AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #1 Skrevet 25. februar 2015 Hei, holder på å miste vettet. hva er forskjellen på hypoksi og hypoksemi. Vet at Hypoksi handler om O2 mangel i cellene og hypoksemi er mangel på O2 i blod. Men hvis det er mangel på O2 i blod, vil det jo automatisk bli mangel på O2 i celler? og et annet spørsmål; hvordan kan celler få mangel på O2 hvis blodet ikke mangler O2? Altså vil hypoksemi føre til hypoksi, men skjønner ikke hvordan man kan ha hypoksi uten å ha hypoksemi. har eksamen i morgen, hadde vært supert hvis noen kunne ha svart meg veldig snart. Anonymous poster hash: c4318...b4c
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #2 Skrevet 25. februar 2015 Hei, holder på å miste vettet. hva er forskjellen på hypoksi og hypoksemi. Vet at Hypoksi handler om O2 mangel i cellene og hypoksemi er mangel på O2 i blod. Men hvis det er mangel på O2 i blod, vil det jo automatisk bli mangel på O2 i celler? og et annet spørsmål; hvordan kan celler få mangel på O2 hvis blodet ikke mangler O2? Altså vil hypoksemi føre til hypoksi, men skjønner ikke hvordan man kan ha hypoksi uten å ha hypoksemi. har eksamen i morgen, hadde vært supert hvis noen kunne ha svart meg veldig snart. Anonymous poster hash: c4318...b4c Ved for dårlig blodtilførsel til et område vil ikke oksygenet nå fram til cellene vevet selv om det er tilstrekkelig med oksygen i blodet. Iskemi vil således føre til hypoksi lokalt selv om det ikke er hypoksemi. Anonymous poster hash: eddd6...6d7
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #3 Skrevet 25. februar 2015 Ved for dårlig blodtilførsel til et område vil ikke oksygenet nå fram til cellene vevet selv om det er tilstrekkelig med oksygen i blodet. Iskemi vil således føre til hypoksi lokalt selv om det ikke er hypoksemi. Anonymous poster hash: eddd6...6d7 selvfølgelig! tusen takk! hehe, slik kommer det nå til å gå på eksamen, etter eksamen blir der: "selvfølgelig er det svaret, hvorfor tenkte jeg ikke det liksom!" etter at eksamen er avlagt.. haha. -ts Anonymous poster hash: c4318...b4c
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #4 Skrevet 25. februar 2015 Lykke til med eksamen! Husker jeg hadde samme problemet da jeg studerte Anonymous poster hash: 30fdf...d86
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå