Gå til innhold

blir ikke kvitt sopp i underlivet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Nå begynner jeg å miste motet så jeg lurer på om dere har noen råd?

For to år siden fikk jeg klamydia. Fikk så å si alle symptomer, så det ble raskt oppdaget og behandlet. Men siden da har jeg vært plaget med soppinfeksjoner som kommer tilbake. Til å begynne med brukte jeg canesten, men i fjor sommer sluttet også det å fungere. Da dro jeg til legen og fikk skrevet ut en fire ukers kur med dublikan elns. Da ble det borte. Var hos gyn før jul, da var alt i orden og han sa det så fint ut. Men etter jul blusset det opp igjen og er nå værre enn noen gang. Ringte på nytt legen og har fått samme fireukers kuren med diflucan. Men det forsvinner ikke! Det er så vondt og ubehagelig at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Det er intense smerter i underlivet samt noe som minner om menssmerter. Jeg vet ikke hva jeg skal si til legen. Ble jo henvist til gyn. Som ikke fant noe (siden timen tilfeldigvis var da jeg var bra) .. kan jeg bestille time direkte til gyn på sykehuse? Det må jo være noe jeg reagerer på.. skal jo ikke være sånn for alltid? :--(

Hilsen trist sopp frøken

Anonymous poster hash: f0915...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan bestille time hos gyn ved å ringe inn direkte. Som regel er det ventetid ved de offentlige, men er du villig til å betale litt for timen kan du komme raskt inn hos en som er privat. Bare å google etter gynekolog i ditt område for å finne ut av hvor du skal ringe.

Noen steder krever forresten at du har henvisning fra lege, men dette får du evt. beskjed om når du ringer inn.

Endret av KaDust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underlivssopp kan være vanskelig å bli kvitt. Ofte må man gå 6 mnd på Diflucan for å bli kvitt det helt.

Jeg fikk en 6 mnd kur med Diflucan, det hjalp der og da. Men kom igjen ganske fort etter. Jeg følte meg desperat og ble ikke tatt alvorlig av legen/gyn. Og når man er desperat prøver man alt. Jeg prøvde mange kjerringråd som yoghurt naturell og hvitløk i skjeden uten bedring.

Men en ting hjalp, og det høres kanskje rart ut. Men eddikvann ble min redning.

0,5 liter lunkent vann

4 ss eddikk (7%)

2 ts salt

Rør godt og sprut med en engangssprøyte el opp i skjede 2-3 ganger om dagen. Gjør det til du ikke har symptomer lenger også et par dager etter det.

Det var det som fikk en slutt på sopphelvete for min del.



Anonymous poster hash: 266b2...43a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...