Gå til innhold

Er jeg deprimert?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Tar denne posten som anonym, men er en aktiv bruker her inne som stusser på noe.

Har de siste 2-3 månedene følt meg ganske så tom, har endt opp alene på ny plass med ingen venner å ser barnet mitt 3 dager hver 14'nde dag.

Det har vært en tung periode å arbeidsmengden på arbeid har vært massiv i desember/januar. Det er nå begynt å roe seg litt ned på jobb å jeg kjenner jeg får mer tid til å tenke å sitter mer hjemme alene.

På hverdager når jeg kommer hjem fra jobb merker jeg at energien er på bunn, jeg vil bare legge meg ned å sove men gjør det ikke siden jeg er plaget av mareritt som har blitt sterkere den siste tiden. Det er ett ork å lage seg mat å spise, gidder ikke rydde eller vaske klær med mindre det er krise.

Kjenner jeg blir fort sint, irritabel å lei meg uten at det er noen grunn for det.

Har vært særdeles ille de siste dagene hvor jeg bare har ligget som ett slakt på sofaen etter jobb, når jeg er på jobb ender jeg opp med å gjøre helt andre ting for konsentrasjonen er borte. Det er også lysten til å gjøre noe som helst.

Har vurdert å snakke med lege men kvier meg litt siden dette er noe jeg ærlig talt ikke vil dele "åpent" hvor det er en sjanse at andre skal få vite hvordan jeg "har det".



Anonymous poster hash: 06a6e...e8f
Videoannonse
Annonse
Gjest Nanna87
Skrevet

Tar du vare på deg selv som personlig hygiene, og hvordan er tankene dine. Sitter du fast i en negativ sirkel, eller kan du glede deg over ting?

Skrevet

Snakk med legen. Dette er såpass vanlig at det er ingen grunn til å holde det skjult for helsevesenet og det er sannsynlig at du får det verre fordi det påfører deg ekstra stress å skjule hvordan du egentlig har det - noe som kan føre til forverring.

Endring i livssituasjon er en av de vanligste tingene som utløser depresjoner og stress.

Skrevet

Tar du vare på deg selv som personlig hygiene, og hvordan er tankene dine. Sitter du fast i en negativ sirkel, eller kan du glede deg over ting?

Ja, dusjer som vanlig å pusser tenner og lignende.

Tankene er så som så, ikke mange glade tanker som svirrer.

Har ikke hatt noe å glede meg over i det siste så har vært fint lite av det.

Anonymous poster hash: 06a6e...e8f

Gjest Nanna87
Skrevet

Ja, dusjer som vanlig å pusser tenner og lignende.

Tankene er så som så, ikke mange glade tanker som svirrer.

Har ikke hatt noe å glede meg over i det siste så har vært fint lite av det.

Anonymous poster hash: 06a6e...e8f

Har du mye behov for å være alene, og hvor ofte er du sosial?

Når begynte du å kjenne på disse følelsene?

Skrevet

Har du mye behov for å være alene, og hvor ofte er du sosial?

Når begynte du å kjenne på disse følelsene?

Vel er vel alene hele tiden når jeg er hjemme, sosial i helgene hvor man da drikker når man ikke har barnet.

Det startet vel i desember, men ble verre utover januar å igår var det nesten så jeg tenkte tanken på at det her gidder jeg ikke mer. Noe som sjokkerte meg.

Anonymous poster hash: 06a6e...e8f

Gjest Nanna87
Skrevet

Vel er vel alene hele tiden når jeg er hjemme, sosial i helgene hvor man da drikker når man ikke har barnet.

Det startet vel i desember, men ble verre utover januar å igår var det nesten så jeg tenkte tanken på at det her gidder jeg ikke mer. Noe som sjokkerte meg.

Anonymous poster hash: 06a6e...e8f

Hva gidder du ikke mer?

Skrevet

Hva gidder du ikke mer?

Å ha det sånn som ting er nå hvor alt er bare dritt og man orker ingenting.

Anonymous poster hash: 06a6e...e8f

Gjest Nanna87
Skrevet

Å ha det sånn som ting er nå hvor alt er bare dritt og man orker ingenting.

Anonymous poster hash: 06a6e...e8f

Jeg skjønner. Da må du gjøre noe med det. Hva med å gå til legen så får du henvisning til psykolog. Deretter kan du begynne å bearbeider visse ting du kanskje sliter med. Anbefaler deg å gå en tur ut, sett deg i solveggen på en utsiktplass å slapp av. Kjenn på følelsene dine mens du drikker kaffe og hører på musikk. Husk at det er lov å gråte! Jeg driver med dette for tiden, og jeg blir bedre for hver dag som går:)

Jeg kan ikke si om du er deprimert eller ikke, men det høres ut som det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...