AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #1 Del Skrevet 25. februar 2015 Jeg har diskutert litt med en kollega om hva som er riktig her: 1. How did he get his name? 2. How did he got his name? Hva er riktig her og hvorfor? Anonymous poster hash: 68235...9fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #2 Del Skrevet 25. februar 2015 1 er riktig. Anonymous poster hash: fc3dc...1ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #3 Del Skrevet 25. februar 2015 Get. Du har allerede sørget for at setningen er i fortid ved å bruke did (istedet for do som ville vært nåtid), så det ville vært smør på flesk å skrive got i tillegg. Det er "How did he get his name", akkurat som det er "I did go to school", og ikke "I did went to school". Anonymous poster hash: 11a4c...96c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #4 Del Skrevet 25. februar 2015 https://www.englishforums.com/English/DidYouGoOrDidYouWent/zwgcr/post.htm Anonymous poster hash: 11a4c...96c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #5 Del Skrevet 25. februar 2015 1. Get. Anonymous poster hash: ecb7f...773 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 25. februar 2015 #6 Del Skrevet 25. februar 2015 Nr 2. er kun riktig om du er av sydhavskongeopphav og holder til i Detroit. ...Ellers er nr 1. riktig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #7 Del Skrevet 25. februar 2015 Tusen takk dere. Det var det jeg trodde. Da tok hun som faktier engelsklærer feil.Anonymous poster hash: 2792e...9b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tickety-Boo Skrevet 25. februar 2015 #8 Del Skrevet 25. februar 2015 Tusen takk dere. Det var det jeg trodde. Da tok hun som faktier engelsklærer feil.Anonymous poster hash: 2792e...9b1 Hvis din engelsklærer ikke visste noe så elementært som dette, har hun ingenting i sin stilling å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #9 Del Skrevet 25. februar 2015 Hvis din engelsklærer ikke visste noe så elementært som dette, har hun ingenting i sin stilling å gjøre. Det har vært levert klager på kollegaen min...Anonymous poster hash: 2792e...9b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linaria Skrevet 8. mars 2015 #10 Del Skrevet 8. mars 2015 Man kan bare ha ett finitt verb i en setning (altså et verb som bøyes i person og tempus (tid)). I denne setningen er "did" det finitte verbet, og "get" står i infinitiv. Det finitte verbet er nesten alltid det første verbet i setningen. Da kan man regne med at de neste verbene ikke skal være bøyd i tempus. Derfor er nr. 1 riktig, og det synes jeg en engelsklærer bør vite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 9. mars 2015 #11 Del Skrevet 9. mars 2015 Nr. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linaria Skrevet 10. mars 2015 #12 Del Skrevet 10. mars 2015 Man kan bare ha ett finitt verb i en setning (altså et verb som bøyes i person og tempus (tid)). I denne setningen er "did" det finitte verbet, og "get" står i infinitiv. Det finitte verbet er nesten alltid det første verbet i setningen. Da kan man regne med at de neste verbene ikke skal være bøyd i tempus. Derfor er nr. 1 riktig, og det synes jeg en engelsklærer bør vite. Nå må jeg forresten rette meg selv litt her, da det også heter "got" i perfektum, så det er ikke så lett som jeg sa i utgangspunktet, men uansett - hjelpeverbet "did" tar infinitiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå