Gå til innhold

Krystallsyke frustrert/lei/hjelp


Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Har fått diagnosen krystallsyke etter 2 år med båtdekkssvimmelhet.

Jeg har fått påvist löse krystaller i midtre buegang, samt at noen krystaller sitter "fast" i hårene i fremre buegang. Altså en vanskelig krystallsyke å behandle.

Fikk mensen igår, og den siste uka har det värt verre enn verst. Jeg er konstant svimmel, ligger i sengen og jeg föler den flyter, jeg får slike "falltedenser" der jeg föler at kroppen faller bakover, eller har jeg blir trykt ned i sengen. Jeg kan gå helt vanlig, plutselig begynner bakken å flyte. Jeg kan se på Tv, også kjenner jeg at jeg "mister" kontakten med verden..Klarer ikke forklare dette så veldig godt, da det er en underlig fölelse.

Har värt hos svimmelhetsklinikken på Röa, der de har vist meg en epleys manöver, noe som ikke fungerer i det hele tatt.

I tilegg til dette sliter jeg forferdelig med nakkesmerter, har hatt hodepine hver dag den siste uka og er forferdelig utslitt og lei.

Skal tilbake til fysioen på fredag på Röa.

Jeg er også så ung! Bare 23 år. Jeg er så evig lei nå, og föler at dette aldri vil gå over... Går nå på arbeidsavklaringspenger, da jeg ikke klarte å jobbe mer når alle plagene oppsto for rundt 2 år siden...:(

Er det noen som har erfaringer med en "vanskelig" krystallsyke? Noen som har blitt kvitt det? Råd og erfaringer taes imot med stor takk. Har svimmelheten blitt enda verre i forbindelse med menstruasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler deg facebook gruppen krystallsyke og kronisk svimmelhet. Der er det mange

i samme situasjon som deg og som kan gi råd og tips til deg.



Anonymous poster hash: e8e20...a7b
Skrevet

Kan ikke være at du har jernmangel eller lavt blodtrykk som påvirker krystallsyken på et eller annet vis under mensen? Jeg får lavt blodtrykk under mensen, men det er heller ikke som krystallsyken. Har en annen svimmelhet som leger og spesialister ikke finner ut av, alle jeg har nevnt det for har foreslått krystallsyken men det har litt utelukket. Har slitt i 4 år. Men jeg har jernmangel i tillegg og det syns jeg at påvirker den andre svimmelheten og, den blir mer intens på en måte. Kan være inbilling og. Men begge deler samtidig, og blodtrykksfall, det er heftig. Du er heldig som bor sørpå (vil jeg tro?) og som har tilgang på div klinikker. Jeg blir bare henvist til det lokale sykehuset gang på gang. Kroppen er så avansert og mye er ikke oppdaget ennå, kanskje faktisk krystallsyken og mensen "kræsjer" på ett eller annet vis.

Beklager om det ble mye meg-prat, men du er ikke alene om å være svimmel og drittlei. Lykke til fremover! Håper du blir helt bra snart :hug:

Anonymous poster hash: c7f8d...519

Skrevet

Hei,

Har fått diagnosen krystallsyke etter 2 år med båtdekkssvimmelhet.

Jeg har fått påvist löse krystaller i midtre buegang, samt at noen krystaller sitter "fast" i hårene i fremre buegang. Altså en vanskelig krystallsyke å behandle.

Fikk mensen igår, og den siste uka har det värt verre enn verst. Jeg er konstant svimmel, ligger i sengen og jeg föler den flyter, jeg får slike "falltedenser" der jeg föler at kroppen faller bakover, eller har jeg blir trykt ned i sengen. Jeg kan gå helt vanlig, plutselig begynner bakken å flyte. Jeg kan se på Tv, også kjenner jeg at jeg "mister" kontakten med verden..Klarer ikke forklare dette så veldig godt, da det er en underlig fölelse.

Har värt hos svimmelhetsklinikken på Röa, der de har vist meg en epleys manöver, noe som ikke fungerer i det hele tatt.

I tilegg til dette sliter jeg forferdelig med nakkesmerter, har hatt hodepine hver dag den siste uka og er forferdelig utslitt og lei.

Skal tilbake til fysioen på fredag på Röa.

Jeg er også så ung! Bare 23 år. Jeg er så evig lei nå, og föler at dette aldri vil gå over... Går nå på arbeidsavklaringspenger, da jeg ikke klarte å jobbe mer når alle plagene oppsto for rundt 2 år siden... :(

Er det noen som har erfaringer med en "vanskelig" krystallsyke? Noen som har blitt kvitt det? Råd og erfaringer taes imot med stor takk. Har svimmelheten blitt enda verre i forbindelse med menstruasjon?

Du bürde bli henvist til Balanseklinikken på Haukeland sykehus. De er spesialister på svimmelhet. Når man har gått lenge med krystallsyken så kan det ta tid og behandle dette.

Samtidig har du nakkeproblemer som og gjør svimmelheten utfordrende. Jeg er i samme situasjon selv bare jeg har gått i 3 år med mitt problem etter krystallsyken. Har kun fått påvist i bakre buegang men det er mistanke at det er i andre bueganger også bare de får ikke de rette utslagene. Båtsvimmelheten min ble bedre etter trening og behandling hos fysio. Det tok ca 2 år. Du må regne med det tar tid. Normalt og bli stressa av dette. Jeg trener masse hos fysio og fått egen treningsprogram tilpasset meg. Har enda lang vei å gå før jeg blir bra. Du har en mer kompleks krystallsyke enn meg, men med rett hjelp er jeg sikker på du blir bedre snart.

Anonymous poster hash: 77b65...4c2

Skrevet

Krystallsyken kan bli forverret ved mensen pga at da øker væsketrykket i det indre øret og mange opplever forverring rundt menstider.



Anonymous poster hash: e8e20...a7b
  • Liker 1
Skrevet

Krystallsyken kan bli forverret ved mensen pga at da øker væsketrykket i det indre øret og mange opplever forverring rundt menstider. Anonymous poster hash: e8e20...a7b

Ah, det er logisk :)

Dere som har krystallsyken, er dere dårlg hele tiden eller har dere gode perioder?

Anonymous poster hash: c7f8d...519

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...