AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #1 Skrevet 25. februar 2015 Jeg spiser meg aldri mett på normale middager som fiskemiddag, supper, kjøttboller, lapskaus. You name it. Ingenting av det er godt, og noe jeg klarer å spise meg mett på. Derimot må jeg nesten ha enten pizza, burger, taco, pølser, pommes frites, kylling og pasta, pose-gryteretter eller liknende junk-food for å bli mett og tilfreds. Det meste er jo usunt, men det er det jeg liker.. Har inntrykket at det bare er jeg som er sær på dette området. Anonymous poster hash: fd280...ebc
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #2 Skrevet 25. februar 2015 Du må nesten bare lære deg å spise vanlig mat også.Anonymous poster hash: a857c...b58 5
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #3 Skrevet 25. februar 2015 Du må nesten bare lære deg å spise vanlig mat også.Anonymous poster hash: a857c...b58 Har jeg ikke klart det på 30 år, så klarer det jeg vel ikke i framtida heller. Anonymous poster hash: fd280...ebc
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #4 Skrevet 25. februar 2015 Har jeg ikke klart det på 30 år, så klarer det jeg vel ikke i framtida heller. Anonymous poster hash: fd280...ebc ok. Så hva er målet ditt med å starte denne tråden? Hva vil du vi skal svare på? Hvis du allerede har bestemt deg for å leve på junk/snacks-mat, er det ikke så mye å diskutere Anonymous poster hash: da6d3...712 10
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #5 Skrevet 25. februar 2015 Har jeg ikke klart det på 30 år, så klarer det jeg vel ikke i framtida heller. Anonymous poster hash: fd280...ebc Det tror jeg han fyren som var med på "Hellstrøm rydder opp hjemme" som bare spiste brødskive med Nugatti sa også. Han klarte det han. Å snu kostholdet, altså. Anonymous poster hash: 9e54b...028 7
Solsikke84 Skrevet 25. februar 2015 #6 Skrevet 25. februar 2015 Ikke vondt ment, men det høres ut som om du kanskje kun klarer å spise deg stinn/overmett på disse rettene du liker best. Det beste er egentlig å spise til man ikke er sulten mer, ikke spise så mye at man sukker fornøyd, åpner et hakk i beltet og døser på sofaen i en time før man orker gjøre noe mer. Jeg er overvektig, tidligere svært overvektig og har i løpet av ca førti kilo i minus lært at folk flest ikke overspiser seg stappmette til middag (eller andre måltid), men spiser seg ikke-sultne og fornuftige porsjoner. Eller misforstår jeg problemet totalt, og du blir ikke mett av samme str porsjon Taco vs fiskemiddag? 1
Wonderbitch Skrevet 25. februar 2015 #7 Skrevet 25. februar 2015 Jeg var sånn før at den "ordentlige" maten var så kjedelig å spise at det ikke var noen vits. Men så begynte jeg å kombinere ferdigmat med hjemmelaget (f.eks oppkuttede grønnsaker i suppe, fersk champignon på pizza, pølser med hjemmelaget potetsalat osv.) Og nå liker jeg den sunne/ ordentlige maten mye bedre:) her om dagen laget jeg faktisk hjemmelagde fiskekaker for første gang! Og det var myyye bedre enn grandiosa eller hamburger! 1
Gjest Brillefin Skrevet 25. februar 2015 #8 Skrevet 25. februar 2015 Kylling og pasta er jo normal middag.. Pizza, taco og burger og pommes frites kan ma fint lage selv og "sunnere" enn på take away sjapper- er jo ordentlig middag da.. I don´t get it.. Spis som du ønsker, men variere gjerne
Globusen Skrevet 25. februar 2015 #9 Skrevet 25. februar 2015 Lær deg å spise mett på ordentlig, sunn mat. Konsentrer deg om helsen din. Det er snakk om spisevanene dine, er du konsekvent og villig til å endre de usunne matvanene dine, klarer du det.
Globusen Skrevet 25. februar 2015 #10 Skrevet 25. februar 2015 Kylling og pasta er jo normal middag.. Pizza, taco og burger og pommes frites kan ma fint lage selv og "sunnere" enn på take away sjapper- er jo ordentlig middag da.. I don´t get it.. Spis som du ønsker, men variere gjerne Jeg syns det er rart at TS ikke kan spise fiskemiddager, og andre «normale» middagsretter, men må ha enten burger, pølser, pommes frites eller posemat for å klare å spise mett. Det er ikke sunt. 1
Gjest crazycatlady Skrevet 25. februar 2015 #11 Skrevet 25. februar 2015 Burger trenger ikke nødvendigvis å være så usunt om man kutter ut dressing (eller tar på bare bittelitt), har på masse salat og kutter ut brødet eller bruker grovt hamburgerbrød. Burgerkjøttet i seg selv er jo ikke usunt. Kylling er heller ikke usunt og tar du av skinnet eller bruker filet blir den enda magrere. Men det andre du nevner er ikke hverdagskost. Har du prøvd å bytte ut vanlig pasta med fullkornpasta? Det smaker like godt og man blir fortere mett. Samme med fullkornris kontra vanlig. Posegryteretter trenger heller ikke nødvendigvis å være så usunne om du velger en med lite salt/sukker og bytter ut h-melk/fløte med skummet/lettmelk, kjøttdeig med karbonadedeig og spiser fullkornris og masse god salat med lite eller ingen dressing til. Men når det er sagt bør du nok prøve å lære deg å like fisk og annen vanlig middagsmat også. Masse godt man kan lage med fisk.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #12 Skrevet 25. februar 2015 Jeg syns det er rart at TS ikke kan spise fiskemiddager, og andre «normale» middagsretter, men må ha enten burger, pølser, pommes frites eller posemat for å klare å spise mett. Det er ikke sunt. Jeg trener da, og er tynn. Anonymous poster hash: fd280...ebc
Globusen Skrevet 25. februar 2015 #13 Skrevet 25. februar 2015 Burger trenger ikke nødvendigvis å være så usunt om man kutter ut dressing (eller tar på bare bittelitt), har på masse salat og kutter ut brødet eller bruker grovt hamburgerbrød. Burgerkjøttet i seg selv er jo ikke usunt. Kylling er heller ikke usunt og tar du av skinnet eller bruker filet blir den enda magrere. Men det andre du nevner er ikke hverdagskost. Har du prøvd å bytte ut vanlig pasta med fullkornpasta? Det smaker like godt og man blir fortere mett. Samme med fullkornris kontra vanlig. Posegryteretter trenger heller ikke nødvendigvis å være så usunne om du velger en med lite salt/sukker og bytter ut h-melk/fløte med skummet/lettmelk, kjøttdeig med karbonadedeig og spiser fullkornris og masse god salat med lite eller ingen dressing til. Men når det er sagt bør du nok prøve å lære deg å like fisk og annen vanlig middagsmat også. Masse godt man kan lage med fisk. Å spise enten burger, pølse eller posemat på en daglig basis er ikke sunt. Greit at en har på masse salat, men de fleste bruker «vanlig» hamburgerbrød, dressing og usunt kjøtt. Tror neppe folk som spiser så usunt i utgangspunktet, gidder å lage mat fra bunnen av. Jeg lager selv «sunne» burgere, men dette er ikke hverdagsmat for meg, mer helgekos. 1
Globusen Skrevet 25. februar 2015 #14 Skrevet 25. februar 2015 Jeg trener da, og er tynn. Anonymous poster hash: fd280...ebc Men hva hjelper det at du trener og er tynn, når du forer kroppen din med posemat?
Gjest crazycatlady Skrevet 25. februar 2015 #15 Skrevet 25. februar 2015 Å spise enten burger, pølse eller posemat på en daglig basis er ikke sunt. Greit at en har på masse salat, men de fleste bruker «vanlig» hamburgerbrød, dressing og usunt kjøtt. Tror neppe folk som spiser så usunt i utgangspunktet, gidder å lage mat fra bunnen av. Jeg lager selv «sunne» burgere, men dette er ikke hverdagsmat for meg, mer helgekos. Det har jeg heller ikke sagt, men det var et forslag til ts om å gjøre maten h*n liker sunnere. Pølse har jeg ikke nevnt med et ord, det spiser jeg aldri selv og det er også usunt i seg selv i motsetning til rent hamburgerkjøtt. Og kjøper ts grovt hamburgerbrød, pøser på med salat og kutter ut dressingen blir slettes ikke burgeren så usunn. Man trenger ikke steke burgeren i dyngevis med fett heller, så mye kcal å spare der også. Selv om det beste selvfølgelig er å spise sunn, normal middagsmat i uka og heller kose seg med pizza, taco osv i helgen.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #16 Skrevet 25. februar 2015 Jeg trener da, og er tynn. Anonymous poster hash: fd280...ebc Det er da fortsatt ikke sunt, ditt kjøtthue. Anonymous poster hash: 14467...c09 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #17 Skrevet 25. februar 2015 Vi ender da opp på samme sted uansett. Anonymous poster hash: 2a6b0...de5
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #18 Skrevet 25. februar 2015 Jeg spiser meg aldri mett på normale middager som fiskemiddag, supper, kjøttboller, lapskaus. You name it. Ingenting av det er godt, og noe jeg klarer å spise meg mett på. Anonymous poster hash: fd280...ebc Jeg kan heller ikke fordra denne typen mat, men trenger ikke ødelegge helsa på søppelmat av den grunn. Sjekk matprat.no og greenbonanza.com for masse sunn og spennende mat, som ikke er traust og full av saus.Anonymous poster hash: 5e3d0...ac4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #19 Skrevet 25. februar 2015 Hvis det er slik at du stort sett spiser ferdigmat og halvfabrikata, er det ikke rart annen mat ikke er godt. Det er så mye salt og smaksforsterkere i halvfabrikata at man synes annen mat er smakløst. Hvis du hadde latt være å spise maten du nå spiser, ville du etterhvert merke at "vanlig" mat ville smake mye mer. Men smaksløkene må avvennes først.Anonymous poster hash: 077b4...82a 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #20 Skrevet 25. februar 2015 Det er da fortsatt ikke sunt, ditt kjøtthue. Anonymous poster hash: 14467...c09 Men hva hjelper det at du trener og er tynn, når du forer kroppen din med posemat? Fordi jeg forbrenner fett, og ikke blir tjukk. Derfor. Anonymous poster hash: fd280...ebc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå