AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #1 Skrevet 24. februar 2015 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/forsvaret/norske-soldater-til-irak-i-april/a/23402689/ Herlig, når dette skjer blir vi vel skyti hjel på gata alle sammen her hjemme? Hvorfor sette alle nordmenn fare for den lille bistanden der nede som ikke vil forandre noen ting? Anonymous poster hash: fd257...ee9
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #2 Skrevet 24. februar 2015 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/forsvaret/norske-soldater-til-irak-i-april/a/23402689/ Herlig, når dette skjer blir vi vel skyti hjel på gata alle sammen her hjemme? Hvorfor sette alle nordmenn fare for den lille bistanden der nede som ikke vil forandre noen ting?Anonymous poster hash: fd257...ee9 Skal vi liksom være de eneste som ikke bidrar i kampen mot IS når vi har ressursene til det? Skal vi la andre gjøre drittarbeidet alene? Anonymous poster hash: 717a0...9fa
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #3 Skrevet 24. februar 2015 Skal vi liksom være de eneste som ikke bidrar i kampen mot IS når vi har ressursene til det? Skal vi la andre gjøre drittarbeidet alene?Anonymous poster hash: 717a0...9fa For en gangs skyld syns jeg vi kan unnlate å sette oss i fare ja, politikerne har gjort Norge farlig nok for allerede. Anonymous poster hash: fd257...ee9
Sir Winston Skrevet 24. februar 2015 #4 Skrevet 24. februar 2015 For en gangs skyld syns jeg vi kan unnlate å sette oss i fare ja, politikerne har gjort Norge farlig nok for allerede.Anonymous poster hash: fd257...ee9 Vi har ørten millioner russere, noen av dem med våpen, skal vi melde oss ut av NATO også? Sånn så vi ikke setter oss i fare? 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #5 Skrevet 25. februar 2015 Vi har ørten millioner russere, noen av dem med våpen, skal vi melde oss ut av NATO også? Sånn så vi ikke setter oss i fare? Russere er ingen fare for ossAnonymous poster hash: fd257...ee9
Sir Winston Skrevet 25. februar 2015 #6 Skrevet 25. februar 2015 Russere er ingen fare for ossAnonymous poster hash: fd257...ee9 Nei, sikkert ikke. Litegranne farlige for Ukraina, og kanskje et par andre land. Men, eller - Putin er en kjernekar!
Druid Skrevet 25. februar 2015 #7 Skrevet 25. februar 2015 (endret) Nei, sikkert ikke. Litegranne farlige for Ukraina, og kanskje et par andre land. Men, eller - Putin er en kjernekar! Nei, Russland er ikke en fare for oss i dagens posisjon, og ville strengt tatt ikke være det om vi gikk ut av NATO. Slutt å fremstille Putin som irrasjonell maktgal tulling. Han er bare ett av det. Putin er mye rart, men situasjonen i Ukraina er en totalt forutsigbar geopolitisk situasjon som ALDRI skulle fått lov til å utfolde seg. DEN var den ENESTE MULIGE konsekvensen av ett sett handlinger NATO og EU påbegynte, og det faktum at de gjorde det, demonstrerer at noen høyt oppe i makthirarkiet er så spektakulært historie- og kunnskapsløse at vi snakker mentalt tilbakestående. Bør vi gå inn i kampen mot IS? På det nivået som det er snakk om her, nemlig ved å trene lokale motstandsfolk; helt OK. Bør vi gå ut i ordinære kamper: NEI!!. Og jeg er ikke redd for at det gjør oss til terrormål; det løpet er kjørt for LENGE siden. Det er dessuten en fundementalt idiotisk argumentasjon i forhold til militære operasjoner. Men vestlige involvering i konfliktene i midtøsten vil ALLTID og UTEN UNNTAK styrke ekstreme grupperinger. Den kortvarige gevinsten av at vi kansje demper IS til under funksjonell vekst, sikrer bare grunnlaget for neste, enda mer bestialske gruppe. Vi har ALDRI klart å skyte oss til fred i disse områdene. Etter så mange år der vi har prøvd å leke med ting vi ikke har snøring på, burde vi snart ha lært. Endret 25. februar 2015 av Druid 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #8 Skrevet 25. februar 2015 Skal vi liksom være de eneste som ikke bidrar i kampen mot IS når vi har ressursene til det? Skal vi la andre gjøre drittarbeidet alene? Anonymous poster hash: 717a0...9fa Dette minnet meg om ringenes herre... Do we let them stand alone? Anonymous poster hash: 7a3ed...3f9
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #9 Skrevet 26. februar 2015 Hva er planen for Irak, Syria? Mitt inntrykk er at de går inn og bomber litt, gir våpen og opptrening til litt tilfeldige sunnimuslimske opprørere og kurdere. Men hva skjer hvis de som får våpentrening og våpen snur seg mot syriske og irakiske myndigheter, slik det skjedde i Libya? Da blir det jo enda mer anarki og kaos i denne regionen. Er målet egentlig å knuse IS? Hvis det hadde vært målet hvorfor vil Ikke USA da hjelpe Egypt med å knuse IS i Libya? Jeg har inntrykk av at målet ikke er IS, men de shiamuslimske regimene i Syria og Irak. Jeg tror målet er økt sunnimuslimsk innflytelse i regionen, og en egen kurdisk stat. Anonymous poster hash: b820c...d29
Mann 42 Skrevet 26. februar 2015 #10 Skrevet 26. februar 2015 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/forsvaret/norske-soldater-til-irak-i-april/a/23402689/ Herlig, når dette skjer blir vi vel skyti hjel på gata alle sammen her hjemme? Hvorfor sette alle nordmenn fare for den lille bistanden der nede som ikke vil forandre noen ting?Anonymous poster hash: fd257...ee9 Jeg tror ikke det vil gjøre noe særlig fra eller til for terrorfaren. Men at de kurdiske styrkene får opplæring og bedrer ferdigheter og våpen, det kommer garantert til å gjøre en stor forskjell.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå