AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #1 Skrevet 24. februar 2015 Hei har et problem er alltid sliten og trøtt må sove 14 timer i døgnet for å fungere ordentlig kommer hjem fra skolen og har flere ganger sovnet på badet i flere timer har allerede vært til grundig undersøkelser og alle blodprøver er fine har ikke jernmangel har hatt det før men er nå tilbake til normalen er heller aldri utvilt klarer ikke å stå opp legger meg 11 hver kveld går utover fravær på skolen hender jeg sier jeg er syk bare for å sove litt mer og slappe av en dag ekstra noen som også er sånn!Anonymous poster hash: b603b...3ef
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #2 Skrevet 24. februar 2015 Når tok du blodprøver? Når begynte denne trøttheten? Anonymous poster hash: 9b357...60b
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #3 Skrevet 24. februar 2015 Jeg tok blodprøver i oktober trøttheten begynte for seks år siden Anonymous poster hash: b603b...3ef
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #4 Skrevet 24. februar 2015 Men legene finner ikke noe galt men jeg kan jo heller ikke gå rundt å være sånn hele tiden heller Anonymous poster hash: b603b...3ef
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #5 Skrevet 24. februar 2015 Har trøttheten vært like ille eller har det vært perioder der du har vært bedre? Var du bedre de periodene du tok jerntilskudd? Det er mulig at selv om jernverdiene dine er ok, så er det ikke bra nok Skjedde det noen endringer i livet ditt da du begynte å bli trøtt? Flyttet du, begynte med nye studier e.l? Er du deprimert? Har du tatt medisiner for noe siden dette begynte? Anonymous poster hash: 9b357...60b
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #6 Skrevet 24. februar 2015 Hei nei er ikke deprimert nei er trøtt absolutt hele tiden har ikke flyttet siden jeg var liten jeg går på vgs til tider veldig slitsomt men det er så mye brae perioder nei var like trøtt når jeg tok jerntilskuddAnonymous poster hash: b603b...3ef
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #7 Skrevet 24. februar 2015 Ikke så mye perioder mente jegAnonymous poster hash: b603b...3ef
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #8 Skrevet 24. februar 2015 Noen fler som kan si noe mer eller vet om noen fler prøver de går ant å ta?Anonymous poster hash: b603b...3ef
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #9 Skrevet 24. februar 2015 Hei! Slik har jeg å det, fikk det etter graviditeten. Sover 8 timer om natten, å kan ikke sette meg i sofan når jeg kommer hjem for da sovner jeg tvert.. kan av å til være så sliten å trøtt at jeg har problemer med å følge med på hva andre sier og av å til sovne.. har også vært hos lege tatt de prøvene man kan ta å er tydeligvis frisk som en fisk. Hun sa alikavell at jeg kunne prøve å ta D-vitamin. Føler ikke at det hjelper noe, men kan hende jeg tar for liten dose.. har vell egentlig bare tenkt at sånn er det å prøver heller å lage plan når jeg kan sove, som f.eks en time når jeg har lagt gutten min. Og om dagen prøve jeg å gjøre ting for å ikke sove på sofan resten av em.. hadde jeg kunnet så hade jeg nok sovet hele em/kvelden, men det går jo ikke.. håper du finner ut hva som evt feiler elr finner løsninger som gjør at du kan gjennomføre skolen! :D Anonymous poster hash: 34682...e8b
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #10 Skrevet 24. februar 2015 Hei bra jeg ikke er alene er heldigvis ikke så lenge igjen til jeg skal til legen har time 9 mars er heldigvis ikke så lenge til jeg er ferdig med skolen heller er ferdig til sommeren mn føles alikavel som evigheter til når jeg er så sliten og trøttAnonymous poster hash: b603b...3ef
FruRaeder Skrevet 25. februar 2015 #11 Skrevet 25. februar 2015 Fine blodprøver er ikke bestandig fine blodprøver skal jeg si deg. Få utskrift av blodprøvene dine. Noen velger å gå privat, der gjør de gjerne alt for å finne ut hva det kan være, og pirker gjerne på alt som kan pirkes på. Jeg sliter med fatigue, og har gjort det halve livet. Blant annet på grunn av en skade jeg har. Det kan ikke påvises på blodprøver akkurat. Årsakene kan være så mangt! Stress, kosthold, sykdom, skade. Kanskje du har mange spenninger i kroppen? En manuellterapeut kan hjelpe med det.
ninuska_ Skrevet 25. februar 2015 #12 Skrevet 25. februar 2015 Du har blitt testet for all matintoleranse, gluten- og laktose?
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #13 Skrevet 25. februar 2015 https://heike1986.wordpress.com/idiopatisk-hypersomni/ Kjenner du deg igjen i dette? Er stoffskiftet sjekket?Anonymous poster hash: 00d57...51c
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #14 Skrevet 25. februar 2015 Ja stoffskifftet er sjekket har også vært til søvnutredning å fått utelukket narkolepsi og søvnapneAnonymous poster hash: b603b...3ef
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #15 Skrevet 25. februar 2015 Har ikke blitt testet for matallergi viste ikke at matallergi kunne gjøre noen trøtt ?Anonymous poster hash: b603b...3ef
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #16 Skrevet 25. februar 2015 Matvareallergier og intoleranser kan gjøre deg trøtt, ja. Det kan også feil kosthold gjøre. Er det mye junk food og mye brød? Mat med mye sukker, fin hvete (pasta, enkelte typer brød, hamburger- og pølsebrød) i kostholdet? Har du mageproblemer? Føler du deg noen gang litt hyper eller rastløs? Anonymous poster hash: 9b357...60b
ninuska_ Skrevet 25. februar 2015 #17 Skrevet 25. februar 2015 Har ikke blitt testet for matallergi viste ikke at matallergi kunne gjøre noen trøtt ?Anonymous poster hash: b603b...3ef Jeg har glutenintoleranse. Før det ble avdekket så klarte jeg ikke fungere i mer enn 2-3 timer av gangen. Resten av tiden ville kroppen skru seg av og sove. Dagen gikk med til søvn og døsing. Nå har jeg et normalt liv uten gluten (og laktose) - og jeg skjønte endelig hvordan andre mennesker klarer å være våkne i 8 timer på jobb og etter jobb på fritiden Verdt å sjekke ut hvertfall!
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #18 Skrevet 25. februar 2015 OKEI kansje jeg burde blitt teste for matallergi da har aldri blitt testet for det Anonymous poster hash: b603b...3ef
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #19 Skrevet 25. februar 2015 Kjenner meg egentlig ganske mye igjen av diagnosen idiopatisk hypersomni men har allerede vært til søvnutredning og fått utelukket narkolepsi søvnapne restless leg syndrome og forsinket søvnfase syndrome og de sa at de ikke fant noe galt med meg Anonymous poster hash: b603b...3ef
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå