Gå til innhold

Trekking av visdomstann - betennelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har trukket visdomstann. Har jo hørt skrekkhistorier om folk som har fått betennelse og sånn etterpå. Men hvordan merker man at man har fått det? Og evt når legger man merke til det? Og hva skjer om man får det? Må man bare ta antibiotika eller noe?

Er bare litt nervøs for å få det..

Anonymous poster hash: 8a21f...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk det når jeg trakk visdomstann. Tro meg det merker du. Det er en smerte som er litt vanskelig å beskrive.

Pass på å skyll godt og prøv å ikke spise så mye mat på den siden du har trekt tanna. Så skal nok det gå fint J

Jeg gjorde bommerten med å spise rett etter trekt tann, da satt det seg fast i åpent sår. Var dessverre så sulten at jeg

Ikke klarte å vente til bedøvelsen gikk bort L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil du merke av at du blir hoven og får pulserende smerte. Er det virkelig ille kan du også få smerte.

Behandling av det er antibiotika og smertestillende, som ibux og gjerne i kombinasjon med paracetamol.

Jeg har trukket to ganger og har ikke fått betennelse (kun i forkant). Likevel vil det være ubehag etter trekking. Jeg fikk komplikasjoner (dry socket) som skapte en del smerter. Men jeg fikk ibux og paralgin forte fra tannlegen, og de to i kombinasjon tok bort det meste av smertene. Etter et par uker var det aller meste over. Man blir gjerne litt stiv i kjeven (jeg måtte fjerne noe bein fra kjeven første gangen og klarte ikke åpne munnen på over én uke - det ble mye suppe ja), så det kan være greit å spise myk mat.



Anonymous poster hash: c0608...516
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trakk 4 visdomstenner, 2 av dem operert ut og som måtte syes, men fikk ikke antydning til infeksjon:) Dersom du syr så får du en sånn antibiotika-tråd nedi såret som du drar ut etter et døgn(nasty, men ikke særlig vondt), og så skyller du med et munnskylle vann som er rimelig sterkt bakteriedrepende hver morgen og kveld. Så så lenge du følger retningslinjene tannlegen din gir deg så går det nok helt fint:) Og får du infeksjon så får du nok antibiotika ja.



Anonymous poster hash: b4bbd...839
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trukket 4 visdomstenner. Null smerte, null hevelse og null betennelse. Spiste til og med chips senere på kvelden! Ikke det smarteste jeg kunne gjort men gikk helt fint. Ikke alt trenger å være skrekkhistorie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...