AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #1 Skrevet 24. februar 2015 Jeg fungerer psykisk bortsett fra ptsd, men hvor alvorlig er det, hva blir det sett på som? Kan det kureres? Det er vel forskjellige grader av det og.. Noen som vet ?Anonymous poster hash: 63177...25c
Tøytigern Skrevet 24. februar 2015 #2 Skrevet 24. februar 2015 Jeg tror at du bør spørre fagfolk om dette. Ikke synsere på KåGe. 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #3 Skrevet 24. februar 2015 Du vet vel selv hvordan din PTSD ser ut og hvor alvorlig den er? Den er alvorlig nok til at den er diagnostisert, så da er den alvorlig nok til å hemme deg i hverdagen. Anonymous poster hash: 00412...f4d 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #4 Skrevet 24. februar 2015 Jeg tror at du bør spørre fagfolk om dette. Ikke synsere på KåGe. Hvorfor eksisterer underforumet om man ikke skal kunne spørre om noen verdens tig, og alle bare skal spørre legen?Anonymous poster hash: 63177...25c
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #5 Skrevet 24. februar 2015 Ptsd varierer i alvorlighetsgrad. Har man sett sin mor og far torturert, voldtatt og drept er det gjerne et større traume enn å ha blitt slått ned bakfra, selv om begge deler er ille. Men når jeg hører om folk som får diagnosen av å ikke klare å amme, så mener jeg at begrepet blir utvannet.Anonymous poster hash: 20cde...468 3
Tøytigern Skrevet 24. februar 2015 #6 Skrevet 24. februar 2015 Hvorfor eksisterer underforumet om man ikke skal kunne spørre om noen verdens tig, og alle bare skal spørre legen?Anonymous poster hash: 63177...25c KG har ikke noe underforum om psykiatri. 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #7 Skrevet 24. februar 2015 KG har ikke noe underforum om psykiatri. Ga deg en like ved uhell... Du mener altså at psykiatri ikke har en sammenheng med helse? Du skjønner ikke det at siden det står "helse", så gjelder det fysisk og psykisk? Anonymous poster hash: 63177...25c 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #8 Skrevet 24. februar 2015 Ptsd varierer i alvorlighetsgrad. Har man sett sin mor og far torturert, voldtatt og drept er det gjerne et større traume enn å ha blitt slått ned bakfra, selv om begge deler er ille. Men når jeg hører om folk som får diagnosen av å ikke klare å amme, så mener jeg at begrepet blir utvannet.Anonymous poster hash: 20cde...468 Ja, men folk reagerer vel forskjellig... For noen var det å ikke kunne amme kanskje traumatisk (dessverre for dem). Men det hadde jeg ikke sett på som alvorlig egentlig? Jeg har ptsd etter sykehusopphold. Ikke krig eller vold, men store smerter, dødsangst og leger.Anonymous poster hash: 63177...25c
Tøytigern Skrevet 24. februar 2015 #9 Skrevet 24. februar 2015 Ga deg en like ved uhell... Du mener altså at psykiatri ikke har en sammenheng med helse? Du skjønner ikke det at siden det står "helse", så gjelder det fysisk og psykisk? Anonymous poster hash: 63177...25c Psykisk helse er opplest i reglene at ikke er tema på Kg, fordi det er såpass alvorlig og omfattende.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #10 Skrevet 24. februar 2015 Psykisk helse er opplest i reglene at ikke er tema på Kg, fordi det er såpass alvorlig og omfattende. På hvilken måte er det omfattende å spørre om ptsd generelt sett blir ansett som meget alvorlig, egentlig? Hvis du ikke vet svaret, er det bare å hoppe til neste tråd... Anonymous poster hash: 63177...25c 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #11 Skrevet 24. februar 2015 Kommer an på. Noen har jo så alvorlig PSTD at de ikke kan leve normalt, andre har bare visse triggere som de trenger å unngå. Så det kan være alvorlig men det trenger ikke være det. Anonymous poster hash: 52487...a9b
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #12 Skrevet 24. februar 2015 Ja, men folk reagerer vel forskjellig... For noen var det å ikke kunne amme kanskje traumatisk (dessverre for dem). Men det hadde jeg ikke sett på som alvorlig egentlig? Jeg har ptsd etter sykehusopphold. Ikke krig eller vold, men store smerter, dødsangst og leger.Anonymous poster hash: 63177...25c I så fall burde jeg ha ptsd også, som har hatt store smerter, dødsangst og flere operasjoner på sykehus. Trodde jeg skulle dø. Men har ikke den diagnosen, selv om psykologen vet om det. Men kanskje det er rett å sette diagnosen da, det er nok uenighet i fagmiljøet også. Anonymous poster hash: 20cde...468
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå