AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #1 Skrevet 25. februar 2015 Jeg har valgt å teste ut nettdating og har kommet i prat med 2-3 stk som jeg finner interessante. De virker tilsynelatende interessert tilbake, de svarer ihvertfall høflig og gjerne med oppfølgingspørsmål, men kan jo hende de bare er hyggelige for alt jeg vet. Noe av problemet er at jeg føler samtalene veldig fort blir litt for formelle og kjedelige. Man spør litt frem og tilbake med jobb, fritid for å bli kjent, men det blir jo fort litt stivt og kjedelig. Hun første jeg kom i prat med spurte jeg relativt tidlig om hun ville treffes for å bli bedre kjent. Fikk bare som svar at det var litt tidlig, men kanskje etterhvert. Vi beholdt kontakten litt, men jeg klarer ikke å bli sånn veldig interessert over nett. Er jo i virkeligheten man finner ut om kjemi/utstråling osv. Er det virkelig normalt at man prater i ukes vis før man treffes? Synes det bare er med på å bygge opp mer forventninger og press om at dette skal føre noen vei. Hvis man treffes relativt kjapt er man jo mer avslappet til det hele og om det ikke fungerer så finner man ut av det ganske kjapt og greit. Kan se for meg at de jentene jeg snakker med får endel meldinger også, så føler et lite press til å holde på interessen dems også. Noen som har erfaringer? Har dere truffet noen og hvor lenge ventet dere? Anonymous poster hash: f37bd...128
Sandie Skrevet 25. februar 2015 #2 Skrevet 25. februar 2015 Det pleier å variere. Dersom vi begge har tid møtes vi som regel innen 1-2 uker etter at vi fikk kontakt. Jeg har også møtt en del menn som bor lengre unna eller jobber nordsjø-turnus.Da har det tatt lengre tid før vi har møttes,mellom 1 og 2 måneder.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #3 Skrevet 25. februar 2015 Jeg spurte 2 dagen eller noe, men nå har jeg kun snakket med personer i nærområdet da, altså maks en 30-40 min kjøretur unna. Samtalen døde ut etterhvert uansett så var kanskje ikke nok interesse uansett, selv om hun ikke avviste meg. Anonymous poster hash: f37bd...128
Gjest Mythic Skrevet 25. februar 2015 #4 Skrevet 25. februar 2015 Da jeg drev med nettdating, likte jeg å skrive litt med mannfolka jeg fikk kontakt med, for å få et inntrykk av hva slags type han var og hva han var ute etter. Jeg kan godt møtes relativt kjapt, men ikke etter 2-3 meldinger av typen: "hei og hopp".
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #5 Skrevet 25. februar 2015 Snakket litt rundt livssituasjon og hva vi bruker hverdagen fritiden til bare. Litt mer enn 2-3 meldinger da. Får se om det klaffer bedre med noen andre. Selv om jenter kan velge å vrake på slike sider så forventer jeg litt interesse tilbake også, samtalen bør ikke dø ut så fort jeg ikke stiller et spesifikt spm, tenker jeg da. Anonymous poster hash: f37bd...128
Sandie Skrevet 25. februar 2015 #6 Skrevet 25. februar 2015 Da jeg drev med nettdating, likte jeg å skrive litt med mannfolka jeg fikk kontakt med, for å få et inntrykk av hva slags type han var og hva han var ute etter. Jeg kan godt møtes relativt kjapt, men ikke etter 2-3 meldinger av typen: "hei og hopp". Slik er jeg også.Det virker for desperat om noen i melding nr.3 begynner å foreslå å treffes.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #7 Skrevet 25. februar 2015 Et sentralt problem som jeg tror mange ikke helt tar innover seg når de nettdater. Jeg opplever når jeg leser her inne at mange forventer en slags tiltrekning fra starten av, og at man sjelden gir seg tid til å bli kjent med vedkommende. Det er jo også en rimelig kunstig setting dette med dating spør du meg. Man må ha en annen tilnærming til dette siden det er noe annet enn å møtes og føle tiltrekning/nysgjerrighet i levende live som utgangspunkt. Anonymous poster hash: 14142...f4d
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #8 Skrevet 25. februar 2015 TS her, jeg ser fort hvem jeg ikke kan falle for, og disse gidder jeg ikke investere noe tid i. Er hun normalvektig/slank og et ansikt jeg liker så er det nok. Utover dette er det kjemi og personligheten som avgjør. Et søtt ansikt med varm utstråling og en slank/normal kropp er det jeg har fallt for tidligere. Gidder ikke gå etter de aller peneste, ikke tror jeg at jeg har sjans og dessuten føler jeg ikke noe behov for å ha de aller peneste damene. Viktig at hun er jordnær, snill og god og det er vel ikke så mange av de aller mest attraktive som er det. Anonymous poster hash: f37bd...128
20052014 Skrevet 25. februar 2015 #9 Skrevet 25. februar 2015 (endret) Jeg har truffet dem etter 2-3 uker. Endret 15. august 2015 av 20052014 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #10 Skrevet 25. februar 2015 Humor/lett flørt og verdier, har du noe eksempler på dette? Går mye i interesser og fritid for min del også, men videre utover det er jeg litt blank på hva man kan skrive om. Anonymous poster hash: f37bd...128
Sylvari Skrevet 25. februar 2015 #11 Skrevet 25. februar 2015 Når jeg dreiv på med nettdating var det uaktuelt å møtes etter bare 2-3 meldinger, jeg foretrekker å bli kjent på nett først, SÅ ta det over i det virkelige liv om det virker som vi er nogenlunde på samme nivå etter hva vi ønsker og søker. De som vil møtes med engang er som regel de som er kun etter sex.
Gjest Faerunpedia Skrevet 25. februar 2015 #12 Skrevet 25. februar 2015 Har pleid å møte dem jeg får en viss kjemi med over nettet. Pleier å gå relativ raskt over til whatsapp, da det blir mindre formelt. Pleier å møtes etter 1-2 uker, ettersom hvordan det passer, gidder ikke vente for lenge heller, blir litt slitsomt å skrive lenge når man ikke vet om kjemien er der i virkeligheten.
20052014 Skrevet 25. februar 2015 #13 Skrevet 25. februar 2015 Humor/lett flørt og verdier, har du noe eksempler på dette? Går mye i interesser og fritid for min del også, men videre utover det er jeg litt blank på hva man kan skrive om. Anonymous poster hash: f37bd...128 Hvis jeg hadde lagt inn personlige eksempler hadde det ikke hatt noen hensikt, tror jeg. Bare sørg for å gi av deg selv, ikke bare prat sammen for å prate. Har selv opplevd at samtalene dør ut og at man har lite å prate om, det er jo ikke alle man har kjemi med.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #14 Skrevet 25. februar 2015 Jeg er litt sånn player type til vanlig og det funker bra på byen. Prøvde nettdating og det ble veldig formelt fordi det ble utvekslet så konkret informasjon. Alle datene har endt med små stive møter der jeg tror jentene har drømmt seg vekk i en fantasi og i tilegg egentlig ikke vil ha kjæreste, men er usikkre på seg selv og hva de vil. Har blitt noen ligg, men ikke av den kjærlige typen. Har starter å chate useriøst og så langt virker det bedre. Useriøs chat gir åpning for godt inntrykk ved møte. Anonymous poster hash: 6e4ec...de2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #15 Skrevet 26. februar 2015 Har hatt ganske formelle samtaler, der vi snakker om interesser osv, merker fort at det blir lite å snakke om. Kan ikke tenke meg at jeg kommer til å få noe særlig "nettkjemi" med noen, man har jo kun et profilbilde å gå utifra, og det som står i profilteksten tar jeg litt med en klype salt, de fleste skriver jo nogenlunde det samme og sålenge vi ikke ser ut som helt forskjellige personer ser jeg ingen grunn til at man ikke kan finne tonen i virkeligheten ihvertfall. Er veldig nervøs og usikker angående å treffe folk, men føler jeg bare må hoppe i det. Redd for å skuffe hun jeg skal møte. Anonymous poster hash: f37bd...128
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #16 Skrevet 26. februar 2015 Som mann er det bortkastet tid om du ikke er en 9'er eller 10'er Anonymous poster hash: 5d411...6cd
Gjest Mythic Skrevet 26. februar 2015 #17 Skrevet 26. februar 2015 Som mann er det bortkastet tid om du ikke er en 9'er eller 10'er Anonymous poster hash: 5d411...6cd Det er bare tull, og det tror jeg du vet selv også. Sannsynligvis er det andre ting som gjør at du ikke lykkes. Nå aner ikke jeg hvordan profilen din ser ut, hvordan du uttrykker deg, hva slags bilder du bruker, hvordan du tar kontakt osv, men alt det der er viktigere enn å være knallkjekk.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #18 Skrevet 26. februar 2015 Sålenge man klarer å få til en date spiller det vel ingen rolle hvordan profilen ser ut. Jeg er langt fra noen 9 eller 10er men har stort sett vært med veldig pene jenter IRL ihvertfall. Selv om jeg synes at de jentene har vært langt over mitt nivå da Anonymous poster hash: f37bd...128
Gjest Snjór Skrevet 27. februar 2015 #19 Skrevet 27. februar 2015 Begynner å bli et par år siden jeg hadde et nokså kortvarig medlemskap hos en datingside, og jeg merket selv at det skulle lite til før samtalen døde ut. Fra før av hadde jeg skrevet en nokså grei profiltekst som tok for seg de mest stilte spørsmålene ala "hva gjør du på fritiden?", "jobber eller studerer du?" osv slik at jeg slapp å måtte gjenta meg selv i hver eneste melding(ikke at det alltid hjalp ...). Enden på visa var vel den at jeg aldri ble så veldig interessert i noen av dem, kanskje vi tullet bort for mye på nettet? Uansett, så avsluttet jeg etter en stund, klarte ikke helt forholde meg til den tanken om at jeg bare var her for å finne en potensiell kjæreste. Det har skjedd èn gang i hele mitt korte liv at jeg har vært forelsket i noen over nett. Det skjedde på en helt vanlig spilleside hvor dating ikke var den sentrale funksjonen. Den dag i dag er det morsomt å tenke tilbake til den tiden hvor jeg ble forelsket i en gutt over nett, uten verken å ha sett bilde av han, navnet hans, alderen eller hvor i Norge han befant seg. Men det er en annen historie, for nå har jeg rotet meg litt bort fra temaet.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #20 Skrevet 27. februar 2015 Jeg skal på date nå ihvertfall. Forelske meg over nett kommer aldri til å skje, forelsker meg nesten aldri i det virkelige liv engang. Tar utgangspunkt i å bli kjent først, så får vi se hvordan det går. Jeg bruker det mer som en slags måte å komme i kontakt med nye damer som jeg ellers ikke ville fått kontakt med. Skal innrømme at jeg er litt nervøs, men får vel prøve å bare hoppe i det. Virker som ei hyggelig jente så kan vel ikke bli så ille. Uansett er det viktig for meg å utvide komforsonen min litt tenker jeg. Anonymous poster hash: f37bd...128
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå