Gå til innhold

Døgnurin

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal dunken stå kaldt? På lappen jeg fikk med står det ikke noe om det, men på OUSs nettsider står det at dunken må stå i kjøleskap. Det er kortisol som skal måles.

Hva gjør jeg hvis jeg har mer urin enn det er plass til i dunken? Jeg har bare så vidt begynt, men den er allerede 1/3 full og jeg pleier å tisse en del iløpet av kvelden. Skal jeg ta alt over i en bøtte? Hvis bøtte må brukes: må jeg ha kokende vann i den først eller holder det å bare skylle den? Jeg har ikke plass til en bøtte i kjøleskapet, kan jeg sette det på verandaen? Det er 0-3 grader her.

Anonymous poster hash: 955a9...445

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det står på laboratoriet sine nettsider at den skal stå kaldt, så skal den det. Du kan ikke bruke "hva som helst" til urinbeholder. Du burde ha fått med deg mer enn en dunk om du var redd for at den ble full.Men ring til laboratoriet som skal analysere prøve, for å få svar på spørsmålene dine. Vil tro at det er dette laboratoriet som skal analysere prøven din, nummeret står på siden:http://www.oslo-universitetssykehus.no/omoss_/avdelinger_/medisinsk-biokjemi_

Anonymous poster hash: 44554...f21

Skrevet

De har jo stengt nå, derfor spør jeg her.

Skrevet

Du fikk vel beskjed om den skulle stå kaldt eller ikke? Fikk du ikke noen muntlig beskjed?

Jeg har målt døgnurin og den trengte ikke å stå kaldt, målte ikke kortisol da. Du må ha en lik beholder om du trenger en til, du burde da virkelig ha fått med en til.

Dette var dårlig av de som skulle gi deg informasjon og utstyret synes jeg.

Anonymous poster hash: feff5...7fd
Skrevet

Du fikk vel beskjed om den skulle stå kaldt eller ikke? Fikk du ikke noen muntlig beskjed? Jeg har målt døgnurin og den trengte ikke å stå kaldt, målte ikke kortisol da. Du må ha en lik beholder om du trenger en til, du burde da virkelig ha fått med en til. Dette var dårlig av de som skulle gi deg informasjon og utstyret synes jeg. Anonymous poster hash: feff5...7fd

Nei, jeg fikk bare beskjed om at alt sto på en lapp som de ga meg, men der står det ikke noe om oppbevaring.

Jeg visste at jeg tisser unormalt mye (det er det som skal utredes), men var ikke klar over at det var såpass mye. Nå har jeg gått over til bøtte sånn at jeg får målt hvor mye urin jeg har i døgnet, så får jeg snakke med legen i morgen om å få flere dunker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...