AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #1 Skrevet 24. februar 2015 Når jeg dusjer hender det av og til at jeg nesten besvimer i dusjen. Kroppen blir helt nummen, det prikker foran øynene, jeg kjenner jeg blir svakere og svakere i føttene og kryper ut av dusjen. Etter jeg har kommet meg ut av dusjen kjennes det ut som jeg må kaste opp. De 2 siste gangene har jeg også kastet opp. Det skjer ikke bare i dusjen, det kan også skje når jeg står rett opp og ned uten å gjøre noe fysisk eller stressende. Det er så utrolig plagsomt, så lurer på om det er noen som har opplevd det samme? Jeg har prøvd å spørre legen om det, hun tok det ikke spesielt seriøst og sa at jeg fikk ha en krakk i dusjen. Burde jeg høre med en annen lege eller er det bare slik som kan skje? (Er ikke gravid)Anonymous poster hash: 6a66b...4f4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #2 Skrevet 24. februar 2015 Lavt blodsukker? Anonymous poster hash: f04c7...d8e 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #3 Skrevet 24. februar 2015 Lavt blodsukker? Anonymous poster hash: f04c7...d8e TS her! Tviler på at det er lavt blodsukker, er veldig flink til å få med meg alle måltidene jeg skal ha iløpet av dagen Anonymous poster hash: 6a66b...4f4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #4 Skrevet 24. februar 2015 Lavt blodtrykk? Anonymous poster hash: ab52b...765
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #5 Skrevet 24. februar 2015 Lavt blodtrykk? Anonymous poster hash: ab52b...765 I følge legen har jeg normalt blodtrykk, men det kan vel kanskje endre seg i løpet av dagen?? Anonymous poster hash: 6a66b...4f4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #8 Skrevet 25. februar 2015 Vennine av meg fikk ikke dusje alene når hun var gravid fordi hun fikk lavt blodtrykk. Anonymous poster hash: 686da...e34
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #9 Skrevet 25. februar 2015 Tenkte jeg kunne svare på dette siden jeg har hatt det slik selv:) Slet en del med dette for et par år siden, da jeg var sånn 16-17. Første gangen dette skjedde ble jeg jo utrolig redd selvfølgelig. Begynte med at jeg gradvis ble mer og mer svimmel mens jeg stod i dusjen, etterfulgt med disse "prikkene" du snakker om. Gikk ut av dusjen da det var absolutt uutholdelig å stå der inne, også besvimte jeg på badegulvet. Etter denne hendelsen ble jeg så og si alltid svimmel når jeg dusjet, men var påpasselig med å skru ned varmen på vannet. Ofte måtte jeg ta "pauser" der jeg bare skrudde av vannet helt, for så å måtte sette meg ned til svimmelheten forsvant. Noen ganger kom også svimmelheten etter jeg var ferdig med å dusje, typ når jeg begynte å kle på meg, og da måtte jeg bare legge meg ned i sengen. Var ofte at jeg kom for sent på skole osv pga dette, fordi jeg bare måtte ligge og vente på at svimmelheten skulle gå over. Dette skjedde såpass ofte at jeg dro til legen. Beskjeden jeg fikk var at det mest sannsynlig var pga jeg hadde lavt blodtrykk (legen sjekket jo dette, og det var lavt) - men fikk også beskjed om at det var veldig vanlig for folk i den alderen (??) Skjedde også ofte om jeg reiste meg opp fort fra sengen om morgenen, kunne bli så svimmel at jeg bare måtte sette meg ned igjen. Legen sa bare at jeg måtte passe på å ikke reise meg opp for fort, samt ikke dusje med så varmt vann! Vet ikke om du pleier å bruke veldig varmt vann, men det gjorde hvertfall jeg. Etterhvert dabbet det bare av, og nå er det ikke lenger et problem. Vet derfor ikke helt hva slags råd jeg kan gi deg sånn helt konkret utenom at du burde prøve å ikke dusje med så varmt vann. Jeg tror ikke du trenger bekymre deg for at det skal være noe farlig, men kan jo være greit å ta et legebesøk om det plager deg! Anonymous poster hash: 36901...16e 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #10 Skrevet 25. februar 2015 Tenkte jeg kunne svare på dette siden jeg har hatt det slik selv:) Slet en del med dette for et par år siden, da jeg var sånn 16-17. Første gangen dette skjedde ble jeg jo utrolig redd selvfølgelig. Begynte med at jeg gradvis ble mer og mer svimmel mens jeg stod i dusjen, etterfulgt med disse "prikkene" du snakker om. Gikk ut av dusjen da det var absolutt uutholdelig å stå der inne, også besvimte jeg på badegulvet. Etter denne hendelsen ble jeg så og si alltid svimmel når jeg dusjet, men var påpasselig med å skru ned varmen på vannet. Ofte måtte jeg ta "pauser" der jeg bare skrudde av vannet helt, for så å måtte sette meg ned til svimmelheten forsvant. Noen ganger kom også svimmelheten etter jeg var