som bare kan skje? :( er 22 år

Anonymous poster hash: 1fe0e...75e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du målt blodtrykk? En jeg kjenner har høypuls og hjertet banker fort og det har vist seg at personen sliter litt med høytblodtrykk.

Men du er jo ung, stresser du meg noe? Eller angst? Dra til legen og fortell alt du har skrevet her. Og fortell om besvimende følelsen og trykk panna, høres ikke bra ut å ha det sånn. Lykke til :)

Skrevet

Kanskje du bør be om ultralyd av hjertet? Og 24-timers blodtrykksmåling. Enig over, vær helt ærlig ovenfor legen hvordan du har det før, under og etter et slikt "anfall". Det er tross alt han som skal hjelpe deg.

Skrevet

Du burde få tatt et arbeids ekg:)

Anonymous poster hash: bbe62...759

Skrevet

Her var det mye svada....

Det er helt normalt å oppleve det du har. Spesielt i ung alder.

Om du er engstelig så spør legen din om du kan få henvisning til kardiologisk avdeling og mulighet for 72-timers EKG hvor du trykker på en knapp hver gang du merker noe rart.

Det du opplever er som sagt helt normalt og i 99% av tilfellene er det ufarlig



Anonymous poster hash: dc7f3...9b5
  • Liker 3
Skrevet

Her var det mye svada....

Det er helt normalt å oppleve det du har. Spesielt i ung alder.

Om du er engstelig så spør legen din om du kan få henvisning til kardiologisk avdeling og mulighet for 72-timers EKG hvor du trykker på en knapp hver gang du merker noe rart.

Det du opplever er som sagt helt normalt og i 99% av tilfellene er det ufarlig

Anonymous poster hash: dc7f3...9b5

Er det virkelig helt normalt? Hør på legen TS.

Skrevet

Er det virkelig helt normalt? Hør på legen TS.

Ja, veldig normalt også.

Hadde det selv som ung. Tror det er opptil 30% av spesielt kvinner under 30 år som opplever dette

Anonymous poster hash: dc7f3...9b5

Skrevet

Har gått (og går fortsatt) på antidepressiva alle gangene dette har skjedd.

Har forklart legen hvordan jeg hadde det mens det skjedde, men han var mest interessert i å vite om det var vondt ;s

-ts

Anonymous poster hash: 1fe0e...75e

Skrevet

Høres ut som angst. Når du da merker/kjenner etter symptomene så øker jo angsten, dette går hånd i hånd.



Anonymous poster hash: 43c83...f18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...