AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #1 Skrevet 24. februar 2015 Hei, Jeg skal en helgetur til Paris snart, og lurer på hvordan jeg skal gjøre det med medisiner på turen. Jeg ser det står skrevet overalt at jeg må ta med medisiner i originalforpakning. Problemet er at jeg bruker en del medikamenter, og om jeg skal ta med pakken på alle disse vil den fylle opp halve bagasjen min, ettersom jeg reiser bare med håndbagasje. Det er ingen medikamenter som er strengt regulert, men p-piller, allergitabletter, vitaminer og antidepressiva. Er det veldig dumt å bare ta med seg dosetten på tur? Anonymous poster hash: 00580...42e
veraa94 Skrevet 24. februar 2015 #2 Skrevet 24. februar 2015 (endret) Da jeg dro til Paris sist sommer hadde jeg ikke med orginalforpakningen til medisinene mine. Pakket de bare ned i kofferten og lot det stå til. Da jeg dro til USA derimot tok jeg medisinene mine i hndbagasjen og hadde med resept fra lege, samt originalforpakningen. De er jo mye mindre chill på det der og ville ikke risikere noe. Endret 24. februar 2015 av veraa94
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #3 Skrevet 24. februar 2015 Du kan risikere at de tar tablettene og at du ikke får de igjen når du ikke har orginalembalasje.Anonymous poster hash: 73a5c...cbb
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #4 Skrevet 24. februar 2015 Jeg har fått beskjed om å ha dem i orginalemballasjen. Ellers kan de ikke identifisere hva slags medisiner det er, og du risikerer at de blir konfiskert. Anonymous poster hash: 80c38...9e6
Millimani Skrevet 24. februar 2015 #5 Skrevet 24. februar 2015 Du må ha medisinene i orginal-emballasjen med etiketten på under selve reisen. Når du har kommet fram til dit du skal være, så legger du medisinene i dosetten. Når du skal hjem igjen tar du dem ut av dosetten, og legger dem i orginal-emballasjen igjen.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #6 Skrevet 24. februar 2015 Jeg har med nok tabletter til turen og originalembalasje, ellers risikerer du å blir fratatt tablettene. Esker kan jo legges sammen, beholdere kaster jeg der jeg er før jeg skal hjem igjen. Vitaminer kan du jo strengt tatt stå over på en helgetur. Anonymous poster hash: 08001...c59
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå