AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #1 Skrevet 23. februar 2015 Mannen min og jeg har bestemt oss for å ta ut seperasjon, og skal på mekling i neste uke. Barna er 4 pg 1 år og vi går for 60/40-løsningen- der jeg har hovedomsorg. Det blir ikke så greit å klare seg på en inntekt, så jeg må nok leie et billigere sted enn der jeg bor nå. Akkurat nå har jeg arbeidsavklaringspenger fra NAV pga sykdom, og det er vel ca på 15000 i mnd, kan man søke om noe overgangsstønad likevel, event andre stønader for å få det til å gå rundt? Anonymous poster hash: e91cf...351
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #2 Skrevet 23. februar 2015 Alenesforeldre klarer seg jo på en inntekt. Det er det som definerer oss som aleneforeldre. Men du skal jo ha barnebidrag og utvidet barnetrygd. Da bør det jo gå greit. Overgangsstønad vil jo være for en så begrenset periode at du ikke kan gjøre deg avhengig av dette uansett.Anonymous poster hash: fc715...14c 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #3 Skrevet 23. februar 2015 Alenesforeldre klarer seg jo på en inntekt. Det er det som definerer oss som aleneforeldre. Men du skal jo ha barnebidrag og utvidet barnetrygd. Da bør det jo gå greit.Overgangsstønad vil jo være for en så begrenset periode at du ikke kan gjøre deg avhengig av dette uansett.Anonymous poster hash: fc715...14c Dette er viktig. Mange glemmer at man ikke får dette i mer enn en kort periode, og gjør seg avhengig. Du får barnetrygd (2+1 barn) og barnebidrag, du kan søke om bostøtte og du kan få stønad til barnetilsyn (frem til de slutter på SFO). Anonymous poster hash: 5efb7...c07
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå