Gå til innhold

Tvillingcyste/Pilonidal, ubehadlet


Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som ikke har behandlet tvillingcyster? Eneste behandling er jo operasjon, mens man kan holde det i sjakk med tømming. Men jeg har legeangst (og generell angst) og vil IKKE til legen med dette. Vil heller ikke operere da det er laaaaang restitusjonstid pga åpent-sår-operasjon og det vil gå ekstremt utover min kamp mot angsten/eksponeringastrategi for bedring. Blir jeg inneliggende en uke så er jeg tilbake på null...

Men jeg har hatt tvillingcysten siden jeg var 13, nå er jeg 27. Har nettopp funnet ut hva det er jeg har. Den plager meg ikke veldig, men leser jo at det ofte bare blir verre og verre. I perioder er det vondt. Men siste uken er det nå blitt hull, altså jeg har et rundt hull på 2-3mm som det kommer litt blod ut av mer eller mindre konstant. Må jeg nå gjøre noe med det? Eller vil det lukke seg igjen?

Anonymous poster hash: 12a4d...8de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor ligger en tvillingcyste?



Anonymous poster hash: 32a75...58e
Skrevet

Jeg hadde en for mange år siden, og begynte selv å behandle den så fort det gikk hull på den. For meg fungerte det å presse ut innhold, vaske og smøre på med kongesalve hver dag til det forsvant etter noen uker. Har aldri fått det tilbake igjen *bank i bordet*

Anonymous poster hash: cb11f...d5b

Skrevet

hvor ligger en tvillingcyste?

Anonymous poster hash: 32a75...58e

De kan ligge flere steder, men det vanligste er i et hulrom mellom halebeinet og rumpesprekken... Google pilonidal cyst.

Anonymous poster hash: 12a4d...8de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...