Gå til innhold

unger som hopper i sofane borte

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har tvilinger og i går var vi på besøk hos min søster. Hun har ingen barn, og derfor heller ingen leker. Mine er tre år, og det var tydelig at de kjedet seg. De hoppet i sofan, løp rundt, skrattet og lo. Var i godt humør, men det var UMULIG å stoppe dem. De var så gira.

Noen som har tips for å roe ned barna i slike situasjoner? Kunne ikke true med å dra heller, for vi hadde ikke bil (skulle bli hentet)

Anonymous poster hash: 47998...eee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tegnesaker. TV. Ta med leker.

• Liker 1
Gjest C'est la vie:)
Skrevet (endret)

Enig i at å ta med noen leker kan være gunstig om ikke din søster har noe å leke med.

Eventuelt har de fleste penn/farger og papir, så de kunne ha tegnet der om de liker å gjøre det.

Vi printer gjerne ut ulike figurer som barnet kan fargelegge dersom de vi er hos ikke har noe, og hun kjeder seg. :)

Edit: skrivefeil

Endret av C'est la vie:)
Skrevet

ja vi må nok tenke på det neste gang... Men til ettertanke så lurte jeg på om mine barn er helt ufordragelige, eller om dette er "normalt"? Altså at de ikke hører når man snakker til dem?! ts

• Liker 1
Skrevet

ja vi må nok tenke på det neste gang... Men til ettertanke så lurte jeg på om mine barn er helt ufordragelige, eller om dette er "normalt"? Altså at de ikke hører når man snakker til dem?! ts

Jeg er barnløs, så jeg vet ikke hva som er normalt, men jeg ville blitt sint hvis barn holdt på sånn i mitt hus, og ville nok reagert på at barna ikke hørte på moren sin.

Anonymous poster hash: 0221b...b99

• Liker 8
Skrevet

HVis jeg var din søster, ville jeg sagt: Hjemme hos meg er det ikke lov til å hoppe i sofaen. Barn hører ofte mindre på hva foreldrene sier.

Anonymous poster hash: 81d5a...b7e
  • Liker 2
Skrevet

ja vi må nok tenke på det neste gang... Men til ettertanke så lurte jeg på om mine barn er helt ufordragelige, eller om dette er "normalt"? Altså at de ikke hører når man snakker til dem?! ts Anonymous poster hash: 47998...eee

Dette er absolutt ikke normalt og det virker som du ikke har helt kontroll på det med oppdragelse. Kanskje det er noe du bør jobbe litt med.

Forøvrig så er det jo veldig lurt å ha med litt leker og tegnesaker når man skal bort til noen som ikke har barn.

Jeg hadde i hvertfall reagert kraftig om det var meg dere var på besøk hos.

Anonymous poster hash: 5233f...6ea

• Liker 1
Skrevet

Det er helt normalt at treåringer som kjeder seg går bananas.

Noen treåringer blir fortere rastløse enn andre.

Det er helt normalt at treåringer ikke alltid hører etter.

Det er absolutt ikke uvanlig at to treåringer girer hverandre opp.

Det er veldig lurt å ta med noe de kan leke med.

Treåringer er ikke ferdig oppdratt og kan overhodet ikke forventes å sitte stille uten noe å holde på med. Javisst er det slitsomt, flaut og irriterende å ikke få kontroll på ungene, men de er tre år for pokker!

Anonymous poster hash: 2beb0...a32

• Liker 7
Skrevet

og der senket skuldrene mine seg ;) Takk til anonym som skrev sist!! Godt å høre at dette ikke er fullstendig galskap.

"trådstarter"

Skrevet

Ta med tegnesaker eller leker neste gang ja TS. Jeg hadde blitt kjempesint om to treåringer gikk bananas hjemme hos meg....

• Liker 1
Skrevet

Helt normalt dette TS... De er 2 stk, og bare tre år... Hva er det folk venter seg da?? Dette har overhodet ingenting med dårlig oppdragelse å gjøre. Dette er sånt som skjer, ingen katastrofe altså (men skjønner jo at du følte på det da). Dette er bagateller, som dere vil le av etterhvert. Neste gang dere skal på besøk så ta med noe de kan holde på med, legoklosser, bøker, ipad el. Eller rett og slett avtal å treffe søsteren din ute et sted (ved en lekeplass el), så ungenes behov også blir dekket....

Skrevet

Setter veldig pris på at foreldre har med noe å sysselsette barna med når de er på besøk. Ellers så har jeg opplevd at foreldrene ikke får sitte i fred, må bare gjete barna, løper rundt og sier "NEI NEI NEI" hele tiden.. Men da også noe annet enn en dvd, for vi har ikke koplet til vår dvd, og opplevd at vi må bruke tid å kople til den og så skal lyden være så høy at man ikke får prate sammen. Eller at foreldrene har tatt med sjokolade eller noe annet som blir klint rundt om i stua.. Jeg hadde et brundt håndavtrykk som ikke gikk av i vask på den lysegrå sofaen min, tusj merker på hvite vegger, ødelagt pynt osv.. Hvorfor ta med barn bort egentlig?

Anonymous poster hash: 67949...f12
  • Liker 2
Skrevet

Det er selvfølgelig helt greit at de er tre år og ikke klarer å sitte i ro, men å bruke møbler som leker er ikke greit, særlig ikke på besøk. Her får man ikke hoppe i soffan, uansett hvor kjedelig det er. Da kan de heller løpe rundt på gulvet. Jeg hadde blitt irritert hvis besøket mitt hadde latt barna herje fritt i sofaen uten å si noe. Hva dere gjør hjemme får så være..

Anonymous poster hash: 3d532...2a9

• Liker 3
Skrevet

Handler om respekt for andre menneskers hjem. Jeg hadde rett og slett blitt sint hvis unger holdt på slik i mitt hjem.

Anonymous poster hash: 776f8...36a

• Liker 4
Skrevet

Det er normalt at barn er aktive. Men hopping i sofa må du ikke tillate.

Anonymous poster hash: b5dad...1e8

• Liker 2
Skrevet

Det er helt normalt at treåringer som kjeder seg går bananas.

Noen treåringer blir fortere rastløse enn andre.

Det er helt normalt at treåringer ikke alltid hører etter.

Det er absolutt ikke uvanlig at to treåringer girer hverandre opp.

Det er veldig lurt å ta med noe de kan leke med.

Treåringer er ikke ferdig oppdratt og kan overhodet ikke forventes å sitte stille uten noe å holde på med. Javisst er det slitsomt, flaut og irriterende å ikke få kontroll på ungene, men de er tre år for pokker!

Anonymous poster hash: 2beb0...a32

Jeg har selv en 3-åring og har MANGE venner som også har jevnaldrende barn. Virker som om vi alle sliter med at ungene plutselig hopper i sofaen sammen, stort sett girer opp hverandre. Ta med leker/nettbrett neste gang. Men som sagt, ungene girer opp hverandre og du er ingen dårlig mor, alle som har barn skjønner det (med mindre de har veldig rolige barn selfølgelig, finnes jo de også).

Anonymous poster hash: fb034...0d8

Skrevet (endret)

Uansett hvor vanskelig det er, så er det ikke greit at de hopper i sofaen til de dere er på besøk hos.

Da må du finne på noe annet til dem, eller avtale å bli hentet tidligere. Tenk om de hadde lyst til å klatre i reolen? Hadde det vært greit fordi de var 3 år og giret hverandre opp, og tross alt ikke hadde noe å leke med?

Hadde ikke søsteren din TV med en eller annen barnekanal?

Og så lurer jeg på om de får lov til å hoppe i sofaen hjemme?

Endret av Jade
Skrevet

nei de får ikke lov til dette, men tester selvsagt grensen her også! ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...