Gå til innhold

Slutte på Diane?


moamoa

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har gått på diane p-piller nå siden høsten 2013 p.g.a huden min. Jeg hadde fin hud til jeg ble omtrent 23 år og etter å ha gått ned mye i vekt. Huden har blitt helt perfekt etter bruk av Diane.. Det jeg nå lurer på er om jeg kan slutte på disse eller evt. gå over på minipiller f.eks uten at dette gjør huden min dårligere? Jeg har merket at jeg har fått ekstremt synlige blodårer etter å ha gått på disse overtid og dessuten veldig mye mer cellulitter enn jeg hadde før uten at jeg har gått opp i vekt (kan selvfølgelig ha andre årsaker

Det jeg egentlig lurer på er om andre også har merket bivirkninger ved pillene? Og dere som har gått på og så sluttet på DIane, hvordan gikk det?

Er redd jeg er stuck for life :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg er en jente på 22.

Jeg har gått på Diane en stund, med litt pauser innimellom. :P Først gikk jeg en stund, så slutta jeg for å se hvordan det gikk... Da kom den stygge huden tilbake, og jeg starta igjen. Nå har jeg tatt en pause igjen for å se hvordan det går.

Uff... Begynner å lure på om jeg må gå på Diane for resten av livet :P



Anonymous poster hash: b5ac9...636
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt en kvise i hele mitt liv. Har alltid hatt veldig fin hud, nesten på grensen til unormalt fin ( jada nok skryt nå).. men så begynte jeg på Diane av helt andre grunner , og for ett år siden sluttet jeg etter flere år på Diane.
Fikk skikkelig problemhud og har det fortsatt, selv om det begynner å bli litt bedre. Fikk mange hvite nupper på halsen og brystet og fikk store vonde kviser i fjeset. Porene mine har blitt kjempe store og jeg har fått skikkelig fet hud. Må smøre meg med Epiduo for å holde det i sjakk. Angrer på at jeg i det hele tatt begynte på Diane. Ugh.

MEN! Sexlysten er tilbake og det er digg å ikke tilføre kroppen hormoner mer. Diane har jo også mer risko for blodpropp enn andre p-piller.



Anonymous poster hash: 3303f...5a7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart at det er så forskjell fra lege til lege. Gikk på Diane uten bivirkninger i mange år og plutselig stoppet resepten opp og jeg fikk beskjed om å møte hos legen.

Fikk a beskjed om at de ikke FIKK LOV etter nye helseregelverk å fortsette å gi ut Diane som prevensjonsmiddel grunnet det har så alvorlige bivirkninger.

Kan jeg spørre hvilken kommune du bor i?

Huden min ble forøvrig helt jævelig etter at jeg sluttet og gikk til legen og sa at jeg led av depresjon grunnet dette, fikk fortsatt ikke gå tilbake på Diane....

Anonymous poster hash: 05db9...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk pillene utskrevet av lege i Drammen :) Jeg har så lyst til å slutte fordi jeg tror at i hvertfall de ekstremt synlige blodårene + økte mengder sprengte blodkar har direkte sammenheng med disse hormonene.. Og jeg har også merket noen andre bivirkninger. Men jeg takler virkelig ikke om huden min blir som den var igjen, den var helt grusom og jeg følte meg så grusom når jeg hadde den huden.. Vanskelig å vite hva man skal gjøre. Kanskje det kan være en bedre overgang å gå over til noen andre p-piller frem til man slutter helt? (vil slutte etterhvert for å prøve å få barn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...