Gå til innhold

Victoria's secret, upassende for 7.klassinger?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en datter som går i 7. Og jeg har merket litt press, spesielt på Victoria's secret produkter.

Det startet vell i garderoben etter en gymtime . Hun skulle gå i dusjen og hadde med seg en enkel niveadusjsåpe. Da hun kom inn begynte 5-6 av de andre jentene å kommentere på at hun ikke hade vs dusjsåpe slik som de. Heldigvis brydde hun seg ikke, de var jo vennene hennes og det var jo en halvspøk. Disse såpene koster over 100 kr noe jeg synes er sløseri.

Neste uke i garderoben hadde to av jentene vært i London og hadde kommet tilbake med masse ting derfra. Synes forsåvidt at kosmetikk er greit, men disse skrøt visstnok av undertøyet de hadde kjøpt der! De hadde på ting derfra, stringtruser og push up bher. Det er veldig sexy produkter TIL EN DAME. Ikke til tolv år gamle jenter? Datteren min sto der i hm barnetruse og en sånn topp de har der. Dette ble kommentert mer på og datteren min kom gråtende hjem.

Saken er den at jeg skal til London selv på jobbreise og lurer på om drt ville vært helt pling i bollen å kjøpt litt dusjproduktef og undertøy til henne der? Vet at det er dyrt så tenker at hvis jeg bruker 1500kr holder det vell til det nødvendige? Det er jo ikke bare disse to som har undertøy og div, men held venninegjengen på 5-6 stk. Hun vil jo bare passe inn.

Anonymous poster hash: 2654e...683

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville heller kjøpt dusjsåpe og/eller body mist enn undertøy. VS har en elendig kvalitet, en kjip markedsføring og altfor sexy uttrykk på sitt undertøy.

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror ærlig talt det ville gjort vondt verre. Husker selv jeg begynte å eksprimentere med forskjellig typer undertøy da jeg var 11-12 år, men aldri noe som det du beskriver! Synes rett og slett det er en uting som bør tas opp med foreldre. Men jeg ville aldri ha gitt etter for presset, nei. Det blir bare den letteste løsningen.

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville heller kjøpt dusjsåpe og/eller body mist enn undertøy. VS har en elendig kvalitet, en kjip markedsføring og altfor sexy uttrykk på sitt undertøy.

Hæ?! Det har de ikke. Elendig kvalitet altså

• Liker 12
Skrevet

Jeg ga etter for presset selv når jeg var på den alderen og kjøpte meg Bjørn Borg boxere som alle jenter og gutter i klassen min hadde. Så jeg skjønner hva dattera di føler.

Samtidig synes jeg det er helt sykt at jenter nede i 12/13 årsalderen allerede begynner å legge vekt på at undertøyet skal være så sexy som mulig :sjokkert:

Victorias Secret selger parfymer og dusjsåper, så det kan du jo kjøpe til henne? Blir dumt å kaste bort så mye penger på en BH hun kommer til å vokse ut av om ett år liksom. Også har de en del søte truser, spesielt av merket PINK. Og treningstøy. Det er kanskje bedre å kjøpe det enn blondetruser og BH'er som er ment for de over 16 år?

• Liker 7
Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg tenker at det er akkurat den brytningstiden mellom barn og tidlig ungdom som kommer som 'julekvelden på kjerringa' på foreldre.

Kanskje er det meningen at det alltid skal være slik, jeg tror det, og noen av de unge damene er først ute.

- og denne gangen var det din datters venninner.

Tiden er ganske logisk og ganske naturlig. De siste månedene før barneskolen er over og neste trinn er ungdomsskolen.

Fint undertøy vil være en svakhet og en glede hun alltid vil ha, og jeg synes det er smart av deg å kjøpe det i London for det er jo ikke aldeles gratis.

Det kunne vært mye værre, det kunne kommet tidligere og det kunne kommet senere, men det kom altså nå.

Eneklte ganger er det eneglig bare å gi etter så sant dere kan leve med at det koster noen kroner så er det en liten pris å betale, men jeg vil tro din datter er den beste til å legge inn ønskeliste på hva hun ønsker seg av VS utvalget.

Det er en oppvåkning, en interesse, en inntreden i en voksen verden, - det er fint å få aksept og assistanse av en voksen.

• Liker 14
Gjest C'est la vie:)
Skrevet

Klart at de har en del 《barnevennlig》 undertøy, men noe sier meg at dette handler mer om merket enn undertøyet i seg en selv. Synes det er synd at en 7-klassing opplever press for merkeklær... særlig i forhold til undertøy??

Skrevet

Hvordan skole er det hun går på? Er det noe merkepress ellers?

Skrevet

TS her , takk for svar!

Hun bruker 75a i bh på den innerste hansken , hvis dere skjønner? Har VS bher som passer til det?

Datteren min kommer hjem 2 min etter jeg hadde postet innlegget og ble ekstatisk da jeg spurte henne om hva hun kunne tenke seg.

Høres dette ok ut?

- 4 body mister

-4 dusjgele

- 4 body lotions

Altså 4 sett.

- en toalettmappe

- to bh?

Anonymous poster hash: d5ddd...fca

Skrevet

Hvordan skole er det hun går på? Er det noe merkepress ellers?

TS igjen

Hun går på en utpreget Oslo vest skole, noen skjønner vell hvilken , midt i vest

Skrevet

Det er jo omvendt. Slike produkter er jo av elendig kvalitet, mens undertøyet er av høy kvalitet.

Anonymous poster hash: 51638...fc2

• Liker 1
Skrevet

TS igjen

Hun går på en utpreget Oslo vest skole, noen skjønner vell hvilken , midt i vest

Eh, det finns jo mange utpregede Oslo vest-skoler, da. Skøyen? Bygdøy? Smestad? Vindern? Slemdal? Nordberg?

Anonymous poster hash: 6c8d8...639

Skrevet

TS her , takk for svar!

Hun bruker 75a i bh på den innerste hansken , hvis dere skjønner? Har VS bher som passer til det?

Datteren min kommer hjem 2 min etter jeg hadde postet innlegget og ble ekstatisk da jeg spurte henne om hva hun kunne tenke seg.

Høres dette ok ut?

- 4 body mister

-4 dusjgele

- 4 body lotions

Altså 4 sett.

- en toalettmappe

- to bh?

Jeg synes ett sett, én toalettmappe og én BH holder i massevis. Selv synes jeg ikke man skal investere så kjempemye penger i BH'er i så tidlig alder på grunn av at puppene er i så stor endring. Muligens er de snart ikke i bruk lenger.

• Liker 9
Skrevet

Eh, det finns jo mange utpregede Oslo vest-skoler, da. Skøyen? Bygdøy? Smestad? Vindern? Slemdal? Nordberg? Anonymous poster hash: 6c8d8...639

Litt for langt ut.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg synes ett sett, én toalettmappe og én BH holder i massevis. Selv synes jeg ikke man skal investere så kjempemye penger i BH'er i så tidlig alder på grunn av at puppene er i så stor endring. Muligens er de snart ikke i bruk lenger.

Puppene hennes vil, som vi alle vet eller vi erfare, endre seg gjennom hele resten av livet.

Det betyr ikke at det er mindre viktig å ha BH'er som passer.

Så vil de BH'ene som passer henne nå ikke lenger passe om 2 år, og de BH'ene som passer om 10 år passer kanskje heller ikke om 20 år.

Slik er det, men det er viktig at de BH'ene man har til enhver tid er passende.

• Liker 8
Skrevet

Det finnes bher på VS som ikke er supersexy også :) du kunne kjøpt en sportsbh som hun kan ha? Vet ikke hvor store bryster 12 åringer har men det blir vel snart mer og behov for sportsbh. Liker veldig godt undertøyet jeg har derfra! :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg ga etter for presset selv når jeg var på den alderen og kjøpte meg Bjørn Borg boxere som alle jenter og gutter i klassen min hadde. Så jeg skjønner hva dattera di føler.

Samtidig synes jeg det er helt sykt at jenter nede i 12/13 årsalderen allerede begynner å legge vekt på at undertøyet skal være så sexy som mulig :sjokkert:

Victorias Secret selger parfymer og dusjsåper, så det kan du jo kjøpe til henne? Blir dumt å kaste bort så mye penger på en BH hun kommer til å vokse ut av om ett år liksom. Også har de en del søte truser, spesielt av merket PINK. Og treningstøy. Det er kanskje bedre å kjøpe det enn blondetruser og BH'er som er ment for de over 16 år?

Merkelug. Da jeg var 12-13 syntes vi jentene at det å måtte ha voksenbh var flaut. Rart hvordan tidene forandrer seg

• Liker 4
Skrevet

OK , da har jeg plan datteren min er superfornøyd med.

2 sett med bodylotion,dusjgele og parfyme

1 toalettmappe

3 bher

3 bikinier

5 truser

En gymbag

• Liker 3
Skrevet

Det er jo omvendt. Slike produkter er jo av elendig kvalitet, mens undertøyet er av høy kvalitet.

Alt VS er generelt dårlig. det er en hypa versjon av HM, cubus osv og absolutt ingenting som er verdt prisen tøyet har. jeg anbefalte ikke dusjsåpen fordi den er bedre enn undertøyet men at det var bedre å kjøpe såpen framfor undertøyet til en 12 åring

• Liker 3
Skrevet

OK , da har jeg plan datteren min er superfornøyd med.

2 sett med bodylotion,dusjgele og parfyme

1 toalettmappe

3 bher

3 bikinier

5 truser

En gymbagAnonymous poster hash: d5ddd...fca

Blir litt bekymret for at merkepresset skal bli tøft. Jeg gikk selv på Oslo vest skole, og strevde med å passe inn, til tross for at jeg er født og oppvokst midt på Frogner.

Anonymous poster hash: 49f30...be4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...