AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #1 Skrevet 24. februar 2015 Jeg har et lite problem. Jeg sliter skikkelig med brillene minem jeg har vært hos 3 optikere og 1 øyenlege men alle finner det samme og mener jeg må bli vant med dem. Men det hender at jeg må ta brillene av og på og jeg har skjeve hornhinner så da blir jeg kjempe dårlig. Det er vanvittig frustrerende. Spm mitt til dere er egentlig: Er det normalt at man blir dårlig av og ta brillene av og på? Type uvel, svimmel føle jeg kan besvime (ikke prikker osv men pga svimmelhet).Anonymous poster hash: 32284...6bd
mereo Skrevet 24. februar 2015 #2 Skrevet 24. februar 2015 Høres veldig merkelig ut, men det er sikkert fult mulig. En ting er sikkert du blir ikke vant med brillene om du tar dem av og på hele tiden. 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #3 Skrevet 24. februar 2015 Høres veldig merkelig ut, men det er sikkert fult mulig. En ting er sikkert du blir ikke vant med brillene om du tar dem av og på hele tiden. Det vet jeg, men blir så dårlig at jeg trenger pausen innimellom. Men prøver å tvinge meg til å ha dem på da. Men får gjerne bli enda flinkere å tvinge meg seg. Sliter med alvorlig tørre øyne sol de kalte det, men drypper jevnlig.Anonymous poster hash: 32284...6bd
Gjest Solstråla88 Skrevet 24. februar 2015 #4 Skrevet 24. februar 2015 Er det lenge siden du startet med brillene? Husker du hvor mye du har i hornhinneskjevet og evt styrke? Dette har mye å si for tilvenning. Samtidig er det viktig å gå mye med de, da blir du fortere vandt til de og det å ta av å på senere blir enklere. Det er helt vanlig om man har mye cylinder at dette kan være ubehagelig i en til to uker. 1
Millimani Skrevet 24. februar 2015 #5 Skrevet 24. februar 2015 Jeg har et lite problem. Jeg sliter skikkelig med brillene minem jeg har vært hos 3 optikere og 1 øyenlege men alle finner det samme og mener jeg må bli vant med dem. Men det hender at jeg må ta brillene av og på og jeg har skjeve hornhinner så da blir jeg kjempe dårlig. Det er vanvittig frustrerende. Spm mitt til dere er egentlig: Er det normalt at man blir dårlig av og ta brillene av og på? Type uvel, svimmel føle jeg kan besvime (ikke prikker osv men pga svimmelhet).Anonymous poster hash: 32284...6bd Det er helt normalt i begynnelsen. Jo mer du går med dem, jo fortere blir du vant til dem, - og jo fortere blir du kvitt svimmelheten. Brillene er ment som et hjelpemiddel for deg, da skal du bruke dem slik du har fått anbefalt det.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #6 Skrevet 24. februar 2015 Jeg har hatt brillene i 1.5 år ☺ Har juster styrken noen ganger, men denne styrken har jeg hatt siden slutten på oktober. Vet alt det om tilvenning men 4 mnd er litt lang tilvenning. At jeg fremdeles må ha de av innimellol pga jeg blir uvel. Har 1.5 ax 30 og 1.75 ax 150 i skjevhet. Har 0 i styrke på begge øynen.Anonymous poster hash: 32284...6bd
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #7 Skrevet 24. februar 2015 Det er helt normalt i begynnelsen. Jo mer du går med dem, jo fortere blir du vant til dem, - og jo fortere blir du kvitt svimmelheten. Brillene er ment som et hjelpemiddel for deg, da skal du bruke dem slik du har fått anbefalt det. Problemet rr at dette ikke er begynnelsen. Hatt problemene i 1.5 år og har justert styrken litt, sist oktober 2014.Anonymous poster hash: 32284...6bd
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #8 Skrevet 24. februar 2015 Det er helt normalt i begynnelsen. Jo mer du går med dem, jo fortere blir du vant til dem, - og jo fortere blir du kvitt svimmelheten. Brillene er ment som et hjelpemiddel for deg, da skal du bruke dem slik du har fått anbefalt det. Problemet rr at dette ikke er begynnelsen. Hatt problemene i 1.5 år og har justert styrken litt, sist oktober 2014.Anonymous poster hash: 32284...6bd
Gjest Solstråla88 Skrevet 24. februar 2015 #9 Skrevet 24. februar 2015 Jeg har hatt brillene i 1.5 år ☺ Har juster styrken noen ganger, men denne styrken har jeg hatt siden slutten på oktober. Vet alt det om tilvenning men 4 mnd er litt lang tilvenning. At jeg fremdeles må ha de av innimellol pga jeg blir uvel. Har 1.5 ax 30 og 1.75 ax 150 i skjevhet. Har 0 i styrke på begge øynen.Anonymous poster hash: 32284...6bd Det der er ikke normalt. Hat de sjekket at glassene ligger riktig i forhold til cylinder og axe? Dette er noe vi ofte sjekker i tilfeller som dette. Det er ikke mer enn 5 grader feil som skal til før det blir ubehagelig. Er det mye endring fra de gamle brillene?
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #10 Skrevet 24. februar 2015 Det der er ikke normalt. Hat de sjekket at glassene ligger riktig i forhold til cylinder og axe? Dette er noe vi ofte sjekker i tilfeller som dette. Det er ikke mer enn 5 grader feil som skal til før det blir ubehagelig. Er det mye endring fra de gamle brillene? Usikker, eneste de aødri har forandret på er axen, ellers har de sjekket opp og ned i mente. Føler egentlig de ikke tror meg, spesielt øyenlegen jeg var hos. Så lite fornøyd med henne, ringte å fortalte øynene mine ikke likte viscotears blant annet. Mn hun var bastant på at jeg måtte ha de og kunne ikke reagere. Så sa jeg at jeg hadde prøvd hylo gel med mye bedre effekt, da snudde hun tvert og mente dette var de beste dråpene. Spurte ijen om jeg kunne ha reagert på viscotears og da var det fult mulig. Evig krig dette, men får bestille en ny time hos optiker.Anonymous poster hash: 32284...6bd
Gjest Solstråla88 Skrevet 24. februar 2015 #11 Skrevet 24. februar 2015 Usikker, eneste de aødri har forandret på er axen, ellers har de sjekket opp og ned i mente. Føler egentlig de ikke tror meg, spesielt øyenlegen jeg var hos. Så lite fornøyd med henne, ringte å fortalte øynene mine ikke likte viscotears blant annet. Mn hun var bastant på at jeg måtte ha de og kunne ikke reagere. Så sa jeg at jeg hadde prøvd hylo gel med mye bedre effekt, da snudde hun tvert og mente dette var de beste dråpene. Spurte ijen om jeg kunne ha reagert på viscotears og da var det fult mulig. Evig krig dette, men får bestille en ny time hos optiker.Anonymous poster hash: 32284...6bd Om hylo gel fungere godt på deg fortsetter du å bruke den, det er gode dråper! Ang styrken ville jeg sjekket dette hos optiker og ikke øyelege. Øyelegen bruker vi mye på små barn som ikke kan bokstaver og styrke må måles ved bedøvde øyne, mens på voksne er de ofte ikke like nøye. Øyelegene er også spesialister på sykdommer og ikke fastsettelse av styrke, det er der optikerne kommer inn. Jeg ville også¨bedt optiker måle brillene, for å se at axen sitter riktig i forhold i innfatningen. Det er fort gjort under slip at glasset kan få en liten vridning og at det flyttet på deg eks 5 grader, dette er nok til at man får slikt ubehag som du beskriver. For dette er absolutt ikke normalt.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #12 Skrevet 24. februar 2015 Om hylo gel fungere godt på deg fortsetter du å bruke den, det er gode dråper! Ang styrken ville jeg sjekket dette hos optiker og ikke øyelege. Øyelegen bruker vi mye på små barn som ikke kan bokstaver og styrke må måles ved bedøvde øyne, mens på voksne er de ofte ikke like nøye. Øyelegene er også spesialister på sykdommer og ikke fastsettelse av styrke, det er der optikerne kommer inn. Jeg ville også¨bedt optiker måle brillene, for å se at axen sitter riktig i forhold i innfatningen. Det er fort gjort under slip at glasset kan få en liten vridning og at det flyttet på deg eks 5 grader, dette er nok til at man får slikt ubehag som du beskriver. For dette er absolutt ikke normalt. Jada jeg bruker hylo gel ble bare grenseløst irritert på henne. Har vært hos 3 optikere også, men skal dra tilbake og prøve nok en gang og forklare problemene. Føler de har støttet seg på lysskyheten og tørre øynene. Men er ikke det som er problemet lengre.Anonymous poster hash: 32284...6bd
Gjest Solstråla88 Skrevet 24. februar 2015 #13 Skrevet 24. februar 2015 Jada jeg bruker hylo gel ble bare grenseløst irritert på henne. Har vært hos 3 optikere også, men skal dra tilbake og prøve nok en gang og forklare problemene. Føler de har støttet seg på lysskyheten og tørre øynene. Men er ikke det som er problemet lengre.Anonymous poster hash: 32284...6bd Jeg er ikke optiker altså, men jobber som butikk ansatt i optisk forretning. Men de symptomene dine kan ikke sammenlignes med tørre øyne. Svinmelhet er et godt tegn på at det er noe med glassene.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #14 Skrevet 24. februar 2015 Jeg er ikke optiker altså, men jobber som butikk ansatt i optisk forretning. Men de symptomene dine kan ikke sammenlignes med tørre øyne. Svinmelhet er et godt tegn på at det er noe med glassene. Prøvde en periode uten briller var mye mindre svimmel da. Men selvsagt en del hodepine. Så får prøve igjen. Er spesielt på feks butikken hvor det er mye å fokusere på, på møter eller når jeg er i bevegelse som i bil osv ☺Anonymous poster hash: 32284...6bd
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #15 Skrevet 24. februar 2015 Jeg er ikke optiker altså, men jobber som butikk ansatt i optisk forretning. Men de symptomene dine kan ikke sammenlignes med tørre øyne. Svinmelhet er et godt tegn på at det er noe med glassene. Tusen takk for gode svar ☺Anonymous poster hash: 32284...6bd
Gjest Solstråla88 Skrevet 24. februar 2015 #16 Skrevet 24. februar 2015 Tusen takk for gode svar ☺Anonymous poster hash: 32284...6bd Bare hyggelig😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå