Gjest LightBulb Skrevet 24. februar 2015 #1 Del Skrevet 24. februar 2015 Noen som kan anbefale en god hvitvin til matlaging? Skal brukes i en sjy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 24. februar 2015 #2 Del Skrevet 24. februar 2015 Det kommer litt an på resten av maten. Hvis det skal drikkes hvitvin til maten så kan den samme med fordel brukes i sausen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LightBulb Skrevet 24. februar 2015 #3 Del Skrevet 24. februar 2015 Det skal ikke drikkes vin til maten, skal kun være i maten. Skal være i en kryddersjy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 24. februar 2015 #4 Del Skrevet 24. februar 2015 Og sjyen skal brukes til? Poenget var også at du kan velge ut vin til matlagingen på samme måte som om du skulle drukket vin til. Jeg ville gått for en med relativt mye fylde og sødme. Men det er bare basert på at du bruker ordet krydder, så det kan bli feil, det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LightBulb Skrevet 24. februar 2015 #5 Del Skrevet 24. februar 2015 Glemte å skrive det, hehe. Ytrefilet av storfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 24. februar 2015 #6 Del Skrevet 24. februar 2015 Jeg tror ikke det spiller noen stor rolle, bare du ikke tar de friskeste og letteste eller de søteste "fjortisvinene". Sjy med hvitvin (og hvitvin i det hele tatt) er nokså utradisjonelt til okse/ku så hvis du skal på polet og handle så spør gjerne de ansatte. De har for det meste grei peiling på hva som kan passe. Og sørg for å kjøpe en vin som er drikkbar siden du sikkert ikke skal bruke hele flaska i sjyen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #7 Del Skrevet 24. februar 2015 Kjøpte bare ei flaske på matbutikken jeg smakte omtrent som saft pga lavere alkoholinnhold, men funket helt fint til matlaging.Anonymous poster hash: 83cb1...d45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå