AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #1 Skrevet 26. februar 2015 Har veldig mye lyder fra knærne i form av knitring hver gang jeg bøyer de, knekking hver gang jeg sitter meg på huk, knasing/knitrer når jeg reiser meg igjen. Det høyre kommer det mye mer lyd fra, det "knekker/knepper" hver eneste gang jeg bøyer det, om jeg så bøyer det frem og tilbake 100 ganger. Knærne stivner også lett, f.eks hvis jeg har sittet med beina inntil meg en liten stund og skal strekke de ut, da kjennes de veldig stive og litt ømme, og det kommer knitrende lyd. Er dette normalt? Er det noe man kan gjøre med det? Jeg vet at det høyre kneet mitt er innovervendt, og jeg har en del ubehag/vondt i det, spesielt når jeg trener/etter jeg har trent. Anonymous poster hash: b44a3...083
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #2 Skrevet 26. februar 2015 Umulig å si uten en klinisk test av knærne. Mest sannsynlig noe brusk eller ligamenter, evt menisk. Oppsøk legen din og hør hva h*n mener Anonymous poster hash: 7fde7...3db
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #3 Skrevet 26. februar 2015 Jeg har gått til en manuellterapeut i en mnd nå og han har knekket nakken og ryggen min en del, så nå knaser det mye der. Knekker, knitrer og knaser Anonymous poster hash: 59e43...44d
melly666 Skrevet 26. februar 2015 #4 Skrevet 26. februar 2015 mine ledd knekker og stivner ganske mye. f.eks. knekker det i albueleddet hver gang jeg strekker ut armen. Spurte legen min om det fordi alle rundt meg klagde så mye og var bekymret og han sa det var helt naturlig at noen lagde mer lyd enn andre så lenge man ikke hadde smerter (annet enn når det låser seg i "knekket")
Sillicious Skrevet 26. februar 2015 #5 Skrevet 26. februar 2015 Jeg knekker og knaker også mye, det gjør også pappa, så lurer på om sånt kan være i arv
Gjest Evans Skrevet 26. februar 2015 #6 Skrevet 26. februar 2015 Her kråser og knaser det både når jeg går og når jeg bøyer knærne. Skulle tro jeg var 90 Jeg har problemer med selve kneskåla, og kråsinga fra knærne kommer fra dette, pluss trolig noe bruks. Resten av kroppen tror jeg knekker grunnet leddvæske (?). Jeg er usikker på om det er noe man faktisk kan gjøre med det, eneste jeg har fått beskjed om er operasjon for knærne, men det er ikke aktuelt for min del enda. Sånn ellers er ikke ”knekking” farlig etter hva jeg har forstått. Hvis det gjør vondt syns jeg du kan gå til legen og høre om du kan bli henvist til ett eller annet, eller om det er noe annet legen vet du kan gjøre for å bedre dette.
Sugerøret Skrevet 26. februar 2015 #7 Skrevet 26. februar 2015 Luftbobler i leddvæske som knaker Ikke farlig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå