AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #1 Skrevet 25. februar 2015 Jeg skal bli advokat. Jeg vil ha barn. Jeg er på 2-året nå, ferdig nå i mai. Enten alternativ 1: 2015-2018 Fullføre jus og jeg er 29 år 2018-2020 Bli ferdig som fullmektig, er advokat og jeg er 31 år 2020-2022 jobbe et par år som advokat, bygge karriere og jeg er 33 år Barn som 33+ år Eller alternativ 2: 2015-2018 Fullføre jus og jeg er 29 år 2018-2020 Bli ferdig som fullmektig, er advokat og jeg er 31 år Barn som 31 år, helt ferdigutdannet, men får pause før karrieren starter. Starte karriere nærmere 40.. Eller alternativ 3: 2015-2018 Fullføre jus og jeg er 29 år Barn som 29 år og mangler fullmektigerfaring Starte som fullmektig noen år senere, og starte som advokat etter to år som fullmektig. Hva ville du gjort? Jeg er babysyk NÅ, men nå er det andre ting som gjør at det ikke er forsvarlig helt enda. Anonymous poster hash: 5d9ac...8a5
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #2 Skrevet 25. februar 2015 Fullfør studiet, så kan du ta ting opp til ny vurdering når du har jobbet litt og opptjent rett til permisjon med lønn/støtte fra Nav.Anonymous poster hash: 90be2...2dd
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #3 Skrevet 25. februar 2015 Fullfør studiet, så kan du ta ting opp til ny vurdering når du har jobbet litt og opptjent rett til permisjon med lønn/støtte fra Nav.Anonymous poster hash: 90be2...2dd Jeg jobber ved siden, så har allerede rett på permisjon med lønn. Så det er ikke noe problem egentlig. Anonymous poster hash: 5d9ac...8a5
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #4 Skrevet 25. februar 2015 vil du ha samme karrieremuligheter hvis du får barn først? Anonymous poster hash: 6c9a6...dcf
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #5 Skrevet 25. februar 2015 vil du ha samme karrieremuligheter hvis du får barn først? Anonymous poster hash: 6c9a6...dcf Jeg vet ikke, jeg vil tro det. Jeg har kontakter i familien sånn at jeg får jobb sålenge jeg jobber hardt. Jeg tror det beste er å få barn under tiden som fullmektig. Før jeg er advokat, men etter studiene. Men jeg er så usikker. Planen har alltid vært å bygge karriere og så få barn i midten av tredveårene, men jeg kjenner at så lenge kan jeg ikke vente. Anonymous poster hash: 5d9ac...8a5
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #6 Skrevet 25. februar 2015 hadde fått barn under studiene. Gode økonomiske ordninger, og stiller sterkere ved intervju senere. Jeg begynte på nytt studie når sønnen min var 5 mnd gammel, ikke noe problem. Anonymous poster hash: 5c584...276
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #7 Skrevet 25. februar 2015 hadde fått barn under studiene. Gode økonomiske ordninger, og stiller sterkere ved intervju senere. Jeg begynte på nytt studie når sønnen min var 5 mnd gammel, ikke noe problem. Anonymous poster hash: 5c584...276 Hva slags studie? Jeg har en bekjent som fikk barn i 5 året, og karakterene gikk rett vest. Jeg er avhengig av gode karakterer, så jeg vet ikke om jeg kan det. De siste avdelingene er sagt å være tyngre.Anonymous poster hash: 5d9ac...8a5
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #8 Skrevet 25. februar 2015 Jeg vet ikke, jeg vil tro det. Jeg har kontakter i familien sånn at jeg får jobb sålenge jeg jobber hardt. Jeg tror det beste er å få barn under tiden som fullmektig. Før jeg er advokat, men etter studiene. Men jeg er så usikker. Planen har alltid vært å bygge karriere og så få barn i midten av tredveårene, men jeg kjenner at så lenge kan jeg ikke vente. Anonymous poster hash: 5d9ac...8a5 Her svarer du vel egentlig på ditt eget spørsmål Anonymous poster hash: 6c9a6...dcf
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #9 Skrevet 25. februar 2015 Første tanken som slo meg, du har prioritert feil. Endten skulle du startet med barn tidligere eller aller helst karriere. De færreste klarer å få med seg alt, ihvertfall uten å ofre noe. Evt du har gjort ting i feil rekkefølge.Anonymous poster hash: 6cdc0...51d
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #10 Skrevet 25. februar 2015 Første tanken som slo meg, du har prioritert feil. Endten skulle du startet med barn tidligere eller aller helst karriere. De færreste klarer å få med seg alt, ihvertfall uten å ofre noe. Evt du har gjort ting i feil rekkefølge.Anonymous poster hash: 6cdc0...51d Det dukket opp ting som gjorde at jeg måtte utsette studiene, og så måtte jeg ta opp fag. Så det var ikke prioriteringene, jeg kom rett og slett ikke inn før jeg gjorde, men jeg skjønner hva du mener. Barn hadde ikke gått tidligere da jeg ikke hadde mannen min da, og økonomisk sett står vi ikke bra nok til helt enda.Anonymous poster hash: 5d9ac...8a5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå