Gå til innhold

Erfaringer med hormonspiral

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har noen erfaringer med hormonspiral og evt bivirkninger?

Har hatt p-stav i armen tidligere som jeg måtte fjerne etter noen måneder grunnet hyppige blødninger, dårlig humær og nedsatt sexlyst. Har gått på minipiller, da mistet jeg mensen og sexlysten.

Jeg vil ikke gå på p-piller da det ligger blodpropp til familien. Jeg kan ikke ha kobberspiral da jeg er veldig allergisk mot alle metaller utenom gull.

Anonymous poster hash: c8adf...e47
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var veldig fornøyd med hormonspiral. Mensen forsvant og jeg fikk verken mer kviser eller enorm matlyst. Mistet også sexlysten fullstendig av p-piller. Mulig den også ble noe redusert av hormonspiralen, men det kunne ikke sammenliknes med hvordan det var på p-piller.

Anonymous poster hash: 47bdc...487
Skrevet

Kjempefornøyd med hormonspiral!! Men legg inn hos en gynekolog, fastlegen legger ikke inn så mange og kan fort ende opp med å knote en del og da er det mye vondere... Jeg syns ikke det var vondt å legge inn, fikk gjort det hos gynekolog. Koster jo en del for spiral + gynekolog men den kan sitte i fem år :) Jeg blødde litt i 6-7 uker etter innsetting og har ikke blødd noenting siden det. Den har ligget inne i 13 mnd nå. Ingen hormonelle plager/kviser/vektøkning enn så lenge.

Anonymous poster hash: 8d165...ad1
Skrevet

Det jeg er redd for er humørsvingninger, vektøkning og nedsatt sexlyst... Gikk på antidepressiva grunnet en knekk og la på meg 25 kg, har akkurat gått de ned så det frister fint lite og ese ut igjen :P

Anonymous poster hash: c8adf...e47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...