AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #1 Skrevet 24. februar 2015 Jeg vet man kan spise en del grønnsaker (jeg har masse frosne poser med det), men hva med tilbehøret? Fisk, poteter, kylling osv? Og hvordan beregner jeg kaloriinntak på disse middagene? Det er jo vanskelig å beregne middager generelt, syns jeg. Om jeg spiser spaghetti og kjøttdeig en dag, så kan jeg ikke se nøyaktig hvor mye kalorier det er i det..? Anonymous poster hash: cb954...47d
mijaa Skrevet 24. februar 2015 #2 Skrevet 24. februar 2015 Jeg beregner ca 150-200g kjøtt eller fisk per porsjon, også fyller jeg på med grønnsaker. Tror "regelen" for tilbehør som poteter, ris og pasta er 100g (40g tørr pasta = 100g kokt), men jeg er ikke sikker fordi det er ytterst sjeldent jeg bruker sånt. Jeg tror ikke kalorier i mat er en eksakt vitenskap, så å finne ut nøyaktig hvor mange kcal det er i ting er vanskelig, men ved å bruke registreringsverktøy (My fitness pal, Lifesum, Grete Roede) og en kjøkkenvekt får man jo cirka, og det funker for min del i alle fall!
Nixnick Skrevet 24. februar 2015 #3 Skrevet 24. februar 2015 Jeg beregner kalorier i alt jeg spiser ved hjelp av My fitness pal som jeg har lastet ned på mobilen. Spiser jeg kjøttdeig og spaghetti veier jeg opp det jeg tar på tallerkenen, slik at jeg vet nokså nøyaktig hvor mange kalorier jeg får i meg. Jeg spiser mye forskjellig til middag, men i varierende mengder etter kaloriinnholdet. I dag har jeg feks. spist fiskesuppe. Den ferske fra Rema 1000 er faktisk veldig god! I går spiste jeg kjøttdeig og spaghetti (karbonadedeig og fullkornspasta) med saus fra Rimi (lite kalorier). Hadde ananas og salat til. I morgen skal jeg ha wok med svinekjøtt, og torsdag skal jeg ha kyllinggryte som jeg har funnet oppskrift på på Grete Roede sine nettsider. Når jeg har taco velger jeg fullkornslefse og karbonadedeig, og har mye salat, agurk og tomat i. Kan ha både poteter, ris og pasta som tilbehør, men jeg lar ikke det være hoveddelen av tallerkenen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå