Gå til innhold

Knullekompis gone wrong

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå spør jeg KG om hjelp. Hva får dere ut av dette:

Han: Sexen jeg og du har hatt MÅ vi ikke rote bort. Vi prater også utrolig godt og vi er nære venner. Jeg MÅ faktisk være nær venn med deg for å ha god sex med deg.

Jeg: Du må velge: 1. Bare ha sex med meg. 2. Være nær venn. 3. Være kjæreste. Kominasjonen du legger opp til ødelegger meg følelsesmessig.

Og slik ble kontakten satt på pause, uvisst hvor lenge (fra min side). Vi begge er nær 40 år, har lange forhold bak oss og har vært single ei stund (ingen barn hos noen av oss). Han mener alternativ 3 er utelukka på grunn av fokus eget firma. Vi har hatt kontakt i nær et halvt år, til jeg ikke klarte mer. Vi er forskjellige (politisk ståsted særlig) og vanker i veldig forskjellige miljøer (han blant 10-20 år yngre, jeg blant 10-30 år eldre).

Og det er ei legetim unnskyldning det, fokus eget firma, men jeg klarer ikke å la være å ta det på meg selv. Bør jeg? Eller er det at han kommer fra et miljø der knullekompis er en relasjon man skal si seg fornøyd med? Dette var mitt første forsøk på konseptet, og jeg likte det slettes ikke, så vet dere hvor dere har meg.

Hva tenker dere? Kan vi noensinne bli enige? Og da nr 2. som jeg mener er best, eller skal jeg bare ligge unna?

Takknemlig for alle svar.

Anonymous poster hash: 04abf...547
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han vil bare ha sex.

Anonymous poster hash: 2e9c7...64d
  • Liker 3
Skrevet

Ts, hvorfor lar du han få all makt her? Han skal definere forholdet? Har du ingen stemme selv?

Dette virker veldig ubalansert. Hvis du ønsker han som kjæreste, er det virkelig ikke veien å gå!

Her sier du jo beokstavelig at du eier ingen stemme, du er bare den han vil du skal være.

Lite attraktivt! Nei, vær selv bevisst på hvem du vil være og hva slags forhold du vil ha. Da skal du se at menn vil møte deg på en helt annen måte , enn han her som aldri egentlig trenger å ta et valg, pgs måten du er på.

Anonymous poster hash: c9102...d86
  • Liker 1
Skrevet

Han vil bare ha sex.

Anonymous poster hash: 2e9c7...64d

Men hvorfor vil han da omgås meg så mye? Være det han kaller "nær venn"? Er det fordi han trur han må pakke inn et sexforhold i noe som tar seg bedre ut?

Jeg ba jo stadig om avstand, uten at han ga meg det. Det vil si: melde, snappe, prate i tlf, gå på besøk, gå ut sammen, osv.....minus å ligge over da, men alt annet, det gjorde han.

Men takk, jeg lurer veldig på dette, for jeg synes det var så rart.

TS

Skrevet

Men hvorfor vil han da omgås meg så mye? Være det han kaller "nær venn"? Er det fordi han trur han må pakke inn et sexforhold i noe som tar seg bedre ut?

Jeg ba jo stadig om avstand, uten at han ga meg det. Det vil si: melde, snappe, prate i tlf, gå på besøk, gå ut sammen, osv.....minus å ligge over da, men alt annet, det gjorde han.

TS

Hvorfor vil du ikke ligge med ham? Er det ikke bedre å være venn med elskerne sine?

Jeg skjønner meg ikke på kvinnfolk jeg!

• Liker 1
Skrevet

Ts, hvorfor lar du han få all makt her? Han skal definere forholdet? Har du ingen stemme selv?

Dette virker veldig ubalansert. Hvis du ønsker han som kjæreste, er det virkelig ikke veien å gå!

Her sier du jo beokstavelig at du eier ingen stemme, du er bare den han vil du skal være.

Lite attraktivt! Nei, vær selv bevisst på hvem du vil være og hva slags forhold du vil ha. Da skal du se at menn vil møte deg på en helt annen måte , enn han her som aldri egentlig trenger å ta et valg, pgs måten du er på.

Hva i all verden? Kanskje jeg har uttrykt meg dårlig, for du misforstår litt.

Han har jo ikke all makt her, han har jo ingen, Jeg har jo nærmest kuttet kontakten for at han ikke vil noen av mine alternativer.

Nei, jeg vet ikke om jeg ønsker han som kjæreste, jeg vet bare at den kombinasjonen han legger opp til ikke passer meg.

Ja, jeg synes jeg er veldig bevisst på hvordan jeg vil ha det. Jeg var mer opptatt av å forstå han (om vi skulle bli venner i fremtiden).

TS

Skrevet

TS

Fordi han vil ha i pose og sekk. Sex, samværet, men også full frihet til å knulle hvem han vil.

Anonymous poster hash: 7d97e...3c8

Skrevet

Hvorfor vil du ikke ligge med ham? Er det ikke bedre å være venn med elskerne sine?

Jeg skjønner meg ikke på kvinnfolk jeg!

Fordi jeg oppfatter det som masete. Med nær venn mener han at han skal ha innsikt i det meste jeg driver med og det meste jeg tenker på. Det har jeg ikke behov for å dele med en som bare vil ha sex. Skjønner du nå?

Og jeg skjønner meg ikke på mannfolk ;)

TS

Skrevet

Fordi han vil ha i pose og sekk. Sex, samværet, men også full frihet til å knulle hvem han vil.

Det er den jeg heller til.

Det finnes jo menn som betaler for at noen skal stryke de over håret.

Dette var et godt svar. Det er nok så enkelt.

Så da har ikke jeg gjort noe galt? Ved å bare kutte han? Og putte han i bås (noe han påstår jeg gjør).

TS

TS

Gjest Lille-pus
Skrevet

Så da har ikke jeg gjort noe galt? Ved å bare kutte han? Og putte han i bås (noe han påstår jeg gjør).

TS

TS

Kanskje du skulle finne ut av hva han mener, og ikke hva du tror han mener.

Hvordan er det kombinasjonen av gode venner og gode elskere ødelegger deg?

Istedet for å se på enhver mann med stor mistro og antagelser om at alle og enhver er ute etter å bare ha sex, så forteller du faktisk at han sier han ønsker nærheten/vennskapet kombinert med god sex.

- om dere har de to momentene og omgås sosialt så ville det ikke brydd meg et sekund hva det kalles, for beskrivelsen er grunnstenene til et godt og lidenskapelig forhold.

Så kan du kalle det hva du vil, men er det det at det ikke har et navn som er problemert? Det at han ikke sier at dere har et kjæresteforhold eller det at du synes å ikke ville ha et kjæresteforhold...eller vil du det?

Ulike miljøer og ulik omgangskrets er fort en berikelse, ikke en trussel om du ikke definerer det som en trussel og ser på det som en trussel.

Eget firma krever, krever tid og full oppmerksomhet når det blåser.

- det gir også en god del frihet.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du skulle finne ut av hva han mener, og ikke hva du tror han mener.

Hvordan er det kombinasjonen av gode venner og gode elskere ødelegger deg?

Istedet for å se på enhver mann med stor mistro og antagelser om at alle og enhver er ute etter å bare ha sex, så forteller du faktisk at han sier han ønsker nærheten/vennskapet kombinert med god sex.

- om dere har de to momentene og omgås sosialt så ville det ikke brydd meg et sekund hva det kalles, for beskrivelsen er grunnstenene til et godt og lidenskapelig forhold.

Så kan du kalle det hva du vil, men er det det at det ikke har et navn som er problemert? Det at han ikke sier at dere har et kjæresteforhold eller det at du synes å ikke ville ha et kjæresteforhold...eller vil du det?

Ulike miljøer og ulik omgangskrets er fort en berikelse, ikke en trussel om du ikke definerer det som en trussel og ser på det som en trussel.

Eget firma krever, krever tid og full oppmerksomhet når det blåser.

- det gir også en god del frihet.

Takk for at du tar deg bryet med å svare.

Jeg har prata masse med han, i timesvis. Både i min egen sofa og på telefonen. Og det er han som står for 90% av pratinga. Han prater veldig mye til å være mann. Ett enkelt spørsmål kan utløse ett to timer svar (jeg overdriver ikke). Så jeg lurer veldig på det jeg skriver i HI, altså: men noen svarte godt på dette, han vil ha begge deler, men ikke forpliktelse.

Kombinasjonen tar fra meg frihet. Det vil si at når han tar så mye av min tid, og tilgang kropp, kan jeg ikke leite etter en kjæreste (som jeg har lyst på etterhvert). Han var rett og slett hos meg hver helg, og veldig ofte i ukedagene, og da var min tid oppbrukt. Og det er noe ubehagelig med å lete etter kjæreste mens man leker kjæreste med noen annen. Jeg følte meg slem, og at jeg lurte han. Jeg trur dette forklarer resten av spørsmåla dine.

Poenget er at jeg fant han ute på byen, tok han med hjem, vi hadde sex (det skulle være en gang fra min side) og han kom igjen, og igjen, igjen, og kontakten fra hans side har vært daglig.

Da jeg avslutta (i dag) kalte han meg ondskapsfull som ikke ville mer. Så det er vel kanskje det jeg egentlig lurer på: er jeg en dårlig person som ikke vil være sex-venn (kanskje det er et bedre ord).

Jeg er litt dårlig til å forklare. Jeg vil ikke være kjæreste (men var åpen for å ha det i bakhodet), men jeg vil ikke være hu onde.

Dette ble rart. Jeg tok meg veldig nær av at han ble så sint på meg. Det er vel derfor jeg skriver her tror jeg.

TS

Skrevet

Kjære ts,

jeg synes du har gjort det helt rette her! Du har vært klar på at du ønsker noe mer, noe ikke han kan innfri da han ønsker å ha i pose og sekk. Da har han INGEN grunn til å kalle deg ond! Vil si dette er et dårlig trekk av han , og godt du fant ut dette nå.

Nei, ta vare på deg selv, og søk en som vil det amme som deg. Et kjæresteforhold.

Det er alt for mange damer som går i den fella, i å være sexvenn ( ff om du vil), mens de egentlig ønsker mer, men tør aldri ta det opp i fare for å bi avvist. Så ender det ofte med at mannen forelsker seg i ei anna, og DA er han plutselig klar til å forplikte seg!

Du har gjort det helt riktige her. Stått opp for deg selv!

Dessuten vil han noe mer, har du nå satt et ultimatum. Og da vil han møte deg på dine premisser også.

Men, ikke forvent noe. Bare være stolt og glad for at du har vært ærlig med deg selv. Det tjener du mest på i lengden!

• Liker 4
Skrevet

Fordi jeg oppfatter det som masete. Med nær venn mener han at han skal ha innsikt i det meste jeg driver med og det meste jeg tenker på. Det har jeg ikke behov for å dele med en som bare vil ha sex. Skjønner du nå?

Og jeg skjønner meg ikke på mannfolk ;)

TS

Det der kan du dele med en venn, men ikke en venn du puler? Har jeg forstått det riktig nå? Han vil jo være vennen din jo?

Er det mulig å avvise mennesker som vil være ens venn?

Å være venn og pule på vennen er ikke det to fluer i ett smekk? Mye bedre enn slitsomme forhold hvor man skal kontrollere hverandre?

Eller vil du ikke ha sex med ham?

Helt ærlig så forstår jeg ikke hvorfor du lager problemer når det virket som om det gikk fint?

Skrevet

Det der kan du dele med en venn, men ikke en venn du puler? Har jeg forstått det riktig nå? Han vil jo være vennen din jo?

Å være venn og pule på vennen er ikke det to fluer i ett smekk? Mye bedre enn slitsomme forhold hvor man skal kontrollere hverandre?

Helt ærlig så forstår jeg ikke hvorfor du lager problemer når det virket som om det gikk fint?

Hun ønsker noe mer, les hva hun skriver!

Skrevet

Aha nå leste jeg. Du hadde han med hjem for ons. Da forstår jeg alt sammen. Du forbruker menn og blir overrasket over at menn ikke vil blir brukt som leketøy for one night stands.

Skrevet

Hun ønsker noe mer, les hva hun skriver!

Hun ønsket jo ikke å være sammen med ham virket det som om? Hun gjordet det jo slutt, leste du ingenting?

Skrevet

Han ville være en venn som puler meg. Ikke bare venn. Begge deler.

Jeg vil ikke være venn om det betyr også å pule han.

Når jeg leser dette skjønner jeg at jeg ikke er klar for forhold enda. For også han oppfattet jeg som noe slitsomt.

Sexen var helt grei. Tja.

Fordi jeg har ikke lyst til å ha så tett forhold med han. Det gikk fint for han, men jeg synes han var litt...teit?

Takk for at du svarer. Jeg skjønner mer og mer her.

TS

Skrevet

Aha nå leste jeg. Du hadde han med hjem for ons. Da forstår jeg alt sammen. Du forbruker menn og blir overrasket over at menn ikke vil blir brukt som leketøy for one night stands.

Damn! Det ER jeg som er den onde....

TS

Skrevet

TS

TS

Nei du har ikke gjort noe galt. Det er du som setter kriteriene for hvordan du vil ha det, og hvis han ikke kan akseptere dette er det han som har ett problem.

Skrevet

Kjære ts,

jeg synes du har gjort det helt rette her! Du har vært klar på at du ønsker noe mer, noe ikke han kan innfri da han ønsker å ha i pose og sekk. Da har han INGEN grunn til å kalle deg ond! Vil si dette er et dårlig trekk av han , og godt du fant ut dette nå.

Nei, ta vare på deg selv, og søk en som vil det amme som deg. Et kjæresteforhold.

Det er alt for mange damer som går i den fella, i å være sexvenn ( ff om du vil), mens de egentlig ønsker mer, men tør aldri ta det opp i fare for å bi avvist. Så ender det ofte med at mannen forelsker seg i ei anna, og DA er han plutselig klar til å forplikte seg!

Du har gjort det helt riktige her. Stått opp for deg selv!

Dessuten vil han noe mer, har du nå satt et ultimatum. Og da vil han møte deg på dine premisser også.

Men, ikke forvent noe. Bare være stolt og glad for at du har vært ærlig med deg selv. Det tjener du mest på i lengden!

Tusen takk, det var godt å få litt støtte.

Han var gråtkvalt da jeg sa at det var over i dag, og han kalte meg ond. Siden har jeg vært lei meg. Og jeg har lurt så masse på dette i dag, at jeg måtte spørre KG. Jeg har gjort mine feil, det ser jeg. Jeg ba han om unnskyldning og la meg skikkelig bakpå, og sa som sant var: dette fikser jeg ikke, så jeg stopper her.

Og alle vet at om man holder på lenge nok får man følelser. Jeg vil ikke ha dype følelser for denne mannen. Nåja, nå har jeg lært, og gjør aldri dette igjen.

TS

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...