Gå til innhold

Mensensmerter

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei har forferdelige smerter hver gang jeg har mensen vondt å sitte får kamper sånn at jeg må bare reise meg igjen vondt å ligge blir også kvalm kaster nesten opp men gjør det aldri får paralgin forte for smertene noen ganger har smertene vært så uutholdelige at jeg har vurdert å dra til legevakten noen ganger må være hjemme fra skolen og jobb hver gang noen som har det likedan? Huff gruer meg til mensen hver gang er så grusomt :(

Anonymous poster hash: 8c6a5...9c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør dra til legen,og i mellomtiden prøve Naproxen som kan kjøpes uten resept på apoteket.

Paralgin Forte hjelper ikke så bra mot menssmerter.Dersom du blør mye bør du få sjekket jernlagrene dine, og et bruke jerntilskudd.For noen kan p-piller,minipiller eller hormonspiral gjøre smertene mye bedre.

Anonymous poster hash: d4858...657
Skrevet

Siden du har fått PF så regner jeg med at du også har tatt dette opp med legen? Hvor gammel er du? Tenkte legen på endometriose?

Jeg har også veldig sterke menssmerter, uten å ha endometriose. Jeg bruker Paralgin Forte eller Tramadol (litt forskjellig hva legen har å by på når jeg er der ;)) sammen med Voltaren eller annen NSAIDS.

Anonymous poster hash: bc6f4...e68
Skrevet

Jeg er 18 blir 19 snart har prøvd naproxen tramadol og codaxol har ikke spurt legen om endometriose tenkte først å prøve sterke smertestillende først For å se om det ble bedre men det har tydeligvis ikke hjulpet :P

Skrevet

Tramadol prøvde jeg ble så sykt kvalm at jeg måtte gå av bussen og legge meg bak busskortet for jeg holde på å kaste opp så fikk jeg paralgin forte istede synes det hjelper en viss grad blir rimelig trøtt etter en tablett of sovner med engang

Skrevet

Det er ikke uvanlig for unge kvinner å ha sterke menssmerter uten at det er noe galt. Men det er grusomt! Føler med deg. For meg ble det litt bedre etter jeg fikk barn ;) Selv om det nok er en stund for din del.

Har du prøvd p-piller? Det kan også hjelpe på smertene.

Anonymous poster hash: bc6f4...e68
Skrevet

P-piller hjelper for meg, men har fortsatt så vondt at jeg må være hjemme og ligge i senga de første timene. Viktig å slappe godt av og ikke reise seg brått, jeg har besvimt av det før.

Noen ganger kan det hjelpe med smertestillende (ikke paracet, men noe som er mer beregnet på mensensmerter, spør på apoteket) hvis en tar det tidlig nok, men som oftest får jeg mensen om morgenen og rekker dermed ikke det før det er i gang.

Er i alle fall ikke noe godt, føler med deg.

Anonymous poster hash: a1f6a...20a
Skrevet

føler jeg har mye mer smerter enn alle jeg kjenner :( bra jeg ikke er den eneste hvertfall :)

Skrevet

Kan desverre ikke ta alle tabletter heller da jeg har astma og noen tabletter kan føre til astmaanfall kjipe greier :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...