ferdig med å dusje, typ når jeg begynte å kle på meg, og da måtte jeg bare legge meg ned i sengen. Var ofte at jeg kom for sent på skole osv pga dette, fordi jeg bare måtte ligge og vente på at svimmelheten skulle gå over. Dette skjedde såpass ofte at jeg dro til legen. Beskjeden jeg fikk var at det mest sannsynlig var pga jeg hadde lavt blodtrykk (legen sjekket jo dette, og det var lavt) - men fikk også beskjed om at det var veldig vanlig for folk i den alderen (??) Skjedde også ofte om jeg reiste meg opp fort fra sengen om morgenen, kunne bli så svimmel at jeg bare måtte sette meg ned igjen. Legen sa bare at jeg måtte passe på å ikke reise meg opp for fort, samt ikke dusje med så varmt vann! Vet ikke om du pleier å bruke veldig varmt vann, men det gjorde hvertfall jeg. Etterhvert dabbet det bare av, og nå er det ikke lenger et problem. Vet derfor ikke helt hva slags råd jeg kan gi deg sånn helt konkret utenom at du burde prøve å ikke dusje med så varmt vann. Jeg tror ikke du trenger bekymre deg for at det skal være noe farlig, men kan jo være greit å ta et legebesøk om det plager deg! Anonymous poster hash: 36901...16e Tusen takk for svar! Kjenner meg veldig mye igjen i det du skriver Har hatt det slik i ca 3 år. Har fått jern intravenøst (?) eller hvordan det skrives for to år siden, så vet ikke om jeg kanskje må ha mer? Ble såfall ikke bedre da heller, men jeg dusjer i ganske varmt vann! Kunne du få slik når du bare sto rett opp og ned også? Anonymous poster hash: 6a66b...4f4
Eirasi Skrevet 25. februar 2015 #11 Skrevet 25. februar 2015 Sliter med litt av det samme, selv om årsaken kan være ulik. Jeg har stillingsbetinget lavt blodtrykk i følge legen. Det vil si at jeg ikke trenger å reise meg kjapt for å bli svimmel, det skjer daglig. Og dusjen har jeg fryktet i alle år. Det er varmen og fuktigheten som jeg tror virker inn og gir blodtrykksfall. Det som hjelper meg er å dusje i ikke altfor varmt vann og ha vindu åpent om det er mulig. Da får jeg det sjelden i dusjen, men jeg må av og til åpne litt på kabinettet for å slippe inn kaldere luft. I det jeg går ut av dusjen så er det å kaste på seg klær og åpne døra så det blir skikkelig luftet. Så er det bare å vente til temperaturen på badet går ned før jeg kan ta resten av morgenstellet. I tillegg drikker jeg gjerne et glass kaldt vann både før og etter dusj, legen som rådet meg til det. Eller, han rådet meg til å drikke mye vann generelt.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #12 Skrevet 25. februar 2015 Sliter med litt av det samme, selv om årsaken kan være ulik. Jeg har stillingsbetinget lavt blodtrykk i følge legen. Det vil si at jeg ikke trenger å reise meg kjapt for å bli svimmel, det skjer daglig. Og dusjen har jeg fryktet i alle år. Det er varmen og fuktigheten som jeg tror virker inn og gir blodtrykksfall. Det som hjelper meg er å dusje i ikke altfor varmt vann og ha vindu åpent om det er mulig. Da får jeg det sjelden i dusjen, men jeg må av og til åpne litt på kabinettet for å slippe inn kaldere luft. I det jeg går ut av dusjen så er det å kaste på seg klær og åpne døra så det blir skikkelig luftet. Så er det bare å vente til temperaturen på badet går ned før jeg kan ta resten av morgenstellet. I tillegg drikker jeg gjerne et glass kaldt vann både før og etter dusj, legen som rådet meg til det. Eller, han rådet meg til å drikke mye vann generelt. Tak for svar Skal prøve å dusje i kaldere vann, håper det blir bedre hvertfall i dusjen. Det er dusjen som er værst! Anonymous poster hash: 6a66b...4f4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #13 Skrevet 25. februar 2015 Helt sikkert blodtrykksfall. Jeg har normalt blodtrykk men kan få blodtrykksfall og spesielt i dusjen. Fordi det varme vannet får blodårene til å utvide seg. Du kan godt dusje i varmt vann men sørg for å ikke være kald rett før du dusjer. Blodtrykksfall er kun farlig om du detter og slår holdet i fallet. Så er lurt å gå ut av dusjen med en gang du kjenner det og enten sette deg ned på gulvet eller legge deg ned. Jeg pleier å surre en håndduk og morgenkåpen rundt meg og legger meg, når det har roet seg så legger jeg meg på senga fordi jeg er som regel ganske dårlig i minst 30 min etterpå. Prøver jeg å dusje igjen så lenge jeg føler meg dårlig så kommer et nytt blodtrykksfall.Anonymous poster hash: 8bb18...b95
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #14 Skrevet 25. februar 2015 Fallet = altså om du besvimer. Så lurt å prøve å unngå å besvime.Anonymous poster hash: 8bb18...b95
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå